Onze weg naar IVF met Endometriose.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinder3, 19 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je, voor je lieve woordjes.

2. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Vlinder fijn voor je dat er een datum is. Klinkt heftig allemaal. Maar het is voor n goed doel he!

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja, het is zeker voor een goed doel!!

Nog 4 weekjes en dan is het al achter de rug....Dan beginnen de hormonen, brrrr

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dank je wel meis. het is jou ooki gegund. Ik hoop dat het wachten niet te lang duurt voor je. Ik heb ook een kijkoperatie gehad in oktober 2008. Bij mij is er verder niets gevonden en ben snel weer hersteld en vond het echt meevallen. Niet om het te bagataliseren maar misschien stel ik je er een beetje mee gerust. Ik weet nog wel dat ik ook erg nerveus was. Dat is ook normaal hoor. Ik hoop voor je dathet snel achter de rug is en dan de volgende spannende stap: IVF.

Fijn weekend meis!

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je meis, voor je woordjes.
    Ja inderdaad daarna de volgende spannende stap IVF, het zal een spannende tijd voor ons zijn maar samen staan we sterkt.

Gisteren een Mylene party gehad bij mij thuis maar jeetje zeg hoe leer je je echte vriendinnen kennen?? Er was er 1 die ernaar vroeg en dat is degene die ik bijna nooit zie. De rest was allemaal druk in gesprek met mijn hoog zwangere vriendin....Die alleen maar liep te klagen over haar buik en dat ze dik is. Ze is helemaal niet dik, ze draagt zo mooi, echt alleen een buikje.
    Ik wil me niet aanstellen maar ik was er niet happy mee en had weer moeite om mijn mond te houden....

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Beetje late reactie. Ja, ik heb ook een cyste, 1tje van 6 centimeter ongeveer. Deze wordt dus ook verwijderd. Is ook te gevaarlijk om te laten zitten. Slik nu hormonen, dus de cyste kan niet doorgroeien.

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Lees dat je erg op ziet tegen de operatie. Dat kan ik me voorstellen, het is ook een enge gedachte. Mij is het 100% meegevallen. Heb in april 2008 een laparoscopie gehad en zag er ook als een berg tegenop. Uiteindelijk is het me enorm meegevallen. Wat ik heel fijn vond was het rustgevende pilletje vlak voor de operatie. Ineens werd ik superrelaxed, een soort van high-gevoel... heerlijk haha.:)

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Haha, ja zo'n pilletje krijg ik ook volgens de gyn.
    9 april moet ik naar de ananstesist en dan geef ik het goed aan, dat ik er tegenopzie als een berg en ook nog eens een overgeef-fobie heb....

9. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    De operatie valt echt mee. Tenminste dat was bij mij zo. Ik was heel bang voor het infuus en de pijn erna. Het infuus zat er zo in en je bent al ontspannen door dat pilletje inderdaad. En de pijn daarna heb ik niet gehad. De hechtingen trekken n beetje maar als dat alles was. En dat gas is vervelend dat ze in je buik spuiten.

GRoetjes Herma

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja, daar hoor ik er veel over inderdaad, dat gas.
    Maar goed, dat weet ik natuurlijk pas na de operatie....Ook wat voor litteken ik zal hebben.
    Zal het de gyn lukken met kijkgaatjes....Of heb ik een snee van links naar rechts?? En wat zal de uitslag zijn??

Nu even een rustige periode wat onze 'kinderwens' betrefd....We doen gewoon lekker ons ding nu zodat we er na de operatie in de IVF voolgas voor gaan.

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Goedemorgen lady's....

Ik heb vanacht sinds lange tijd weer heerlijk doorgeslapen en werd om 10.00 uur wakker....Of het toeval is weet ik niet maar ik heb gisterenavond voor het eerst Sedinal druppels ingenomen en nu uitgerust wakker.
    Naar mijn idee werkt de Sedinal beter dan Valeriaan....Maar jeetje, wat is dat spul gooooooooooooooor!
    Ik had het gemengd met een laagje limonadesiroop en heb daarna gelijk nog een vol glas achterover geslagen, echt smerig spul haha
    Maar als het werkt....Dan moet het maar he ;)

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    ja het aftellen is begonnen, nog 3 weken en 1 dag tot de operatie....Spannend allemaal maar wel weer fijn dat dan ook de IVF dichterbij komt.

13. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Vlinder heerlijk dat je weer n beetje kan slapen. Maar is dat Senidal een homeopatisch middel? Klinkt goed mischien moet ik het ook proberen heb ook last van slapeloosheid. Het aftellen is begonnen voor jouw nu gaat het snel.

Groetjes Herma

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja Sedinal is op plantaardige basis. Ik neem het soms ook overdag, als ik me eigen heel gejaagd voel ofzo. Bij mij werkt het wel want ik wordt er wat rustiger van.

Ja het gaat zeker snel, over een maandje is het alweer achter de rug en zijn we dichter bij IVF.

15. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Nu snap ik het helemaal niet meer hoor, mijn eitje is als het goed is al geweest en ik heb nu gewoon ongie krampen.
    Dit heb ik nog nooit gehad op CD 14.
    Ookal is mijn eitje deze keer later dan CD 10/11 dan voelt het nog anders dan mijn eisprong.
    Het zit nu echt in mijn baarmoeder....

Vreemd, maar zal blij zijn als al die pijnjtes volgende maand weg zijn.

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Net weer even bij die vriendin geweest die hoog zwanger is.
    Mijn man ging haar man helpen met klussen dus ik dacht dan ga ik even mee....Nou ik was zo weer weg hoor, sorry.
    Heel de tijd alleen maar over zwangerschap en bevalling en kleertjes en tegen mij zei ze ook nog:
    Ah joh, als de IVF voor jullie niet slaagt dan kun je altijd nog een draagmoeder nemen....
    Dat was opmerking nummer 1, toen ik haar vertelde dat ik info had aagevraagd over pleegzorg kwam de 2e opmerking:
    Phoe jeetje, daar zou ik echt nooit aan beginnen hoor als ik jullie was, dat lijkt me zo moeilijk....waar begin je aan??

Dat kwam allebei heel hard aan en ik heb mijn thee opgedronken en ben weggegaan.

Een andere goede vriendin van me vroeg het ook aan me hoe ik tegenover een draagmoeder sta, maar zei vroeg of ik dat zou willen en niet dat ik het dan maar moest doen....Ook vraagt mijn andere vriendin of ik het erover wil hebben:)

Hoe kan ze nou zoiets zeggen?? Dat deed goed pijn en nu dus traantjes.... :( :(
    Ik begrijp dat het moeilijk is om te begrijpen hoe het is als het bij een ander niet lukt en bij jezelf in 1x raak is maar toch....Een beetje nadenken kan toch geen kwaad, of wel?

Dus jullie begrijpen dat ik daar voorlopig weer eventjes niet naartoe ga. Ik heb vaak pijnlijke opmerkinge gehad maar deze, ik voelde de pijn gewoon door mijn lichaam :(

Het was een goede vriendin die altijd belde als ik een afspraak had met de gyn enzo maar de laatste tijd kan ik het geen vriendin meer noemen, sorry.

Ze heeft het natuurlijk ook druk en is eind deze maand uitgerekend maar ook dan kan ze er toch een beetje rekening mee houden, en al helemaal zulke opmerkingen niet maken.

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Knuffie voor jou vlinder.

18. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Meisje toch..wat ontzettend kut voor je!:(
    Ik begrijp maar niet dat ze nu nog niet doorheeft dat die opmerkingen jou zoveel pijn doen!:x
    Zij heeft makkelijk praten met een volgroeide beeb in haar buik...
    Na al die tijd moet de boodschap toch eens overgekomen zijn zou je denken.

Lieve schat,laat de traantjes maar lopen..
    Jij mag verdriet hebben,jij mag huilen en jij mag je kut voelen!
    Bij mij kun je altijd terecht hoor. Ik heb altijd een bakkie thee voor je en een hele grote doos met tissues die gebruikt mogen worden!

Knuffel

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Lief meis, dank je wel....Van de week kom ik zeker nog eens een bakkie thee doen bij je!

20. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Gisterenavond en vandaag weer flinke pijn, echt het ongie gevoel....maar dat is natuurlijk veel te vroeg ik moet de rond de 15e pas ongie worden....Mijn lijf wordt zelfs ook gek denk ik. :)

Hopelijk komt het niet te vroeg anders kan de operatie weer niet doorgaan op de 22e....

Deel Deze Pagina