Onze zoon David

Discussion in 'Prematuur' started by laravelk, Jan 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

Aug 9, 2006
    803
    0
    0
    Echt goed gegroeid zeg! Super!

2. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Ik kom even kijken hoe het met David gaat...wat een prachtig kereltje zeg...en wat doet hij het goed zeg,volhouden kleine man,groei maar goed!!

3. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Hallo,

wat een prachtig kereltje zeg,zet hem op Noah,dan mag je snel naar je eigen bedje toe,lekker thuis!!

Veel geluk en succes met jullie mannetje!!

4. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Wat n mooi ventje en wat n heerlijke "bolle" wangetjes krijgt hij!

5. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wat een knapperd blijft het toch zeg :D
    En hij is zeker een vechtertje!

6. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    1,097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even kijken hoe het met jullie David gaat....
    Wat een mooie foto! Hij ziet er goed uit en echt groter geworden.
    Veel succes nog de komende tijd!

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Hoi iedereen,

Gister kwam er eindelijk een plekje vrij op de HC en is hij verhuisd! 'S morgens op de NICU was hij erg bleek en dipte veel, waarschijnlijk door zn lage HB. Die was vorige week 6.5, eergisteren 6.0 en gister 5.8 dus werd er toch besloten om toch maar bloedtransfusie nummer 7 te doen. Vond het erg spannend dat hij weer zo bleek en sloom was, erg bang dat hij weer ziek zou worden maar gistermiddag en vandaag doet hij alles weer zoals het moet.

Vanmorgen heb ik hem in bad gedaan, lekker onder de warmtelamp en daarna aangekleed en getutteld. Het voelde zo bijzonder om mn kind voor de eerste keer van een aankleedkussen op te pakken en lekker tegen me aan te houden. Zo hebben we nog een hele tijd gezeten zonder snoertjes en draadjes :)
    Maw, ik vind het heerlijk op de HC, geen uren meer waarop je niet naar binnen mag en -in dit ziekenhuis- een stuk minder krap, meer licht en meer je eigen kind. Wel is het nog een beetje wennen aan de andere verpleging, na 7 weken ben je wel gewend aan iedereen op de NICU. David lijkt ook geen last van de verhuizing te hebben gelukkig.

Ook heeft hij voor het eerst in zn blootje op de weegschaal gelegen, die vond dat hij 1470gram woog!

8. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Wat gaaf en wat een vooruitgang meid! Geniet ervan. Ik ben ook trots op jullie mannetje dat hij het zo goed doet.

9. Seertje

Seertje Bekend lid

Sep 22, 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    WOW, wat goed om te lezen zeg!!! Wel even schrikken van zijn lage Hb en transfusie. Maar wat super dat hij naar de HC is :)

Van welke zkh naar welk ander zkh ben je verhuisd?

Ik vond de overplaatsing ook heerlijk. Sowieso een heel stuk dichterbij, maar alles is zoveel meer gemoedelijk. Er staat hier van alles te drinken. Ze komen ook steeds vragen of je nog wat wilt. Verder ben je echt met je eigen ding bezig. Dus van de monitor halen, standby zetten en weer aansluiten, ECG plakkers verwisselen (scheelt denk ik omdat ik operatieassistente ben). We hebben geen hulp meer nodig, dus zijn heel erg self-supportive. Dat maakt dat het normaal gaat aanvoelen. Als een "normale" baby met normale dingen. Het is weer een stap dichterbij huis ;)
    Lara, geniet er van!!!!

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Hoi Seertje,

We zitten nog steeds in hetzelfde ziekenhuis, maar van afdeling veranderd, :) Ik ben op het vlak van verzorging ook erg zelf-supportive, fijn is dat. Hoop dat jullie ook genieten van jullie kleine ukkie!

11. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Goed nieuws van jullie twee kanjertjes. Larissa..... elke dag kun je een stukje meer genieten nu en dat moet volgens mij geweldig zijn. Jullie verdienen het ook hoor en ik geniet mee van je heerlijke berichtjes.

12. anmiri

anmiri Actief lid

Aug 15, 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed nieuws, fijn hoor:)
    Noah sinds gisteren weer low flow, hopelijk volgende week een verhuizing hier!
    Weet je ook hoe het gaat met de vaccinaties? Krijgt David ze ook gewoon op 2 mnd ongecorrigeerd? En de bloedtransfusies? In het foldertje van het RIVM staat dat je dat moet melden, toen ik er naar vroeg op de NICU kreeg ik als antwoord, ja dat kan wel gewoon...nie echt duidelijk dus.

13. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Ik meen dat er hier gisteren 2 kindjes gevaccineerd zijn, het schijnt dat ze wel met 3 maanden ongecorrigeerd gevaccineerd worden had ik ergens gelezen. Ben zelf niet zo'n fan van inenten, maar goed....
    Van die bloedtransfusies weet ik niets, ik kreeg wel een brief dat de hielprik een keer opnieuw gedaan moet worden omwille van de transfusies.
    Kan je dus ook niet veel wijzer maken :D

14. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    @Anmiri: Wat een lieve foto bij de april-mama's!!

15. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    De vaccinaties krijgen ze ongecorrigeerd. Dat heeft te maken met de afbraak van antistoffen, die begint direct na de geboorte.
    Ik begrijp niet helemaal wat jullie bedoelen met het melden van de bloedtransfusies. Wij hebben daarover nergens iets hoeven melden en onze jongens hebben er verschillende gehad.

16. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Ik kreeg een brief thuis dat de uitslag van de hielprik mogelijk niet betrouwbaar was door de bloedtransfusie, en dat deze herhaald moest worden. Dan zullen ze David binnenkort ook wel willen vaccineren, tijd om me te informeren over voors en tegens dan....

17. anmiri

anmiri Actief lid

Aug 15, 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij kregen de vaccinatiepapieren van het RIVM en daar stond in dat je bloedtransfusies moet melden, vandaar...
    Heb het nagevraagd op de NICU aan een verpleegkundige, die wist het ook niet, goeie vraag voor de arts was haar antwoord.

18. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Ik heb die papieren ook gekregen, maar eerlijk gezegd met een half oog doorgekeken. Toch nog maar even doen en navragen bij de arts vanmiddag.

19. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Wat een smelt avtar foto Laravelk. Super leuk!!

20. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    @Bramtim: een van de verpleegsters heeft inderdaad bonuspunten gescoord met het foto's maken :)

Share This Page