Ik heb toch nog iets gevonden wat ik morgen kan doen.... Morgenochtend rijd ik even naar mijn moeder, dan om half 1 naar huis, vanaf 1 uur kunnen ze bellen hoelaat ik overmorgen binnen moet zijn. Dan ga ik mijn bed verschonen en beddengoed wassen en daarna de ramen zemen....Dan voor de zekerheid nog even mijn tas check, check, dubbel checken en dan wachten tot mijn ventje thuis komt. Hihi, alles om me eigen bezig te houden hoor, anders kom ik de dag niet door denk ik. Zodra ik stil ga zitten ga ik nadenken en mezelf weer bang zitten maken. Nu op naar donderdag!! En zsm weer naar huis!!
Hoi Vlinder, ik kom je alvast heeeel veel succes wensen met de operatie, laat het gewoon over je heen komen meer kun je toch niet doen. En het is voor een goed doel he. Komt goed. Groetjes Herma
@Pluis, dank je meis. Dat is van de vele manieren om van me af te schrijven. @Herma, ja inderdaad. Ik moet het over me heen laten komen meer kan ik niet doen. Dank je.
Ze hebben gebeld. Ik moet om 8.00 uur binnen zijn en om 10.00 ben ik aan de beurt. Om half 10 krijg ik een pilletje om rustig te worden. Ik moet alleen echt 1 nachtje blijven wat ik best raar vind met een laparoscopie, maar dat komt denk ik omdat de gyn gelijk het e.e.a. weg gaat halen. De zenuwen worden echt wakker nu hoor en moet iedere keer huilen.... Die rotangst. Zou blij zijn als het morgen avond is.
Heej meid, MOrgen tegen deze tijd heb je het allemaal al weer achter de rug! Ik ben savonds geopereerd (spoed) en mocht ook nog een extra nachtje daarna blijven, denk dat het gebruikelijk is, je hebt toch een echte narcose gehad.Mn moeder laatst ook, laparoscopie in de schouder onder volledige narcose en moest ook blijven.Ik ben ooit geopereerd aan mn enkel met ruggeprik + roesje, en dan mag je inderdaad wel smiddags naar huis. Nogmaals, heel veel stekte voor morgen, en als je erg zenuwachtig bent mag je ook een valeriaantje nemen. Dikke knuffffff
Nogmaals bedankt meis! Vanavond eten we een soeppie. Ik wil niet te zwaar eten.... Ook duiken we vanavond lekker vroeg ons bedje in, lekker rustig en lekker saampies tv kijken en hopelijk slaap ik vanacht een beetje. Ik heb de telefoonnummers van de ouders en mijn oma in mijn tas gedaan, dan kan manlief of misschien ikzelf (s'avonds misschien maar zal wel niet) bellen hoe het is gegaan. Thuis op tafel liggen paar mail adressen zodat manlief anderen via de mail in kan lichten hoe het is gegaan en wanneer ik weer naar huis mag. Het kan goed zijn dat hij geen mail stuurt want hij zal morgenavond ook wel moe zijn....Heel begrijpelijk. Wel fijn hij mag tot 22.00 uur bij me. Ik neem mijn eigen gsm ook mee, dan kan ik lekker sms'en. Ik weet nog niet of dat mag, maar dat zien we morgenmiddag wel.
Nou meiden ik ga afsluiten!! Zodra ik weer een beetje bijgekomen ben, laat ik weten hoe het is gegaan.
