Onze zoon David

Discussion in 'Prematuur' started by laravelk, Jan 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat een fijn nieuws! Geniet er van maandag! :)

2. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Wat is dit prachtig om te lezen! Heel veel plezier morgen en geniet van jullie sterke mannetje!

3. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Fantastisch!
    Het is echt een wonderbaarlijk manneke.
    Veel badplezier morgen!

Liefs,
    Aleida

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    David mocht lekker op schoot

5. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    David is echt een prachtig mannetje hoor!

(wel van je sprieten afblijven knul!) :D

Liefs,
    Aleida

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Gister lag hij een hele tijd met de sprietjes in zijn mond :D en hij had er geen last van (qua ademhaling dan, die sprietjes in zijn bovenlip zullen wel minder fijn geweest zijn). Morgen wil de verpleging met de artsen gaan overleggen om het zonder te proberen, ben benieuwd of het al zou lukken.

7. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Wat een genot om zulke positieve berichten te lezen en dan worden we ook nog eens getrakteerd op een foto van de kleine kanjer. 31 weken alweer.........zooooo knap

En ook ik vind het super om te lezen dat je het woord genieten durft te gebruiken.

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    @Bramtim: Bijna 30weken :D

Heb net gehoord dat een vriendin van me, die 5 weken langer zwanger was dan ik vandaag bevallen is. Ik ben heel blij voor haar, maar heb er toch een beetje een vreemd gevoel bij. :(

9. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    haha ik was helemaal in de war met je 'bijna 30 weken'. Wist toch zeker dat ik 31 weken gelezen had voor David maar je bedoelde mij.
    Ja maf he... ik kan het nog steeds niet beseffen. Vrijdag was de kraamzorg hier en die had het allemaal over als de baby er straks is doen we dit en bla bla
    En ik had echt zoiets van........ jaja...... eerst maar eens zien dat er een levend kindje hier mee naar huis gaat. Kan dat echt nog niet geloven. Manlief ook niet trouwens.

Ooooow daar moest ik vandaag aan denken....hoe moet dat voor jou zijn dat mensen wel verder zwanger zijn. En als je straks met de kleine man naar huis mag, krijg je al die goedbedoelde en kwetsende opmerkingen...pfffffff. En je vriendinnetje is dus op een mooie termijn bevallen. Hopelijk blijven jullie elkaar begrijpen.
    Je omgeving kan zo verdomde stom uit de hoek komen als het anders gaat dan volgens het boekje. Hoop dat je daar straks sterk genoeg tegen bestand bent. En anders heb ik of prematuurmama's hier op zp echt wel wat tips voor je.

Knuffel aan je mega kanjer. Ben helemaal verliefd op hem .

10. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Hoe is het badje gegaan?

11. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    heerlijk lara dat jullie manneke het zo goed doet, en prachtige foto!

12. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Dat had ik ook toen mijn vriendin overtijd ging in haar zwangerschap, zij wel hoor! Ik was wel een beetje jaloers dat zij wel een kindje kon voldragen maar ik ben nu wel genezen, haar kindje is nu een week oud en ze zit tegen een PND aan, ik heb wel met haar te doen, ze kan nog helemaal niet genieten van haar humpie. Zo kan het dus ook, we hebben allemaal wel wat.....

13. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Dat is zeker zo, het heeft gewoon wat tijd nodig en die geef ik mezelf ook maar. Ik kwam net op de Nicu en een van de andere kindjes had een vreselijke dip, het kindje moest rechtop gezet en geschud worden om er weer wat leven in te krijgen...ogen wijd open en lijkbleek, krijg het beeld nog even niet van mn netvlies :( Zelfs de verpleging was erg geschrokken...

David vond het badderen heerlijk, zijn teentje zat er nog maar in of hij was al stil. Mooi om te zien was dat :) Ik besefte weer hoe klein hij was toen hij languit in de tummytub kon, daar gaan we nog lang plezier van hebben...

Hij weegt ondertussen (gisteren) 1215gr.
    Gisteren is zijn voeding van 24x8.5 naar 12x16 gegaan, daar lijkt hij nog wel wat moeite mee te hebben. Vanmorgen had hij gespuugd en vanavond kwam er ook weer wat naar boven maar hij poept verder goed en zn buikje is soepel dus het zal wat moeten wennen.

14. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ja dat is wel een hele verandering, niet raar dat hij daar even aan moet wennen, Simone had soms ook wat extra dipjes als haar voeding weer wat omhoog was gegaan.

12x16 is hartstikke goed hoor, betekent dat dat hij geen infuus meer heeft? Het is namelijk al wel ongeveer wat hij moet hebben voor zijn lichaamsgewicht toch?

15. Antsy

Antsy Actief lid

Oct 8, 2007
    103
    0
    0
    Wat een mooie foto heb je geplaatst, ik moet er steeds naar kijken. Zo'n mooie heldere blik in zijn ogen!!! Wat een knap kereltje ook.

16. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38

Hij heeft inderdaad geen infuus meer, al twee weken niet meer voor zijn voeding, tot eergisteren voor zijn antibiotica. Fijn voor hem dat hij nu alles weer vrij heeft :)

17. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Goh, er blijft goed nieuws komen. David mag van de NICU als er plek vrij komt. Hij weegt nu 1275gr en heeft voor het eerst echt aan mn borst gezogen zoals het hoort :) Tot nu toe sabbelde en likte hij maar vandaag had hij mn tepel venijnig vast!
    Kan het eigenlijk nog steeds nauwelijks geloven...

Ik besef wel dat we erg gezegend zijn met een jochie dat het zo goed doet, zeker als ik soms zie wat er op de nicu gebeurt.

18. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Zeker weten dat jullie gezegend zijn met jullie jochie. Wat een GEWELDIG nieuws dat hij mag verhuizen. Volgende verhuizing is naar zijn eigen bedje thuis.

Genieten dat hij lekker bij je drinkt. DAt hij zijn mama nog maar veel pijn mag doen.

Ben trots op hem!!

19. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wauw dat is goed nieuws! Blijft hij in hetzelfde ziekenhuis of ga je verhuizen?

Ik mag je vast 'waarschuwen' voor de nieuwe fase, daar moet je zometeen heel erg aan wennen. Op de NICU zijn er altijd mensen aanwezig, bij high-care zijn de kindjes goed genoeg om soms even alleen gelaten te worden. Dat vond ik heel eng in het begin maar ze hebben allemaal een pieper dus als er wat is zijn ze echt op tijd :)

Ik vond het eng maar ook wel heel fijn dat Simone toen min of meer een gewoon kindje aan het worden was en niet meer dat tere poppetje waar je bijna niet aan mocht komen. Weer een stapje dichterbij huis!!

20. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Wat goed zeg! knap hoor dat hij al leert hoe het moet!! Hopelijk blijft het lukken en kan je m lekker zelf bv gaan geven!
    Veel succes nog!

Hoe gaat het nu met je man en zn werk?

Share This Page