Hoi, Mijn verhaal staat al uigebreid op het forum, maar ik zal even kort uitleggen waar ik naar toe wil.... Sinds juni 2003 zijn wij bezig om een goede zwangerschap mee te mogen maken. Ondertussen hebben we al 5 miskramen gehad en achteraf blijkt dat het eigenlijk altijd fout gaat tussen de 4 en 6 weken. Mijn lichaam stoot het dan af, het innestelen gaat elke keer fout.. Wij liepen in het Vlietland ziekenhuis in vlaardingen maar zijn doorverwezen naar Rotterdam het Dijkzicht ziekenhuis. Ik heb geen idee wat we moeten verwachten. We zijn ondertussen al bijna binnenstebuiten gekeerd en hebben allerlei onderzoeken gehad. Van bloed tot zaad en van baarmoeder tot chromosomen.... Alles is steeds maar goed, zeggen ze!!! Het kan niet anders dat er toch iets fout zit lijkt mij... 1 keer een miskraam kan en 2 keer zou misschien ook nog kunnen 3 en 4 keer wordt al wat veel, maar 5 keer kom op zeg dat kan toch haast geen toeval zijn!!! We worden hier zo moedeloos van, heeft iemand hier ervaring in of weet iemand hoe lang het duurt voordat je wordt uitgenodigd in het Dijkzicht... Ze schijnen daar erg kundig te zijn... Als iemand ook in Dijkzicht loopt of heeft gelopen zou ik graag ervaringen horen... Veel liefs Levi
hoi levi, ik heb daar geen ervaring mee...... maar wil je ontzettend veel sterkte wensen! hopelijk kunnen ze jullie in dijkzicht snel en kundig helpen! liefs elfje
He Levi, Wat een ontzettend naar verhaal zeg!! Vreselijk. Ik heb nu mijn eerste ervaring met een vroege miskraam (na ICSI) het komt met vruchtbaarheidsbehandelingen vaker voor dat het mis gaat. Ik maak me daar dus ook nog niet zo'n zorgen om (voor de toekomst). In jullie geval is het embryo steeds een natuurlijke selectie dus vijf miskramen vind ik idd zorgwekkend. Geen idee hoe dat kan, nu al die andere dingen al uitgesloten zijn. Ik hoop voor je dat ze daar verder komen en kunnen achterhalen wat de oorzaak is. Niks lijkt me zo frustrerend dan wel zwanger kunnen worden maar het niet blijven! Heel veel succes allebei, misschien wil je ons op de hoogte houden? Liefs Elmo
Hoi Levi, wat naar om dit te lezen zeg! Ik wens je echt heel veel sterkte en hoop dat je snel een antwoord en duidelijkheid gaat krijgen, liefs Ster
Ook ik kan je helaas niet helpen sorry Maar wil je heel veel sterkte wensen. Ik ik hoop dat ze in het dijkzicht nu eindelijk iets gaan vinden waardoor het steeds misgaat en dat jullie geholpen kunnen worden
Meid, ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Jeetje vijf miskramen, ik heb er een gehad en vond het verschrikkelijk, maar 5 lijkt me vreselijk. Meid, hebben ze je niet kunnen vertellen wanneer je verwacht wordt in het dijkzicht? Lijkt me eerlijk gezegd logisch dat ze je dat kunne vertellen. En anders zelf even bellen. STERKTE MEID
he levi, jeetje dat is erg zeg. als ze nu nog iets zouden vinden, maar als alles goed lijkt te zijn voel je je zo machteloos. ik heb geen ervaring bij het dijkzigt. bij het sint franciscus ben ik pas geweest en daar kon ik na 2 weken terecht voor gesprek gynecoloog. de normale wachttijd is daar 4 weken. deze site van freya is misschien wle handig. http://www.freya.nl/zkhinfo/frzkh.php heel veel sterkte en ik hoop dat ze jullie snel verder kunnen helpen.
Ik heb inderdaad besloten dat ik morgen even ga bellen naar het Dijkzigt en vraag naar de wachttijden.... In ieder geval bedankt voor de reacties
Levi wat verschrikkelijk. Weet je ondertussen al meer ? Ik wil je/jullie in elk geval heel veel sterkte wensen.
