Waar het de afgelopen weken zo goed ging, zo slecht gaat het nu. Gisteravond toen we buidelden viel het op hoeveel dalingen hij had en was hij ook een beetje erg rustig voor zijn doen. Toen ik hem teruglegde vond ik hem wat aan de bleke kant maar dacht dat het de belichting wel zou zijn. Gisteravond werden we gebeld dat ze bloed zouden afnemen en antibiotica wilden starten "voor het geval dat". Vanmorgen lag hij aan de beademing omdat het te zwaar werd. Wat de oorzaak is weten ze nog niet, ze vermoeden een darmwandontsteking maar daarover weten we vandaag hopelijk meer. Ondertussen ligt hij weer aan allerlei infuzen en zijn we verder dan "terug bij af". Ik hou jullie op de hoogte
Jeetje.... Wat ontzettend rot zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Je schrikt ook enorm natuurlijk als ze je in de avond bellen... Goed dat ze al gestart zijn met de antibiotica, hopelijk slaat het snel aan en voelt hij zich snel beter! Maar hij heeft al laten zien dat hij een vechtertje is dus hier bokst hij zich ook weer uit!!!! Heel veel sterkte vandaag en ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben. Liefs
He bah wat rot! Hopelijk valt het allemaal mee en knapt hij snel op! Het is een sterk ventje.. Sterkte.
Wat vreselijk dat het na weken van super gegaan, ineens de andere kant op gaat met David. Hoi vol kleintje!! Blijf nog even doorvechten voor jezelf en je mama en papa. Onze duimen hier draaien overuren voor je, kleine kanjer.
Ah wat sneu voor jullie en jullie manneke.. Sterkte ermee en hopen dat het weer snel de goede kant op gaat!
Shit wat rot!! Jullie mannetje heeft al bewezen dat hij onwijs sterk is, hopelijk slaat hij zich hier ook doorheen! Ik blijf voor jullie en de kleine man duimen! Sterkte
Wat vreselijk dat het zo slecht met hem gaat Ik hoop dat jullie mannetje zich snel weer beter voelt... Sterkte!
ik hoop ook dat het geen NEC is! (overigens als ze daar op tijd bij zijn dan kunnen ze wel veel hoor, en dit zeg ik uit ervaring) En helaas is het vaak zo bij extreem prematuurtjes dat ze veel hoogtepunten maar ook heeeel veel dieptepunten meemaken.
Lara wat een vervelend nieuws kom je ons brengen Meis ik wil jullie heel veel sterkte wensen en hopenlijk knapt David weer heel snel op.. Hij heeft bewezen dat hij heel dapper is !! Ik zal een kaarsje branden
Hallo Lara, Wens jullie kanjer natuurlijk veel kracht toe om dit goed te doorstaan en hopelijk helpt de antibiotica en vecht hij goed verder!!! Veel kracht en moed ook voor jullie, ontzettend knap dat je toch de tijd vind hier nog te posten hoe het met jullie kanjer gaat! x leonie
Hey meis, wat rot... Het is altijd schrikken als je kindje plotseling weer een flinke stap achteruit maakt. Helaas is dat vaak de weg die (extreem) premature kindjes gaan in de eerste maanden. Je doet een stap vooruit en daarna weer 2 terug. Gelukkig zijn ze niet terughoudend in het starten van een ab-kuur. Hopelijk slaat de kuur snel aan. Dat hij weer aan de beademing ligt vind ik niet zo vreemd. Sterker nog, het was heel bijzonder dat hij het zo lang zonder heeft gered!!! Hou je daar maar aan vast; het is een ontzettend sterk mannetje en als hij weer opknapt en aansterkt, gaat hij er vast weer voor! Zijn lijfje heeft nu de energie nodig om beter te worden, waardoor het zelfstandig ademen even moeilijker is. Je schrijft overigens dat je vond dat hij bleek ziet. Is er nog niet gesproken over een bloedtransfusie? Daar kunnen die Kleine Kanjers ook erg van opknappen. Maar waarschijnlijk willen ze nu even de uitslagen afwachten om te kijken of hij een infectie heeft en welke dan. Sterkte hoor!! En als je wilt mag je me altijd een PB sturen!
Ach nee toch?! Bah wat schrikken. Het is inderdaad nu even beter voor hem dat hij aan de beademing zit. Dan kan hij al zijn energie gebruiken om te herstellen. Zo'n iniminimannetje, maar mega grote zorgen. Als ouders is het erg zwaar om je zo machteloos te voelen en in onzekerheid te zitten. Gelukkig is hij in hele goede handen en doen ze er alles aan om hem weer beter te maken, maar het blijft natuurlijk vreselijk spannend allemaal. Ik wens jullie heel veel sterkte en snel beterschap voor jullie kanjer! Dikke knuffel, Liefs Aleida
Uit het bloedonderzoek is gebleken dat het een infectie, dus geen virus is. NEC vinden ze na een echo van de buik niet waarschijnlijk, een algehele infectie lijkt waarschijnlijker. Hij is ondertussen niet meer lijkbleek, wat dan ook de enige vooruitgang lijkt tot nu toe. Ook ligt hij aan de hersenmonitor om te checken of de infectie niet op zijn hersentjes slaat. De neonatologe zei vandaag dat ze zich ernstig zorgen maakt en ze zelden zo'n ziek kindje zien. Bedankt voor alle brandende kaarsjes en draaiende duimen, Liefs, Larissa
Heel veel sterkte!!! blijf in je zoon geloven dat hij zich er doorheen knokt!!! Ik zal ook een kaarsje voor je zoontje en jullie branden. Ik hoop dat de ab kuur zijn werk goed zal doen. liefs