Onze woonkamer is verschrikkelijk...

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze hebben heel mooi vinyl voortaan. Heb het zelf ook liggen en is veel fijner dan laminaat. Kan gerust over de plavuizen en vloerverwarming etc.. ideaal spul! Zou voor een houtlook gaan. en dan inderdaad gordijnen neerhangen, een muur in een warme kleur en wat meubels vervangen voor houten meubelen. Zwart en wit en glanzend maakt vaak kil. Je zou eens wat tijdschriften (vt wonen bijvoorbeeld) kunnen bekijken voor inspiratie.

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Bij de praxis hebben ze poedergrijs van art deco (huismerk) is een warme grijs/bruinige lichte tint.
    deze dekt ook heel goed,hebben wij in onze keuken.

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Door vinyl heen zie je alles he,denk dat de voegjes gaan doordrukken.
    voor nu zou ik eerst een groot kleed kopen(ikea) die bij de muur past

4. Nou, we hebben wat geschoven.... :)

Het is nog steeds niet geweldig, maar ik geloof dat ik wel blij ben met de nieuwe indeling waar we iig een zithoek hebben in plaats van dat de bank in de ene hoek van de kamer staat en de televisie in de andere hoek....

Bekijk bijlage 430555

De eethoek hebben we nu aan de andere kant neergezet waar eerst de bank stond en ik vind het best leuk met dat canvas met de tulpen erboven. Moet nog wel een en ander aan gebeuren, maar het is beter :)

Bekijk bijlage 430555

5. En achter de bank gaan we een speelhoek voor ons zoontje maken. Begin is er, en in de loop van de tijd gaan we het uitbouwen :)

Bekijk bijlage 430557

O, en mocht iemand zich afvragen waarom er een sneeuwdeken over de tv hangt: dat is omdat mijn man even wilde zien hoe het er zonder tv uit zou zien in die hoek :p

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ziet er een stuk gezelliger uit :) Ik zie behalve het schilderij zo niets nieuws, maar vind de inrichting toch leuker zo.

7. Klopt, we hebben nog niks nieuws gekocht. Ik ga nu eerst even een weekje nadenken weer over wat we nou willen en dan gaan we weer een volgende stap nemen met een verfje denk ik :)

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ben benieuwd, ik weet niet of je ervan houdt (ik wel, maar man niet) een muur met aquablauw zou volgens mij heel mooi bij je witte meubels staan. Misschien nog wat kussens in die kleur plus wat in de kleur van je schilderij of andere accesoires met kleur fleurt het de boel vast enorm op.

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als je bij de bank nou lekkere gordijnen hebt, dan wordt dat hele stuk ook veel warmer.

In je salontafel kun je ook nog wat leuks aanbrengen. Dan leeft het wat meer.

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Aqua is op zich een mooie kleur maar zou dat niet kiezen bij witte plavuizen! Net een zwembad. Als je deze vloer houdt zou ik echt voor een warme kleur gaan.

11. adi

adi Niet meer actief

Ik zou ten eerste de voegen wit verven en gordijnen kopen. Los van de sfeer vind ik de ramen op je foto's niet mooi genoeg om zo' kaal' zichtbaar te zijn.

Verder echt een muur een mooi kleurtje geven.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mmmm weet niet: met een mooi kleed waar die kleur oa in terug komt en mooie gordijnen... Maar goed, smaken verschillen natuurlijk. Aqua is wél een koele tint idd.

13. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ik vindt die vloer echt niet mooi, sorry...:) ik persoonlijk vindt dat echt een sfeerkiller.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat vind ik ook, maar goed, je moet wel geld hebben om de vloer aan te pakken. En laten we eerlijk zijn: plavuizen is wel makkelijk schoon te houden met kleine kinderen.

15. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik denk dat een warme kleur goed zou doen aan je inrichting. Ik denk dat ik verder zou gaan o.b.v. het rode in het schilderij en dan combineren met taupe ( op de muren ) en een grijstint ( gordijnen ). Een paar mooie rode accesoires, zoals een hoogpolig vloerkleed, grote bloempotten, kussens etc.
    Zou het wel wat aan de strakke kant proberen te houden, gezien je meubels.
    Aqua zou ik persoonlijk niet doen, denk dat dat te kil is.
    Succes

16. Sifra

Sifra Niet meer actief

Beetje deze kleurencombi, maar dan met iets meer het witte van je vloer en meubels:

17. Dat vind ik inderdaad ook mooi, wensmama :) Bedankt voor de tip :)

Ik vind zelf deze kleurcombinatie ook erg mooi (niet op de soort kamer letten, kon even geen plaatje vinden van een woonkamer)

Bekijk bijlage 430576

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb zelf een soortgelijke vloer gehad maar dan met witte voegen. Nooit problemen gehad met verf/behang voor de muren omdat alles er wel bij past.

Die lamellen kan je wel houden maar hang ook overgordijnen op.

Als je eethoek nu staat waar je het wil verhang dat canvas dan ook zodat het bij het middelpunt van de tafel hangt.

Ik neem aan dat je de tv dan ook gaat verhangen?

19. Ja, klopt. We moeten alles nog verhangen, maar dat doen we in het weekend; kan niet boren als ons zoontje ligt te slapen :)

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mooi, warm én fris tegelijk!

Deel Deze Pagina