Selaam ik zelf ben ook naar het erasmus (dijkzigt) ziekenhuis gegaan en binnen een maand kreeg ik een afspraak. Ik kreeg eerst een gesprek waarom ik naar dit ziekenhuis was gegaan en 2 weken later een cola_ onderzoek. Dat is een onderzoek voor mijn hormonen en een echo van mijn baarmoeder en mijn eierstokken. De uitslag was goed. Ik ging toen aan de clomit en de metformine en een maand later was ik zwanger. Dit ziekenhuis is heel goed. Vraag naar dokter van de berg en naar de combinatie Clomid met metformine. Heel veel patienten van haar en ik ook zijn zo zwanger geraakt. Succes
Kon gelukkig heel snel terecht. Had vandaag mijn eerste afspraak... Het viel me alleen een beetje tegen Ik had dokter van Dunne en zij heeft een nieuw project opgestart voor vrouwen met meerdere miskramen... Nou ik ging erheen met het gevoel van wie weet zijn ze daar heel deskundig en kunnen ze ons verder helpen, maar al na twee woorden bleek dat we pas patient nummer 2 zijn en dat het net begonnen project is... Ze zei dat alles erg moeilijk werd in verband met het feit dat ik steeds erg snel een miskraam heb, al met 6 a 7 weken, pas na deze weken kunnen ze wat voor me doen???? Dus wat eigenlijk gezegd is is dat ik eerst 6 a 7 weken weken zwanger moet zijn voordat ze me verder kunnen helpen Maar was dat toch het probleem waar we voor kwamen!!!!!!!!!!!! Echt super vervelend!!! Hierna begon ze met het advies dat we gingen praten met een maatschappelijk werkster om alles te verwerken en voorlopig te vrijen met condoom zodat we het kunnen verwerken en alles weer op een rijtje kunnen zetten?????? Dit was echt niet waar we voor kwamen!!!!!! Ik moest ook weer bloedprikken, weer 11 buisjes, en over 6 weken krijgen we weer wat uitslagen.... Echt hoogte van dr van Dunne heb ik niet gekregen, ze besprak met ons alleen het project en eigenlijk hebben wij nu het idee proefkonijntjes te zijn!!!! We wachten de afspraak over 6 weken even af en ik ga 1 keer naar die maatschappelijk werker en als we hierna nog zo voelen wil ik echt naar een andere arts.. Ik wil deskundigheid, geen test patient zijn!!! Dan kon ik net zo goed in het andere ziekenhuis blijven.... Trouwens toen ik thuis kwam bleek ik een ontzettende bobbel op mijn arm, waar bloedgeprikt is te hebben. Gelijk mijn ha gebeld en ik mocht gelukkig gelijk komen. Hebben ze een slagadertje geraakt en daardoor is er een zwelling ontstaan..... Ze heeft er gelijk drukverband op gedaan en me gewaarschuwd niet te schrikken als ik vanavond het eraf haal, want dan is waarschijnlijk mijn arm paars/blauw... Heb ik dat weer!!!!
Get meid wat een teleurstelling. Dat dit er dan allemaal nog bijkomt. Ik zou het gewoon de volgende keer met die arts bespreken. Ik bedoel jij komt omdat jullie een kindje willen, niet om een of ander proefkonijn te zijn.
gedver, wat is dat voor iets raars?! vreemd dat jullie daar niet van op de hoogte zijn gebracht, dat ze net begonnen is daarmee. dat is zeker een teleurstelling! hoop toch echt dat jullie snel iets te weten komen. succes ermee!
Ha Levi, Wat een vervelend verhaal! Wat naar om zo afgescheept te worden. Je bent op zoek naar antwoorden en je krijgt alleen maar het gevoel dat je en proefkonijn bent. Dat is niet eerlijk! Heel veel sterkte! liefs, Cleo
Erg vervelend zeg! Hoop dat de volgende afspraak meer duidelijkheid geeft! Spreek je onzekerheid de volgende keer gewoon uit. Misschien komen jullie dan tot een zinnig gesprek....Sterkte meis!
hey levi... ik heb je een pb`tje terug gestuurd.. ik vind het echt naar voor je.. je kijkt de hele tijd er naar je afspraak uit en dan ben je nog geen haar wijzer geworden... Gister moest ik de hele tijd aan je denken... ik hoop dat er tog nog een reden gevonden word (je begrijp wel wat ik ermee bedoeld he) hopelijk niks maar als het iets is dat het makkelijk verholpen kan worden en dat je de vraag ``waarom`` niet meer hoef af te vragen. als ik het opschrijf klinkt het raar ben niet echt een schrijver, maar je begrijp wel wat ik bedoel groetjes
Hee Levi hoe is het nu ? Wanneer heb je weer een afspraak ? En wil je ons op de hoogte houden ? Sterkte ! Groetjes Nelleke
Nou ik ben naar de maatschappelijk werkster geweest en ook zij vond het onzin dat ik er was.... Ik ben nuchter en kan het allemaal goed verwerken volgens haar Nu hoef ik daar in ieder geval niet meer heen even de volgende afspraak afwachten over ongeveer 4 weken en dan laat ik zeker nog even weten hoe het was...