onze weg voor onze 2 spruit

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door greet, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. greet

greet Lid

14 mrt 2006
    62
    0
    0
    volop solliciteren
    beerse, belgië
    beste

sommigen onder jullie kennen mij nog van een paar maanden geleden dat ik hier ook vrij recent op het forum zat.

ben er ff mee gestopt omdat het iets teveel werd voor me om hier te komen babbelen.

nu voor andere die me nog niet kennen een korte samenvatting

we zijn al van 16 november aan het klussen voor een broer/zus voor ons zoontje Yoran. hier een kleine kalender van wat er ons al al gepasseerd heeft.

16 nov 05: laatste pil ingenomen.
    24-26 nov 05: regels
    6 jan 06: afspraak gyn jaarlijks onderzoek daar uitgelegd van
    kinderwens en hormonen voorgeschreven gekregen.
    10 jan 06: begonnen met hormonen.
    16 jan 06: laatste dag innemen hormonen
    25-31 jan 06: regels
    4-6 feb 06: regels
    25-29 ma 06: regels
    2-6 juli 06: regels
    28 aug 06: onderzoek gyn naar baarmoederslijmvlies en eierstokken
    28 aug 06: bloed trekken huisarts voor hcg waarde en progestoron
    waarde. bloedtest wees uit niet zwanger en geen eisprong deze cyclus
    30 aug 06: beginnen met innemen van hormonen lutenyl om regels op te wekken
    05 sept 06: laatset dag innemen hormonen lutenyl.

en eens mijn regels er door zijn gekomen en dus een nieuwe cyclus is begonnen moet ik vanaf dag 3 clomid innemen om een eisprong op te wekken.

groetjes greet

2. greet

greet Lid

14 mrt 2006
    62
    0
    0
    volop solliciteren
    beerse, belgië
    niemand die met me er wil over praten of die hetzelfde heeft meegemaakt of meemaakt???????????

3. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    De enige overeenkomt die ik met je kan vinden is dat wij ook bezig zijn met een broertje of zusje voor Yoran!!
    Wat ontzettend jammer dat de natuur niet zo makkelijk doet he?! Maar goed dat er veel kundige dokters zijn die kunnen helpen!
    Toch lijkt het me allemaal erg spannend. Hoe trek je je daar door heen? Ik zou echt gek worden denk ik!

Succes iig!

4. greet

greet Lid

14 mrt 2006
    62
    0
    0
    volop solliciteren
    beerse, belgië
    noemt je kindje ook Yoran.

we kunnen ons er vrij goed doorheen slagen hoor.

maar ik kan gewoon niet volgen voor ik met pil begon in mijn tienerjaren had ik een normale cyclus dan gestopt en de eerste ronde al zwanger van ons zoontje yoran.

dan na bevalling terug begonnen met pil en denk achteraf bekeken dat ik vrij rap met de pil ben begonnne en omdat mijn cyclus na de bevalling wss nog niet in orde was en dan met die hormonen erop heel onregelmatig is gemaakt na het stoppen in november.

en het is geen behandeling zoals ivf iui enkel om mijn cyclus terog proberen in orde te brengen

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi hoi,

Je geeft ons ook niet echt de kans om te reageren....maargoed.

Heel veel succes met een brusje voor je kindje.

Elmo

6. greet

greet Lid

14 mrt 2006
    62
    0
    0
    volop solliciteren
    beerse, belgië
    hoe bedoel je elmo

niet de kans om te reageren????

had dit topic eerder ergens anders staan en hebben ze dat overgeplaatst naar hier

en het bericht van mij waarin staat niemand die dit meemaakt had ik daar al getypt daarmee

of heb ik over het verkeerde????

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh ik baseerde dit op het volgende:
    eerste en tweede bericht op dezelfde dag, vandaar.
    Maar ik ken jou situatie niet, heel veel succes!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het was niet lullig bedoeld...maar het kwam nogal ongeduldig over....sorry als je het bot vond.

9. greet

greet Lid

14 mrt 2006
    62
    0
    0
    volop solliciteren
    beerse, belgië
    hoi elmo is niets.

zoals ik eerder al uitlegde stond dit in een andere categorie daarmee?
    ik dat dat er daar ook meer mensen dit probleem hadden. maar toen heeft daphne denk dat verplaatst naar hier.

voor alle andere kan het mss beter verwijderen dan kan niemand daar nog misverstanden over maken.

groetjes greet

10. greet

greet Lid

14 mrt 2006
    62
    0
    0
    volop solliciteren
    beerse, belgië
    ik krijg het niet verwijderd of veranderd

11. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hi,

dus als ik het goed begrijp ben je van je eerste kindje 'spontaan' zwanger geworden?! dat is heel mooi! en nu wil het niet lukken voor de tweede?
    Krijg je nu Clomid? en weet je al wat er is dan?

