Onze woonkamer is verschrikkelijk...

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Als je nog niet meteen de vloer kunt vervangen, zou ik hier eerst een enorm groot kleed neerleggen, dat oogt al veel warmer. Kwantum en Leenbakker hebben redelijk betaalbare vloerkleden in allerlei soorten en maten, net als gordijnen. Wij hebben destijds onze gordijnen bij 1 vd die 2 winkels besteld(volgens mij leenbakker), ik was erg tevreden over prijs/kwaliteit verhouding.
    Winkel Jysk heeft ook betaalbare spullen om je huis op te leuken, alleen meubels zou ik daar niet kopen, is prut;)

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je hebt gewoon laminaat voor vloerverwarming hoor, hebben wij ook.

3. Macabre

Macabre Actief lid

10 nov 2014
    194
    0
    0
    ✖
    Ik zal zo ook wat foto's plaatsen.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Laminaat en vloerverwarming gaat wel samen, hebben wij ook, alleen moet het dan minimaal 8 mm dik zijn, anders gaat het teveel werkte met de temperatuurverschillen.
    Misschien mosterd na de maaltijd, want ik heb niet alles gelezen, maar je kunt ook een plak pvc vloer nemen, hoef je die tegels er niet uit te slopen, tegenwoordig hebben ze heel mooi pvc. Volgens onze vloerenman kun je dat ook best zelf leggen, al doen ze het altijd overkomen of je dat moet laten doen.

Verder, lamellen vind ik altijd van die kille kantoordingen, gordijn, brede luxaflex/horizontale lamellen of een vouwgordijn staat vaak al een stuk sfeervoller.

5. Macabre

Macabre Actief lid

10 nov 2014
    194
    0
    0
    ✖
  6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij hebben dan wel geen rare hoekjes, maar wel een lelijke witte tegel vloer. Helaas nu geen budget voor een nieuwe vloer omdat we ook nog willen uitbouwen.
    Wij hebben een donkere eettafel een paars vloerkleed in het zitgedeelte en 1muur taupe. Wel lichtr gordijnen en een witte tv kast. Verder probeer iķ met de aankleding kleuren te gebruiken die mooi bij elkaar passen zodat het geen allergaartje wordt.

7. GuuNie

GuuNie Niet meer actief

haha volgens mij ben ik de enige die de vloer leuk vindt..
    Ik krijg al helemaal zin om je huisje te pimpen..
    Ik hou er wel van..
    Jammer genoeg wilde vl hier geen tegels ivm de kinders..

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik zou als je niet gelijk drastisch te werk wilt gaan een mooi groot kleed neerleggen, gordijnen kopen ipv die lamellen, de tv neerzetten op dat kastje. Wat leuk gekleurde kussentjes op je bank, wat gezellige kaarsen etc, dat is al heel anders. Je mist echt warmte in je huis. Ik zou ook de muur achter het "tv kastje" en die waar de eethoek tegen staat een kleurtje geven

9. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ik zou niet direct de vloer vervangen, heb je blog gelezen en las dat jullie budget niet zo groot is dus dat kan wel wachten. Hier hetzelfde trouwens hoor. Wij hebben een kamer met een witte marmeren vloer en daar hebben we gekozen voor natuurlijke materialen (houten meubels) en grijs/groentinten.
    Zou vooral koele kleuren zoald groen, blauw, grijs toevoegrn in verf en accessoires, echt eegblijven van aarde- en herfsttinten, dat komt gauw verjaard over met plavuizrn. Gezellige grote vloerkleden, vooral niet teveel glimmende dingen, beetje rustieke meubels en accessoires a la Imensa ;) las dat zij alles van marktplaats heeft en zelf opknapt, kan je ook gaan doen :)
    Mis ook schilderijen/planken/foto's op de muren. En absoluut (rol) gordijnen en die lamellen weg.

10. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die vloer vind ik niet zo, het is allemaal een beetje wit..
    Dus een andere vloer.. (pvc laminaat..?)

11. misa

misa Niet meer actief

Ik weet niet welke tips je al hebt gehad, maar ik zou zeggen:
    Houten of houtkleurige vloer.
    Of anders een heeeeeeel grooooooot kleeeeeeed.. ;)
    Geen lamellen, maar rolgordijnen met overgordijnen.
    Minder witte meubels gecombineerd met zwart, maar meer met hout werken.
    Gekleurde accessoires (kleur of kleurtint kiezen, niet te veel mixen).
    Tv op he meubel zetten.
    Schilderij aan de muur.
    Behangetje aan de muur of een kleurtje verf. Denk aan bruin, bruingrijs, olijfgroen, taupe, dat maakt warmer. En niet bang zijn, 1 muur is prima over te doen als je het toch minder mooi vind.

Succes!

12. Macabre

Macabre Actief lid

10 nov 2014
    194
    0
    0
    ✖
    Sorry, ik had mijn bijlagen opgeschoont.

13. Die tegels lijken inderdaad heel erg op de onze, maar wel leuk dat ze zo schuin liggen, dat geeft het wel een veel speelser beeld :)

14. Macabre

Macabre Actief lid

10 nov 2014
    194
    0
    0
    ✖
    Ja, het is wel anders zo.
    :)

15. Ik heb echt enorm de kriebels om alles te gaan verschuiven, maar mijn man wil het morgen pas gaan doen :(

16. Macabre

Macabre Actief lid

10 nov 2014
    194
    0
    0
    ✖
    Veelste laat joh! Doe morgen lekker op je gemakkie. :D

17. Nou, zó grappig :p Ik ging dus net even op Funda kijken, want ik dacht: er staan hier best wel wat woningen te koop met ongeveer dezelfde indeling als die van ons :p Heb nu direct weer inspiratie zonder zelf te schuiven LOL :D

18. Macabre

Macabre Actief lid

10 nov 2014
    194
    0
    0
    ✖
    En wat ben je van plan om te gaan doen? :D

19. Het stond in dat huis op Funda eigenlijk precies zo geschoven zoals ik ook van plan was. Al hebben wij wel veel meer meubels, maar ik denk dat het hardstikke gaaf wordt en ons zoontje heeft dan ook direct een mooie plek waar hij lekker rommel kan maken zonder dat je het direct ziet als je de kamer inkomt...

Ik heb echt hoop dat het beter gaat worden nu :)

Deel Deze Pagina