Wat een prachtige foto weer zeg.. en wat maakt hij mooie stappen vooruit !!! Zo'n klein ventje, maar zo onwijs sterk !!!
Woooowww.....kleine wonderman! Wat een geweldig ventje ben jij! Ik wil je even zeggen dat ik iedere dag hier kom lezen wat jou mama komt schrijven over jou! Iedere dag weer laat je zien dat je al zo klaar was en bent voor deze wereld! En vandaag heb jij lekker alleen met mama mogen knuffelen in de rooming in...wat een ongelooflijk fijn moment zal dat geweest zijn. Kleine lieverd, als je zo door gaat met je best doen zullen jullie nog vele van die momenten gaan beleven en mag je gauw met mama en papa mee naar huis. Ik ken jullie natuurlijk niet echt..maar toch wil ik laten weten datzelfs ik megatrots op jou ben! Jeetje zeg wat zullen jou papa en mama wel niet trots zijn!
Rooming in kamers zijn ook nog niet zo heel lang he. In het ziekenhuis waar mijn zoon lag (atrium heerlen) was de rooming in nog een pilotproject. Ik was er wel echt enorm blij mee. Doordat mijn zorgverzekering niet helemaal up to date was had ik geen recht meer op couveuse nazorg....ik stond er alleen voor en was enorm blij dat ik in die kamer dag en nacht mocht verblijven. Daar heb ik van het verplegend personeel geleerd hoe ik mijn zoon moest verzorgen..en sochtend kreeg ik een ontbijt..Uiteindelijk dus naar huis met een goed gevoel!
Hier was rooming in en optie voor het naar huis gaan, was bij ons gelukkig niet nodig hij deed het zo goed dat ik zelf ook nog in het ziekenhuis was toen hij al bij mij op de kamer mocht. Bij ons hadden ze dus wel voedingskamers waar je even alleen kon zijn met je kindje, natuurlijk pas als alles qua monitoring enzo er af is, maar vond dat echt een super mooi moment, eindelijk even met zijn drieen.
Oh, wat heb ik vannacht en vooral vanmorgen genoten van het samenzijn! Heerlijk samen in bed geknuffeld Vanmiddag in bad geweest en sinds lange tijd weer bij papa, die eindelijk weer beter is, gezeten. David weer terug in de couveuse en samen op bed in slaap gevallen. Wat kijken we uit naar zijn thuiskomst: als alles verder meezit, eind volgende week!
Wauw, wat heerlijk om je verhalen te lezen. Het geluk spat er vanaf! En jeetje hij mag dus eindelijk mee naar huis als alles goed blijft gaan. Tip: kijk even na in je verzekering of je nog recht heb op couveusenazorg. Zijn meestal 4 dagen van 3 uurtjes. Qua verzorging zullen ze jullie wel niks tot bijna niks meer hoeven te leren, maar toch kan het fijn zijn dat er in het begin nog iemand is waar je vragen aan kan stellen en die even komt controleren.
Wij vonden de nazorg toch wel even lekker, ook al was het maar 2 dagen. Thuis is alles toch net even anders dan in het ziekenhuis en je merkt dat je toch nog niet alles weet (kruikje bijvoorbeeld). Wauw eind volgende week naar huis, dan zit hij nog niet op 36 weken toch? Grote klasse!
Wat een geweldig vooruitzicht dat hij waarschijnlijk mee mag volgende week!!!! Wat een super kereltje is David ook.
@nazorg, ik geloof dat we daar recht op hebben, kan me voorstellen dat er toch nog dingen zijn waar we onzeker over zullen zijn. Ik stel op de afdeling wel alle vragen die nu al in me opkomen maar er zijn ongetwijfeld onzekerheden waar we nog tegenaan zullen lopen. Vrijdag is David 35+2, ik ga er zelf nog niet vanuit dat hij dan meekan, maar het zou natuurlijk wel heerlijk zijn. Hij is sinds vanmorgen 5 uur al elke drie uur voor zijn voeding wakker geworden. Hij begint dan een beetje te jengelen en op zijn mouw te sabbelen. Van twee voedingen heeft hij de helft gedronken, de rest volledig. Ik ben zo trots Toch begin ik met het aanleren van sondevoeding, in het geval dat hij dus inderdaad zo vroeg al naar huis zou mogen. Het is fijn om te weten dat hij in ieder geval niet nog heel lang een sonde nodig zal hebben. Ik vraag me wel eens af hoe vaak het bij een prematuurtje zo "voorspoedig" verloopt? Wij hebben zoveel "geniet"momentjes met David en sinds zijn hersenvliesontsteking eigenlijk nauwelijks zorgen.