Ik heb PCO en heb ook Clomid geslikt voor dat ik zwanger was.
    We willen heel snel voor de 2e gaan, we kijken het nu nog even aan. Als er niets gebeurt ga ik vanaf Januari weer beginnen met de MMM.

12. greet

greet Lid

14 mrt 2006
    62
    0
    0
    volop solliciteren
    beerse, belgië
    van ons zoontje was ik gestopt en de eerste maand na het stoppen zwanger geraakt zonder hulp van gyn enzo.

nu zijn we al van nov bezig voor een 2 kindje en wil het niet vlotten mede omdat mijn cyclus zo in de war is had cyclussen van 50 dagen en 100 dagen. heb nu eind augustus bloed laten trekken om te onderzoeken en daar kwam uit dat ik deze ronde niet zwanger ben en dat ik geen eisprong heb daarmee dat mijn cyclus nu zo in de war is. heb nu 7 dagen lutenyl moeten nemen om mijn regels op te wekken en dan vanaf dag 3 van nieuwe cyclus moet ik 4 dagen clomid nemen van 50 mg

om die eisprong terug in orde te brengen.

dan op dag 12 een echo om te zien of die clomid zijn werk doet.

zoniet dan zal er verder onderzocht moeten worden

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ben je zo snel al met hormonen begonnen of lees ik het nou helemaal verkeerd?
    Een jaar bezig zijn is niet zorgwekkend hoor.
    Ook niet als het de eerste keer heel vlot ging, het is elke keer weer anders.
    Heel veel succes!

14. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Wat is regels? :)

Misschien is ze vroeg met hormonen begonnen omdat de cyclys helemaal in de war was?
    Ik bedoel, als je naa en jaar "normal" cyclus het niet lukt, dan begint je pas met onderzoeken, maar als je al weet dat je cyclys helemaal naar de kl**** is, dan moet wel wat gebeuren, of niet?

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik bedoelde meer dat het met "ontpillen" te maken kan hebben en dat artsen het daarom eerst een jaar aankijken.
    Regels betekend overigens menstruatie.
    Ben dus gewoon benieuwd naar de reden van het snelle ingrijpen van haar arts.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik bedoelde meer dat het met "ontpillen" te maken kan hebben en dat artsen het daarom eerst een jaar aankijken.
    Regels betekend overigens menstruatie.
    Ben dus gewoon benieuwd naar de reden van het snelle ingrijpen van haar arts.

17. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Ow, ok :)
    Ja, mestaal moet de pil effect wel weg, dat kan ook maaaaaanden duren...

Warom wordt het wordt regels gebruikt?
    Ik zie ook "ongi", dus, zit het een verschil in?

Ow, en let aub niet op hoe ik het schrif, ik ben echt vreezelijk, ik weet het, praten lukt mij veel beter :p

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Regels komt volgens mij uit Belgie en ongi is gewoon een afkorting voor ongesteld zijn.
    Je bent prima te volen hoor! Heel goed dat je je gewoon hebt aangemeld!

19. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Ok, bedankt voor het antwoord :)
    ik gebreuk wel ongi dan denk ik ;) hehe

20. greet

greet Lid

14 mrt 2006
    62
    0
    0
    volop solliciteren
    beerse, belgië
    idd regels wil hetzelfde zeggen ongi

en dat is iets voor belgië idd.

mede dat de arts zo vroeg heeft ingegrepen is mede omdat ik dat gevraagd had. en denk niet dat het bij mij met ontpillen te maken heeft.

ik had geen normale cyclus een normale cyclus is 1 van 28 dagen ik had er van 50 dagen en 100 dagen en ik werd dat beu ook voelde ik dat er iets mis was met mijn lichaam, wat juist mij tot dat gevoel gaf kan ik niet zeggen. ben blij dat ik nu wss eindelijk naar een normale cyclus mag gaan met de clomid. als dat een stimulans is om mijn eisprong terug op gang te trekken en ik verde rniets nodig heb dan ben ik al blij genoeg hoor.

wat ik niet snap is dat jullie het ongewoon vinden dat er ingegrepen word voor er een 1 jaar geprobeerd is met zwanger worden.

groetjes

Deel Deze Pagina