ha meiden, even een kort vraagje: wat tellen jullie nu als eerste dag van je menstruatie? (en dan de wat langere uitleg) Vorige ronde had ik provera gehad en moest ik op dag 3 beginnen. Omdat mijn bloedverlies niet echt doorzette ben ik in overleg met de assistente toch maar op dag 3 begonnen, helaas op dag 5 zette het door en het resulteerde in een verloren cyclus (icm met een flinke cyste, die gelukkig gesprongen is!!!). De gyn had verteld dat ik wrs. eerder bloedverlies zou krijgen (door onrustige eierstokken, erg dikbaarmoederslijmvlies en die gesprongen cyste dus) en dat ik hier niet van moest schrikken. Nu heb ik al vanaf dag 18 bloedverlies, op dag 20 begonnen er stolseltjes mee te komen en had ik echt een maandverbandje nodig. Toen werd het weer minder. Uiteindelijk heb ik dag 22 als dag 1 genomen en zou ik vandaag met de clomid moeten beginnen. maar.... vandaag heb ik ineens supertampons nodig... Wat zou ik nu doen? Toch maar beginnen, want dag 3 kan best een heftige dag zijn? of wachten en over 2 dagen beginnen? Oja, bellen heeft geen zin, wij hier op zp zijn wijzer dan de assistentes (al doende leert men...) Alvast bedankt en sorry voor het ehm.... viezige verhaal Liefss, Taliaa
De dag dat je helderrood bloedverlies hebt, moet je als cyclusdag 1 tellen. Mijn gyn hanteert ook nog de regel dat het dag 1 is, als je voor 18 u. ongesteld wordt. Anders moet je de volgende dag als cyclusdag 1 nemen. Als je op de 18e dag helderrood bloedverlies had, dus niet bruin/bruin-rood of roze, dan had je die dag als dag 1 moeten nemen en niet pas de 22e! Je telt het niet pas als het al helemaal doorgezet, ook een beetje bloedverlies telt. Ik heb het gevoel een beetje dat jij de 3e cyclusdag steeds als de eerste dag telt. Dat je eerst afwacht totdat je ongi doorzet, dan wacht je nog drie dagen, die neem je als dag 1 en dan begin je op de 3e dag. Die berekening klopt niet! Dan begin je veel te laat met de Clomid. Je telt de eerste dag met helderrood bloedverlies (hoeven dus geen stolseltjes bij te zitten en het hoeft ook niet megaveel te zijn) als cyclusdag 1 en dan begin je twee dagen erna met de Clomid. Dan zit je goed. Als je het zo geteld hebt als ik denk, dan heeft het geen zin meer om nu nog met de Clomid te beginnen. Je zit dan al ergens op cyclusdag 7.
thnx meiden. nee, ik heb het een beetje warrig getypt. Maar ik neem dag 1 als dag 1 en dan de 3e dag begin ik met de clomid. alleen ben ik dus de vorige ronde te vroeg begonnen. Maar toen had ik ook niet echt roodrood zeg maar. Nu wel, dus ik ga op jullie advies vandaag maar aan de clomid. Ik neem dus niet dag 18 als 1e dag, want toen was het nog wat bruin/rood, afgelopen maandag helder rood en vandaag de sluizen open. het is gewoon maf, heb geen idee meer hoe een "gewone" menstruatie eruit ziet.... Thnxthnxthnx, ik heb meer vertrouwen in jullie dan in de assistentes van de gyn en hoppa, daar ging de 1e clomid!
thnx, heb de clomid net genomen en mannetje maar vast gewaarschuwd voor mijn hormonstertjes....Hoop dat de opvliegers weg blijven dit keer @mods, deze mag dicht hoor. ik had even de expertise nodig van zp'ers en dat heb ik gehad