Jeetje wat een rotnieuws... ik hoop dat hij er snel weer bovenop komt. Ik snap dat je realistisch bent, maar bedenk ook dat hij heel sterk is en zal vechten! De kleine van mijn neef had ook zo'n goede start, is toen 1,5 week heel ziek geweest (longontsteking) en doet het nu weer prima (nog 4 weken tot de uitgerekende datum). Net zo'n vechtertje als jullie zoon!
David heeft vergeleken met gisteren een goede nacht gehad, hij heeft eindelijk een beetje geslapen. De dokter zei vanmorgen dat hij de bocht gemaakt lijkt te hebben. Het vermoeden is nu dat het een streptokok is. Vandaag gaan ze kijken of die ook in zijn hersenvocht te vinden is (wat ze nu niet vermoeden) Gelukkig waren ze er op tijd bij!
David zet 'm op mannetje.. We zijn allemaal onwijs trots op je !! Zorg je ervoor dat jouw mama ons snel weer meer goed nieuws mag brengen ??
Zet 'm op David...volhouden ventje....er zijn heel veel mensen die jou of je papa en mama helemaal niet kennen, maar wel heel veel aan jullie denken... Hopelijk volgt spoedig beter bericht.... Denk aan jullie!
Het klinkt misschien raar, maar het is echt fijn dat ze weten waardoor, dus welke bacterie, hij heeft. Hierdoor kunnen ze de juiste behandeling starten. Sam heeft zoveel infecties gehad, en ik weet echt niet wat het allemaal was. Wat hiervoor ook al werd geschreven, probeer te genieten van je mannetje! Ook al houdt je rekening met het ergste, deze momenten kunnen ze nooit meer van je afpakken. En zo snel als zo'n kleintje ziek wordt, zo snel kunnen ze ook weer opknappen!!! Blijf vertrouwen houden in je mannetje, blijf vertrouwen houden in de artsen... weet dat jullie niet de eerste zijn en dat ze echt wel weten waar ze mee bezig zijn!!! Ik hoop ook dat je het met je vriend kunt delen, dus dat je niet alleen de "emotionele zorg" hoeft te dragen.
Zo, wat een opluchting dat hij in iedergeval door de bocht is!! Wat een stress en zorgen. En wat is hij ongelooflijk sterk!! Koester elk moment die je hebt. Geniet van hem. Bij hem zijn geeft ook hem weer kracht. Hij voelt jullie aanwezigheid ookal kun je nu misschien even niet buidelen. Zachtjes zingen of een verhaaltje lezen of gewoon tegen hem praten. Alles wat je doet is goed. Maar geef hem nog niet op. Hij doet heel erg hard zijn best. Hopelijk gaat het vandaag ook al weer een stukje beter met hem. Heel veel beterschap en kracht voor jullie! Dikke knuff, Aleida
Ondertussen weten ze zeker dat het de gbs streptokok is, de behandeling slaat en na een de bloedtransfusie gisteren heeft hij het kleurtje dat hij moet hebben. De infectiewaarden in zijn bloed waren al flink gedaald vandaag. Voor de rest hapert er nog vanalles, zijn bloeddruk is wat hoog, veel lucht in zijn buikje,... ze hebben een echo gemaakt van zijn hersenen en godzijdank was de doorbloeding goed en was er niets afwijkends te zien. De lumbaalpunctie is uitgesteld naar morgen, ook moeten we nog even wachten op de kweekuitslagen van mijn melk. De stress maakt dat ik bijna geen melk meer heb en het resultaat van een zwangerschap aan mijn borsten te zien is De artsen zeggen dat hij opknapt, ik merk het ook wel aan hoe hij zich gedraagt, maar de mening van een arts is ook wel fijn
Wat ontzettend fijn zeg!!!!! Ik had ook snel geen melk meer... Maar het eerste belangrijkste heb je gegeven!! Onze dochter had ook veel lucht in haar buikje. Dat als gevolg had dat de ruimte in het buikje minder was en ze daardoor weer meer peep van de CPAP nodig had. Wij masseerde haar buikje heel zachtjes, terwijl ze een "schoorsteentje" kreeg. Dat hielp enorm. Wij lagen in het AMC en leerde dat van de verpleegkundigen daar. Wie weet helpt het jullie mannetje ook? In dat geval zou je het kunnen voorleggen aan de verpleegkundigen. Sterkte met alles!! Liefs
Wat super dat hij aan het opknappen is en ze weten wat het was. Suucces met de punctie en sterkte met alles..
O meid, gelukkig komen er weer wat zonnestraaltjes door de donkere wolken. Verder sluit ik me aan bij wat Aleida zo mooi verwoord; koester elk moment. Wij blijven duimen voor jullie!
Jeetje ik lees nu pas wat jullie de afgelopen dagen allemaal hebben moeten doorstaan! Fijn om te lezen dat hij weer wat aan de betere hand is, hopen dat deze lijn weer even doorzet! Sterkte en ik duim hier hard mee!
Het is dus inderdaad een hersenvliesontsteking, wat ik eigenlijk ook wel verwacht had. Ik heb straks nog een gesprek met de arts, laten we hopen op goed nieuws.