Ik wil je ook sterkte wensen. Zelf kom ik er ook nog voor te staan over een maandje. Ik hoop dat alles goed gaat en dat het meevalt en je snel herstelt. Groetjes Jolanda
Zo, wat was ik blij dat ik gisteren avond naar huis mocht zeg, toen ik wakker was wilde ik gelijk gaan plassen.... Ik was zoooo bang maar het is me echt meegevallen, alleen de pijn die ik nu heb. Dit komt ook door het gas waarmee ze mijn buik hebben opgeblazen. De gyno heeft toch het een en ander weg moet halen hoor. De 2 cystes van mijn liinker eierstok, mijn baarmoeder was verkleefd en naar voren gekanteld, mijn linker eilieder was verkleefd en verstopt en mijn linker eierstok was verkleefd aan mijn darmen. Hij heeft alles mooi schoon kunnen krijgen maar ik voel wel dat hij flink bezig is geweest hoor. Hihi, uit de narcose wakker worden was best raar hoor, je bent helemaal van de wereld haha. Over 3 weken heb ik een afspraak en dan gaan we bespreken welke hormonen ik moet gaan spuiten om in de overgang te komen en wordt er voor ons een afspraak gemaakt in Tilburg voor IVF.
hey meis fijn dat je al thuis bent, doe je voorzichtig. Jullie zijn weer een stap dichterbij je wonder nu, neem goed rust voor je herstel, en fijn dat het allemaal gelukt is hoor. Heb aan je gedacht. Liefs Miriam
Oh wat goed om te lezen dat het achter de rug is, je was zo zenuwachtig. Gelukkig is het meegevallen. Nu lekker rustig aan doen en je laten verwennen hoor. Liefs Zora
ik heb net gedouched en de plakkers eraf gehaald, rechts een klein gaatje maar links en in mijn navel sneetjes van 2 cm. Nu veel last van dat gas (gaat iedere keer bij mijn longen zitten) en mijn baarmoeder. Ik ga nu weer even rusten, krijg vanmiddag visite.
Hoi Vlinder, gelukkig dat het allemaal mee viel. Is ook niet niks zo'n operatie. Ja raar he uit de narcose wakker worden. Rust nog maar lekker uit en niet te veel doen , laat je maar lekker verwennen. Je bent weer een stapje dichterbij. Groetjes Herma
Wat heerlijk dat het nu achter de rug is Vlinder. Toch behoorlijk wat endometriose dus. Gelukkig is alles schoon nu. Fijn dat het uiteindelijk allemaal meeviel! Kom maar lekker bij en sterkte met de pijn van het gas. Daar had ik de eerste dagen ook last van. Liggen is het lekkerste dan kan ik me nog herinneren.
Dank je meiden, liggen kon ik donderdag en vrijdag niet alleen rechtop zitten ging redelijk en heb ook niet geslapen, maar vanacht ooh heerlijk!! Ik kon op mijn linker zij liggen en heb heel de nacht door geslapen, echt heeeeeeeerlijk!!. Ik maakte me gisteren wat zorgen om het sneetje in mijn navel, daar bleef vocht uit komen maar nu is hij ook helemal droog. Het gas zit nu alleen nog bij mijn rechter schouder dus dat is te doen, eerst zat het ook iedere keer bij mijn ribben enzo dan moets ik echt met 2 woorden praten en dan weer een beetje ademen, dat deed zo zeer. Nu is mijn baarmoeder echt gevoelig en mijn darmen beginnen ook weer te werken maar ik durf niet te persen want dat doet zeer. Ik zal mijn ziekenhuis avontuur eens in het kort op proberen te schrijven.... Donderdagochtend, het was zover....Ik moest in de auto stappen en ja hoor, paniek ik durfde niet. Na 10 minuten paniek uiteindelijk in de auto gestapt. Ik heb van de hele weg (40 minuten) niks meegekregen ik was echt in een soort roes. Aangekomen in het ziekenhuis naar de 2e etage waar ik me moest melden. Het was niet op de dagverpleging en op de afdeling verloskunde. De verpleegster liet mij mijn kamer zien maar wat deed ik....Juist, ik liep gewoon door en ging in een hoekje staan huilen, ik was zoooo