Het grote Zwangerschapspagina-vruchtbaarheidsbehandelingen forum woordenboek!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hypo, 24 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    #1 hypo, 24 aug 2010
    Laatst bewerkt: 24 aug 2010
    Jullie kennen ze wel. De termen die hier op t vruchtbaarheidsforum van zwangerschapspagina ontstaan door al t geklets van iedereen.
    Het leek me eens leuk om al deze gekke termen die we bedacht hebben met z'n allen eens op een rijte te zetten. Dus geen moeilijke termen/woorden als punctie, IUI, IVF of HSG, maar gewoon onze eigen niet-medisch-klinkende woorden die we gebruiken in alle gezellige, steunende, serieuze, lollige topics van de afgelopen tijd.

Ik zal een beginnetje maken. Kunnen we de lijst (dmv quote) daarna langer maken!
    Oh ja, tis misschien leuk als we er achter komen wie de term voor t eerst bedacht/gebruikt heeft. Dus als je dat weet; vul maar aan!Even kijken hoever ik kom.

Op alfabetische volgorde:

broekloeren: uit angst om ongesteld te worden regelmatig de onderbroek testen in het toilet.

Dusselpuzzelbabes: meiden die in Dusseldorf de vruchtbaarheidsbehandeling volgen. Term voor het eerst gebruikt door....Loutjelou??

klussen: sex hebben met als doel zwanger te worden

MMMeisjes: meiden die vruchtbaarheidsbehandeling nodig hebben om zwanger te worden. Letterlijk vertaald medische-malle-molen-meisjes. Term voor het eerst gebruikt door....Klingel???

mutsenbollen: synoniem voor utrogestanbolletjes die worden gebruikt bij IVF behandeling. Term voor het eerst gebruikt door....???

omo-test: negatieve zwangerschapstest. Term voor het eerst gebruikt door....Maartje???

"op roze gaan": een positieve test hebben, zwanger zijn! Term voor het eerst gebruikt door....?

Uruzganbollen: synoniem voor utrogestanbolletjes die worden gebruikt bij IVF behandeling. Term voor het eerst gebruikt door...Klingel?

Xxx Hypo

2. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Blackeyedgirl: dat zijn de 'echte' afkortingen.
    Wat hypo bedoelt zijn namen die hier langzaam aan aan het inburgeren zijn, maar je op geen enkel ander forum zult tegenkomen.

Ik zal ff denken of ik er ook nog een paar weet...

Ali-illegali: vanaf je werk illegaal zwangerschapspagina-en. Voor het eerst gebruikt door...?? Maartje/Saskia?

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Dat zag ik,
    maar misschien dat de modjes dan de oude lijst kunnen aanvullen?

4. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ja, die klinische afkortingen ken ik ook, maar ik bedoel inderdaad juist de woorden die we zelf bedenken/gebruiken.
    Al die moeilijke medische termen.....daar word ik alleen maar sip van.
    Ik bedoel dus vooral de woorden waar we een glimlach van op ons gezicht krijgen......

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ghghighi

Super idee van je Hypo!!

En idd, het was mij direct al duidelijk dat je onze eigen woordjes bedoelde ;)

Maar volgens mij is het teveel eer aan mij om die woorden aan mij toe te dichten hoor!!! Ik geloof niet dat het copyright bij mij ligt ;)

Ben benieuwd wie de lijst met typische woordjes weet aan te vullen!!

6. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Leuk, deze zullen we even gaan volgen ;)

7. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Pletknuffel: voor iemand die een hele dikke plat-druk-knuffel nodig heeft. Bedacht door Klingel (denk ik)

8. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Whahhaa, mutsenballen ben ik. Volgens mijn roepen ik en de overige walvismeisjes dat al een paar jaar.

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland

Ali-illegali: vanaf je werk illegaal zwangerschapspagina-en.

Broekloeren: uit angst om ongesteld te worden regelmatig de onderbroek testen in het toilet.

Dusselpuzzelbabes: meiden die in Dusseldorf de vruchtbaarheidsbehandeling volgen.

Eskimo: cryo in de vriezer

Klussen: sex hebben met als doel zwanger te worden

MMMeisjes: meiden die vruchtbaarheidsbehandeling nodig hebben om zwanger te worden. Letterlijk vertaald medische-malle-molen-meisjes.

Mutsenbollen: synoniem voor utrogestanbolletjes die worden gebruikt bij IVF behandeling.

Omo-test: negatieve zwangerschapstest.

"op roze gaan": een positieve test hebben, zwanger zijn!

Uruzganbollen: synoniem voor utrogestanbolletjes die worden gebruikt bij IVF behandeling.

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hypo, ik zag net dat je die lijst echt heb opgezet. Heb even eskimo toegevoegd.;)

11. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Emmy uitreiking: oftwel tp

Dusselpusselbabes, volgens mij was ik niet degene die daar ooit mee begonnen is, zal Klingel of Sikki wel geweest zijn. :D

Leuk topic trouwens.

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland

Ali-illegali: vanaf je werk illegaal zwangerschapspagina-en.

Broekloeren: uit angst om ongesteld te worden regelmatig de onderbroek testen in het toilet.

Dusselpuzzelbabes: meiden die in Dusseldorf de vruchtbaarheidsbehandeling volgen.

Emmy uitreiking: terugplaatsing

Eskimo: cryo in de vriezer

Follies: follikels

Klussen: sex hebben met als doel zwanger te worden

MMMeisjes: meiden die vruchtbaarheidsbehandeling nodig hebben om zwanger te worden. Letterlijk vertaald medische-malle-molen-meisjes.

Mutsenbollen: synoniem voor utrogestanbolletjes die worden gebruikt bij IVF behandeling.

Omo-test: negatieve zwangerschapstest.

"op roze gaan": een positieve test hebben, zwanger zijn!

Uruzganbollen: synoniem voor utrogestanbolletjes die worden gebruikt bij IVF behandeling.

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    heheheh grappig!

en ooops: er zitten veel van mijn bedenksels tussen! :p
    (MMMeisje, Uruzgan (oetrogestan), dusselpuss(/zz)elbabes, (oscar en-)emmy-uitreiking en natuurlijk de belangrijkste die ik al sinds mijn intrede op zwangerschapspagina doe (dus geen terMMM): een dikke PLETKNUFFEL voor allemaal!!!!

*smak*

laten we ook niet vergeten:

-eierdoos (volle eierstokken vlak voor punctie), door velen bedacht/gebruikt

-ZEN en UW, oftewel het woord ' zenuw ' in 2-en gehakt net als de tijd na een TP/IUI een beetje: eerst ben je nog wel ZEN, daarna komt de UW...
    alweer een klingeliaanse ;)

-diepFriesjes: zo noem ik onze cryo's in de vriezer, aangezien klingman een fries is :D
    inmiddels gebruikt door t halve (friese) barrahus-topic en, nog schokkender, door de gyn aldaar- dr V!! :$ :$

-yeti's: ook een term voor cryo's in de vriezer, van sikki?

-rotmid: zo denk ik over dat spul :p

-echodildo: voor de interne echo's/FM's. ik heb m het eerst voorbij zien komen gebruikt door giegel :)

-... enzovoort.

veel mooie woorden, die met een beetje huMMMor de klotige MMM opvrolijken...

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jee, wat heb jij er veel!:$ Voeg ze maar aan de lijst toe.
    Geweldig dat dr V deze term heeft overgenomen. Zit hij/zij hier ook?;)

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Darten: spuit zetten

Deel Deze Pagina