Je hebt nog bijna een week voor hij naar huis komt, die sonde heb je dan echt niet meer nodig hoor! Simone kwam thuis met 35w3d en die was de sonde toen al een paar dagen kwijt, en David is volgens mij eerder begonnen met flesjes leegdrinken dan zij Bovendien ging het drinken thuis nog beter dan in het ziekenhuis, want thuis heb je de rust en de aandacht en in het ziekenhuis kan het best een kippenhok zijn en Simone had daar soms wel last van. Ik vond het destijds ook verdacht goed gaan haha, we werden overal voor gewaarschuwd, niet dat het zou gebeuren maar volgens de doktoren was het toch wel handig als we wisten wat er allemaal zou kunnen gebeuren zodat we niet zouden schrikken als het zover was, maar Simone heeft nooit een terugval gehad en ging alleen maar met sprongen vooruit. Ze is nu 7 maanden en we hebben al die tijd geen enkel probleem met haar gehad, dus ja, het komt voor dat het zo voorspoedig gaat (gelukkig maar). Ze is alleen klein voor haar leeftijd (d'oh) maar nu is dat eigenlijk best leuk, ze kan al een beetje staan en dat is toch best gek om te zien bij zo'n klein smurfje (ze is 62cm en 6 kilo).
Wow wat gaat het super zeg met jullie ventje Hij is wel heel snel zeg met zijn vooruitgang. Ben benieuwd wanneer hij naar huis mag. Geniet van jullie momenten meid, maar dat zul je vast wel doen
@MamavanSimone: Dat lijkt me inderdaad een schattig gezicht! Het is sowieso al zo'n mooi meisje. Dat van die flesjes biedt perspectief, hoop echt dat die sonde er snel uitkan
Ik heb het nog even nagezocht, Simone kreeg haar eerste flesje van 35ml op 26 augustus, ze was toen 33+5. Op 2 september zijn ze haar gaan wakker maken voor het eten, daarvoor kreeg ze met de sonde als ze sliep en met de fles als ze wakker was. Op 3 september heeft ze haar sonde er uitgetrokken en die hebben ze toen niet meer teruggeplaatst. Ze is 4 dagen later op 7 september thuis gekomen, toen was ze 35+3. Ze dronk overigens pas haar eerste slok uit de borst toen ze 2 dagen thuis was. Oftewel het kan hard gaan, een week is heel lang voor zo'n kleintje en ze ontwikkelen zich nu zo ontzettend snel....
Hoeveel weegt hij nu? Willen ze niet wachten tot hij 2 kilo weegt? Dat is in veel ziekenhuizen namelijk ook nog een stap die eerst genomen moet worden. Naast het zelfstandig drinken en zichzelf op temperatuur kunnen houden. Ik wil je niet ontmoedigen, maar houd er ook rekening mee dat het nog iets langer kan duren dan die paar dagen. Hij doet het zo onwijs goed, ik heb goede hoop hoor, maar juich niet te vroeg!! Het is echt een wonder zoals hij zich ontwikkelt. Geniet er maar lekker van!!
@Jipper: Ik ga er niet vanuit dat we vrijdag naar huis kunnen, maar ze hoeven hier geen 2 kilo te zijn. Ze moeten wel stabiel zijn, kunnen drinken en zich warm kunnen houden. David was gisteren 1755gram en gaat morgen waarschijnlijk in de wieg. @MamavanSimone: Wij maken David nu ook wakker, hoewel hij dat meestal uit zichzelf wel doet en hij drinkt eigenlijk altijd, flesjes van 35ml. Ik had wel nog een lange gastcollegeweek niet komende week, maar de week erna, maar de kleine man gaat toch echt voor. Ach we zien wel, erg lang zullen we hier in ieder geval niet meer zijn.
Soms voelt het bijna alsof ik niet blij mag zijn. Alles gaat zo ontzettend goed dat het bijna vreemd is. Vandaag is zijn sonde eruit gegaan. Hij dronk namelijk al twee dagen alles zelf. Wel prachtig om het hele snoetje te zien!