bang. Ik mocht met mijn man op een bankje gaan zitten en als ik eraan toe was naar mijn bed lopen. Dit heb ik na 10 minuten ook gedaan, ik moest er toch aan geloven. Inmiddels waren de 2 vrouwen die er al lagen naar beneden gebracht voor de OK....Om half 10 mocht ik het pilletje innemen om rustig te worden, ik werd er alleen wat lacherig van maar verder niks. Om half 11 kwamen ze me dan halen, mijn man mocht mee tot aan de lift....Eenmaal beneden kwamen de tranen weer en een verpleegster gaf me een gaasje om mijn tranen weg te vegen, ze plakte de plakker op en deed mijn infuus erin....Pijnlijk infuus. Toen kwamen ze me halen om naar de OK te gaan...Paniek....Eenmaal op de OK werd alles aangesloten en stonden er 4 mensen naast mijn bed, het gaasje voor mijn tranen had ik nog. Toen liet de anastesist 4 spuiten zien, 1 voor pijnbestrijding, 1 voor spierverslapper, 1 tegen misselijkheid en de grote spuit met het narcosemiddel, die mocht ik even vast houden. Maar ineens voelde ik me wat draaien en zei de anastesisit je narcose loopt al en ik kijk naar mijn infuus en ja hoor hij liep al. Ik kijk naar de anast en vraag "waarom nou?" en hij haalt zijn schouders op. Ik leg me weg en zeg tegen mezelf hard "aan mijn mannetje denken, aan mijn mannetje denken!!" En weg was ik. Toen maakte ze me wakker, ik was blijkbaar al een keer wakker geweest want het slangetje en de catheter waren er al uit. Ik lag met mijn vinger in mijn linker oor, blijkt dus dat de man naast me heel zijn bed had onder gespuugd, niks van mee gekregen maar ik lag wel met mijn vinger in mijn oor.... Volgens mij was ik ook best lastig hoor die paar keer dat wakker ben geweest Wat ik me kan herinneren is de 1e keer: "Ik heb pijn!! Ik heb zo'n pijn!!" De 2e keer: "Ik moet plassen!!" "Mevrouw de catheter is er net uit dus dat voelt u" "NEE, ik moet plassen" Dus hup die koude po onder mijn billen en ik viel weer weg. De 3e keer: "Nou mevrouw u hoefde dus niet te plassen?" "Nee, blijkbaar, mag ik nu naar mijn mannetje????" "Nog even geduld mevrouw" Om half 2 kwamen ze me vertellen dat ze de afdeling hadden gebeld dat ze me mochten komen halen, toen ik de verpleegsters zag was ik zo blij en zijn met een grote lach op mijn gezicht: "Ooooh ik mag lekker naar mijn mannetje, doei!" Toen weer weggevallen en werd boven wakker van een aai op mijn wangetje van mijn mannetje.....Ik was zo blij en het 1e wat ik zei was "ik heb kleine sneetjes en ze hebben mijn gaasje afgepakt!" Toen natuurlijk nog best suf en ik viel iedere keer weg maar ik was weer bij mijn mannetje. Blijkbaar had ik ook nog naar mijn moeder een sms gestuurd dat ik wakker was, maar dat weet ik niet eens meer. Mijn man is heel de dag bij me mogen blijven, alleen om kwart over 2 moest hij even weg want het was eigenlijk rust uurtje, maar om 3 uur zat hij weer bij me op bed. Toen kwam om half 7 s'avonds de gyn om te vertellen wat hij had gedaan en kreeg van mij 2 dikke duimend voor de kleine sneetjes, om 7 uur kreeg ik mijn 'ontslag'. Helemaal happy weer naar huis. Oeps, toch een beetje lang geworden....
Zo het wondje in mijn navel is nu ook eindelijk goed droog....er bleef vocht uitkomen en werd ook rood eromheen. Nu is hij goed droog maar wel een beetje een gele korst. Verder vanavond weer goed rusten. Ik wou net echt even weg thuis en zijn we eventjes bij vrienden wat gaan drinken maar ben blij dat ik weer thuis ben hoor, haha. Mijn buik is ook een beetje aan het protesteren nu dus moet echt rusten nu. Ik voel het links heel goed, waar de cystes hebben gezeten.... Fijne avond nog!!