Gisteren avond gierde trouwens ineens van alles door me heen. Het drong ineens allemaal keihard tot me door dat ik nu echt mijn lijf "kwijt" ben aan de MMM en de hormonen. Dat nu de hormonen alles regelen. Stom he? Het kwam ineens opzetten. Gewoon het idee dat ik er nu echt helemaal geen controlle meer over heb. Het gaat ineens allemaal zo snel na 4 jaar sukkelen. Nu is het tijd voor ons, dit jaar kunnen hopelijk ook wij zeggen dat ik zwanger ben. Op naar 3 juni hier voor de intake in Tilburg!
Even klagen hoor. Dag 8 was ik eindelijk van mijn ongie af, normaal heb ik vanaf dag 5 licht verlies maar nu echt 8 dagen veel bloed. Nu dag 10 en gisterenavond begin het bloed verlies weer en ben nu weer volop ongie. Ze had al gezegd dat door de dece deze ongie langer kon duren maar ik het zo beu nu.
Nog steeds ongie en hevig ook....Als het morgen nog niet minder wordt dan bel ik toch maar even de gyn. Dan ben ik 12 dagen ongie. Als het weinig was wat ik verlies ok, maar ik ben echt hevig ongie.
Nog steeds ongie. Ik heb net contact gehad met de assisitent van de gyn en ze gaat het even met de gyn overleggen, dan belt ze me vanmiddag terug. Ze vond ook wel dat ik nu lang ongie ben, het is ook nog aardig veel ongie.... Ik zit nu op dag 13 dus dat is bijna 2 weken ongesteld, en geen kleine beetjes. Ik ben benieuwd wat ze te zeggen heeft straks.
Ze heeft net gebeld en overlegt met de gyn, hij zei dat na de operatie en met de decapeptyl deze ongie langer kon duren. Nou daar moet ik het dan maar mee doen. 2 weken ongie is echt niet fijn!
Nee gelukkig geen pijn meer, dat is al een hele opluchting. Eergisteren en gisteren overdag was ik er vanaf maar gisterenavond is het weer begonnen. Wel bruin maar toch weer ongie.... Ik vraag er donderdag ook in Tilburg even naar.
En nu is het weer weg....Nu blijft het hopelijk weg. Nog 3 nachtjes slapen en dan is de intake....spannend.
Over 1,5 uur is het zover, dan rijden we richting Tilburg. Ik hoop zo dat we met een start datum thuiskomen, maar dat is even afwachten.
Daar ben ik weer, bloedgeprikt en wel. Ivm de zomerstop van het lab en de Decapeptyl dankzij de endo moet ik eerst nog 3x die 4wekelijkse injectie krijgen. Ongeveer 6 september (4 weken na 4e en laatste deca) mag ik beginnen met de Lucrin, een dag later met de Gonal injectie. Ik heb natuurlijk een beetje zitten rekenen en dan zoou de punctie rond de verjaardag en sterfdag van mijn vader zijn (19 en 20 september) Ik zei het tegen mijn man en die zei "Dat zou een heel leuk cadeautje zijn dan." Dus nog 3,5 maand aan de decapeptyl en dan starten met IVF. Geen vooronderzoeken ze gebruiken mijn dossier van Roosendaal. Wel heeft hij ons gewaarschuwd voor de eventuele complicaties die voor kunnne komen, zoals overstimulatie maar vooral wat er met de endometriose kan gebeuren. Maar wij willen dit dus we gaan er voor. We hebben een datum en dat vind ik fijn om naar uit te kijken!!!! Maandag bellen om een afspraak te maken voor augustus met de IVF-verpleegkundige, dan moet ik de medicatie meenemen en gaat ze alles uitleggen over de medicatie en pril-uitleg. Mijn man snapt er nog steeds niks van alleen dat het een zware tijd wordt en hij hoopt dat de endo een beetje rsutig blijft.
He wat goed dat jullie een datum hebben, dan is het allemaal wat tastbaarder. En ook fijn dat je meteen duidelijke uitleg krijgt over wat er komen gaat en wat je nu nog moet doen. Het zou inderdaad toch een prachtig geschenk wezen op die speciale dag.
Hier zit de 2e decapeptyl-depot er weer in. Man, hij deed zeer. Hij kwam direct uit de koelkast, brrrrr. Ik moet het even in de gaten houden nu van bijwerkingen, als het er veel worden of de opvliegers worden erger en meer en de bijwerkingen worden vervelend, dan moet ik contact opnemen. Ze vond dat ik er vrij heftig op reageer, aangezien de vele opvliegers, nachtzweten, stemmingswisselingen, chago, enz. enz. Afwachten dus even wat deze 2e injectie gaat doen. Ook moet ik even in overleg na de 3e deca-depot. Ze willen in Roosendaal liever niet meer dan 3x decapeptyl-depot injecties geven. Maar het kan niet anders, als ik er 3 krijg dan zit Tilburg in de zomerstop als ik moet gaan beginnen met de stimulatie, dus de 4e is echt nodig. Verder zijn we samen lekker in de weer om alles klaar te maken voor vrijdag, dan gaan we lekker een weekendje weg, heerlijk.
Hier weer even een berichtje van mij. Ons weekendje was helemaal top!! Voor de rest gaat het minder. De bijwerkingen van de Deca zijn niet leuk meer. Heeeel veel opvliegers heel de dag door, niet kunnen slapen want dan drijf ik mijn bed uit dus nachtrust is er niet veel voor mij, vocht in handen en voeten, veel hoofdpijn, opgezette buik, emo-buien. Niet echt om vrolijk van te worden maar ik wil positief blijven hoe moeilijk dat ook is op dit moment. Ik ben bijna op de helft met de Decapeptyl-depot en moet nog 11 weken aftellen tot het startsein voor IVF. Het mooie weer komt eraan dus veel dingen doen en veel weg, dan gaat het hopelijk een beetje snel voorbij.
Morgen de 3e deca-depot en dan zijn we op de helft!! Nog 8 weken en dan gaat de eerste spuit voor de IVF erin. Nu kunnen we eindelijk af gaan tellen....
Ja die opvliegers worden alleen maar erger lijkt wel. Vooral nu met dat warme weer bleh. Lieverd, balen dat je 1e ICSI is mislukt.