ik blijf genieten van je kanjer meid. Ben benieuwd naar de update maar ik ga ervanuit dat alles helemaal top is.
Hoi iedereen, David is nu een week thuis en woog vanmorgen 2040gram, weer een mijlpaal bereikt! voor ons is hij al zo groot en overal hoor ik "aaah, wat een kleintje". Vanmorgen vroeg iemand me: "Hij is zeker pasgeboren he?", "Nou nee, hij is eigenlijk al 2 maanden oud"...en dan zie je die ogen wijd open vliegen in een vlaag van medelijden en ongeloof. Komt jullie waarschijnlijk wel bekend voor. Gister was er in de Hema iemand die op me afkwam en brutaal de draagdoek een eindje naar beneden trok :0 "Zo, die is wel heel klein hé" (Goh, fijn dat je het opmerkt, dat had ik zelf nog niet gezien...) Verder gaat het hier van een leien dakje. David is echt een heel lief en tevreden manneke, maar als hij wakker is dan is hij echt wakker. Ik krijg soms het idee dat we hem iets anders zouden moeten aanbieden als hij zo wakker ligt, geen gaapje, niks. De fysiotherapeute zei dat hij nog niets hoeft te doen, hij had immers nog niet geboren moeten zijn maar David is zo beweeglijk maar wel relaxed dat ik me afvraag of dat altijd opgaat. Ik kom er niet zo goed uit en de wijkverpleegkundige zei dat we hem dan toch maar eens in het wipstoeltje moesten zetten/leggen/hangen en af en toe op zijn buik. Ik merk wel dat ik bang ben dat hij dan te moe wordt ofzo en dan jengelig gaat worden maar dat heb ik nog niet meegemaakt met hem. Waren jullie kindjes ook bij momenten zo actief en wakker? Ik heb het idee dat David nu andere voeding en ferro heeft en dat een van de twee of de combinatie hem een beetje verstopt. Hij poepte altijd meerdere keren per dag maar nu is het alweer drie dagen geleden. Zijn buikje voelt mooi soepel aan maar hij probeert wel veel te persen. De eigenaresse van de natuurvoedingswinkel en haar partner die kinderarts is raadden ons aan een theelepeltje lijnzaadolie aan mijn tepel te doen als ik hem aanleg. Vraag me af of dat niet nog wat te zwaar is voor hem, maar dit is natuurlijk ook niet fijn. We zijn alletwee behoorlijk moe ondertussen, ik heb na de ziekenhuisperiode niet zoveel reserves meer merk ik en de nachtvoedingen hakken er toch wel in. Verder eigenlijk geen klagen, enkel plezier van ons prachtige ventje. Liefs, Larissa
Die opmerkingen hou je voorlopig nog wel hoor, als ik tegen mensen zeg dat Simone 7 maanden is kijken ze me ook raar aan, en als ik dan zeg dat ze te vroeg was vragen ze me altijd hoe het nu gaat en dan kan ik heel trots zeggen dat ze een superbaby is Wij gingen ook naar buiten met 2.5 kilo en dan vind je je kindje zelf al supergroot maar de meeste mensen hebben nog nooit zo'n klein kindje gezien, heel gek is dat! Simone was bij vlagen ook best wakker en dan lag ze in de reiswieg een beetje naar van alles te kijken, ik heb toen dingetjes geprint vanuit Word waar ze naar kon kijken, dat vond ze toen heel interessant, zie hier: IMAG0600 en we legden haar soms ook al even op de buik. Ze werd helemaal niet vervelend als ze moe was, ze viel dan gewoon in slaap Op deze leeftijd kun je nog heerlijk genieten van een kleintje op je buik, ik lag regelmatig tv te kijken met haar onder een omslagdoekje op mijn buik. Die tijd ligt inmiddels ver achter ons haha!
Super hoor dat het zo goed gaat lara! Geniet er lekker van! @mamavansimone; wat een mooi meisje hebben jullie ook!
Wat een prachtige foto's Stoere vent hoor, hij vindt zichzelf helemaal niet zo klein geloof ik! Wat heerlijk dat hij het zo goed doet! Ik hoop dat jullie nu toch wat bij kunnen gaan tanken!
Dankjewel! *bloos* Wat leuk om te horen! Een mobiel is misschien inmiddels ook al wel leuk, al vond Simone die dingen boven haar hoofd in het begin wat eng. Als hij zijn beentjes al veel beweegt kun je hem ratelsokjes geven: HEMA - ratelsok Deze vond Simone helemaal geweldig!
Wat fijn dat hij thuis is,onze dochter woog 1900 gram toen ze thuis kwam. Die opmerkingen krijg ik nog steeds en ze is al 1 jaar, soms word ik nog boos maar meestal hoor ik het niet eens meer. Ze heeft maatje 74 is wel klein, maar ze praat en loopt en is gezond dus de rest kan de boom in
Wat ik ook nog wil zeggen, toen onze dochter naar huis kwam mocht ze 35 cc elke 3 uur. ze was daar niet tevreden mee, en kwam elk uur. Ik gaf bv en dan afgekolfd, ik ben dezelfde week al naar 65 cc gegaan. na paar weken ben ik op fles overgegaan, en heb ik haar gegeven wat ze wilde. Na 1 maand sliep ze al door, en huilde nooit om honger. Ik vind niet dat je via een lijstje kan bepalen wat je kindje moet drinken, en heb het gevoel dat prematuren gewoon net wat meer willen. Volg je moeder gevoel, want die heeft ALTIJD gelijk.
Hoi lara, Mooie foto van David, hoe gaat het nu? Morgen mag Noah eindelijk naar huis!!! 11 weken en 1 dag na zijn geboorte en weegt nu 2900 gram