Aalst - Twaalf peuters uit een crèche in Aalst werden deze ochtend naar het ziekenhuis gebracht, nadat een verzorgster vaststelde dat ze aan het spelen waren met een verdacht wit zakje. Het bleek om speed te gaan meldt het parket. In de loop van de namiddag konden ze het ziekenhuis gezond en wel verlaten, laat de stad Aalst weten. Vrijdagochtend stelde een verzorgster in stedelijk kinderdagverblijf Oogappel in Aalst vast dat kinderen aan het spelen waren met een zakje wit poeder. De verantwoordelijke van de crèche verwittigde onmiddellijk de politie. Na onderzoek bleek het pakje een hoeveelheid speed te bevatten. Het parket werd ingelicht en arresteerde een stagiaire die werkte in de crèche. De jongedame wordt ervan verdachte deze drugs te hebben meegebracht naar haar werk. Hoe de drugs in handen van de kinderen kwamen, wordt verder onderzocht. Alle twaalf kinderen van de groep waarin de drugs werden aangetroffen, peuters tussen nul en drie jaar oud, werden overgebracht naar twee Aalsterse ziekenhuizen. Ze werden onderzocht om elk gezondheidsrisico uit te sluiten. In de loop van de namiddag konden ze het ziekenhuis gezond en wel verlaten, laat de stad Aalst weten. De kindjes uit de andere leefgroepen kwamen nooit in de buurt van het bewuste zakje en liepen bijgevolg dan ook geen enkel risico. De verdachte, een 18-jarige vrouw, wordt voorgeleid voor de onderzoeksrechter. De stad Aalst laat weten dat ze dit incident betreurt en heeft alle ouders van de kinderen die naar het ziekenhuis werden gebracht persoonlijk verwittigd. Ik schrok toen ik het net op de radio hoorde! Als die stagaire dat mee heeft genomen naar de creche dan hoop ik dat dat mormel voor 20 jaar in de gevangenis beland! En zo iets wil met kinderen werken?
En wie zegt dat het ook daadwerkelijk van haar is? Jeetje wat een vooroordelen weer. Wat is er gebeurd met onschuldig tot bewezen schuldig. Voor hetzelfde geld is het uit de zak van 1 van de ouders gevallen (waarom niet, alsof alle ouders 100% drugsvrij zijn!) of van een schoonmaker of van wie dan ook die daar over de vloer komt. Of ja, van 1 van de leidsters, en dan komt het nu wel heel makkelijk uit dat daar ook een stagiare rondloopt. Jeetje....
Je hebt gelijk. Het wordt een beetje gebracht alsof zij het gedaan heeft. Dan vind ik echt wat ik zei. Maar je hebt gelijk booye!