Zijn mijn vliezen gebroken of niet?

Discussion in 'De bevalling' started by Moaatje, Jun 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Ik zit in dubio wat ik moet doen, en wil graag jullie advies. Na het eten ging ik ff plassen. Toen ik de gang weer inliep voelde ik een plons. Ik weet zeker dat ik niet in mijn broek plaste, want ik kwam net van de wc af. Ik had al een inlegkruisje in, en die was doorweekt, net als mijn ondergoed. Nu heb ik een kraamverband ingedaan, en ook daar blijft steeds een beetje vocht in lopen.
    Klinkt volgens mij als gebroken vliezen toch? Alleen heb ik twee weken terug ook al gedacht dat ze braken. Vk is toen hier thuis geweest, en toen bleek er niets aan de hand. Dat vond ik best genant :oops: . Nu weet ik het eigenlijk zeker, maar durf niet te bellen. Ben als de dood dat het weer loos alarm is.
    Ik sprak van de week een kennis die net mama is, en zij had het over een hoeveelheid van een flinke kop water. Ik had toch echt minder. Of kan dat omdat ik al voorbij mijn 40 weken ben? Ik twijfel nu zo.
    Aan de andere kant, het is helemaal helder. Ik heb geen weeen. Ik kan nu toch ook gaan slapen? Wat zou vk moeten doen nu, niks toch? Ik moet toch gewoon 24 uur wachten op weeen? Morgenochtend bellen is toch vroeg zat? Of is er een acute rede nu te bellen?

Sorry, beetje lang verhaal, maar wil echt niet nog een keer voor niks bellen. Maar wil wel weten of mijn bevalling begonnen is :rolleyes: .

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Zoals ik het zo lees lijkt het me wel dat je vliezen inderdaad gebroken zijn. Als het "water" mooi helder is van kleur hoef je niet dringend de VK te bellen. Morgen vroeg zou dan tijd zat zijn.

Als het inderdaad je vliezen zijn word het wachten op de weeën. Heel veel succes en zet hem op hé.

Groetjes

3. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Zou de vk maar bellen want het klinkt echt als gebroken vliezen. En ook al zijn ze het niet, gewoon bellen daar zijn ze voor. Je kunt het allicht overleggen.
    Als het hoofdje volledig ingedaald is dan hoef je niet veel vruchtwater te verliezen want dan ligt het hoofdje ervoor.........

Ruikt het ook zoet?
    Zo ruikt vruchtwater, echt een zoete geur...

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik hoef de VK niet te bellen als mn vliezen 's nachts breken, het kindje al is ingedaald en het vruchtwater helder is. Dan is de volgende ochtend vroeg genoeg. In alle andere gevallen: wel bellen.

5. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Het blijkt gewoon in het boek van de vk te staan :oops: . Bij helder vruchtwater bellen zolang het overdag is. Anders de volgende ochtend.
    Mijn twijfel is wel weg hoor, heb een stuk met de hond gelopen en het is echt meer geworden.
    Spannend! Nu maar hopen dat er weeen komen.

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ooh spannend, heel veel succes meid, het gaat straks echt beginnen wohoo :D

7. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Ja, ik vind het echt heel spannend.
    Ik ga nu naar bed. Ben benieuwd of ik nog enigszins in slaap kan komen, hihi. Maarja, misschien komen de weeen morgen pas in de loop van de dag. Of helemaal niet. Ik kan maar beter proberen wat te slapen.

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je ruikt het echt wel als het gebroken vliezen zijn. Het heeft een hele aparte zoetige geur, heel anders dan afscheiding of urine. Ik vond het zelf een beetje naar desinfecterend middel ruiken dat ze bijv. bij de dierenarts gebruiken om de tafel mee schoon te maken. :)

Succes met de bevalling alvast!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Hee Moaatje, hoe gaat het nu of ben je onderhand al bevallen? Bij mij begonnen de weeën een uur na het breken van mijn vliezen, dus het kan snel beginnen. Succes!

10. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Goeiemorgen,

Ik vind het een hele typische geur inderdaad. Het doet mij een beetje denken aan de geur als mijn vader kipenlevertjes maakt :confused: . Ieuw, bah. Maar de twijfel over of het vruchtwater is is weg hoor. Elke keer als ik ga zitten of staan heb ik een stroompje.

Maar ze zijn nu 14 uur geleden gebroken. Ik heb de vk vanmorgen gebeld, en ze komt in de loop van de morgen bij me kijken, omdat ik nog steeds geen weeen heb.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Oh, spannend, ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

12. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Spannend hoor heel veel succes!

13. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Er gebeurt hier nog niks hoor.
    Vk is geweest vanmorgen. Als ik om 5 uur geen weeen heb dan hoor ik hoe laat ik naar het ziekenhuis moet voor ctg. Als alles goed blijkt met de beeb dan ga ik gewoon weer naar huis daarna. En dan moet ik er nog een nachtje over slapen :rolleyes: . Ik word nu wel lichtelijk ongeduldig hoor. Ik snap niet waar die weeen blijven.
    Gelukkig voel ik de beeb nog wel goed.

14. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Spannend!
    Veel succes ermee en hopelijk zet t allemaal snel door :)

15. NewMama

NewMama Lid

May 1, 2008
    87
    0
    0
    spannend! Succes!

16. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Aangezien ik niet meer twijfel over mijn vliezen hou ik mijn update bij de juni mama's. Ik ben nu namelijk dezelfde berichten dubbel aan het posten en dat is denk ik niet de bedoeling. Dank jullie wel voor alle succeswensen :D !

Ik ben er weer . En baby zit nog in mijn buik. En heb geen weeen.

Ik lag aan de ctg, maar er kwam een spoedbevalling tussendoor, dus heb er erg lang gelegen (ze waren me een beetje vergeten denk ik).
    Ctg zag er goed uit gelukkig. Ik mag nu thuis mijn weeen afwachten. Morgenochtend om 9 uur heb ik een afspraak voor weer een ctg. Als ik vannacht weeen krijg beval ik thuis. Als ik morgen weeen krijg beval ik in het ziekenhuis.
    Als ik donderdagochtend nog geen weeen heb word ik ingeleid.
    Ik denk dat er een kleine kans is dat er nog weeen komen. Dat liet een van de dames in het ziekenhuis tenminste doorschemeren. De eerste 12 uur na breken van de vliezen is die kans nu eenmaal het grootst. Maar het kan natuurlijk wel.
    Wel een gek idee hoor, om misschien toch niet thuis te bevallen.

17. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    op verzoek van ts, een slotje!

Share This Page