Slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jojo1986, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo1986

jojo1986 Lid

22 feb 2012
    51
    0
    0
    Groningen
    Mijn zoontje van 7 weken is overdag echt een ramp als het op slapen aan komt. Tussen de voedingen door slaapt hij hooguit een kwartier? 's avonds en 's nachts is geen probleem. Hij gaat na zijn voeding van 8 uur op bed, valt na ongeveer een na een half uur in slaap. We maken hem dan rond 1 uur weer wakker voor een voeding en dan slaapt hij door tot 8 uur de volgende morgen. Overdag is hij wel moe maar hij doet dus hele korte slaapjes en is dan weer klaar wakker. Op zich kan ik daar ook nog wel mee leven maar hoe houd ik hem dan tevreden en bezig?? Het cb wil dat hij tussen de voedingen door ook gaat slapen en het liefst op z'n Bedje boven. Alleen is z'n slaapkamer een beetje een beladen plek voor mij geworden. Heb last van een postnatale depressie en doordat hij ook overdag in z'n bedje moest van het cb ben ik daar zo in op gegaan en dat lukte dus helemaal niet... Janken en krijsen waardoor ik het nu gewoon niet durf omdit ik niet wil risceren dat hij er 's nachts ook niet meer wil slapen. En nu durf ik hem zelfs 's avonds niet op bed te brengen dat doet m'n vriend. Heel verhaal, maar om even terug te komen op mijn 'probleem'.. Waar laat ik hem overdag dan wel proberen te slapen? Duurt denk ik niet heel lang meer en dan past hij niet meer in z'n bakje. Is de box dan een optie? En hoe bouw ik het op dat hij boven gaat slapen? Komt er een tijd dat hij wel dutjes gaat doen overdag en dus dan op z'n bedje kan proberen? ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en ik hoop dat ik hier wat 'ervaringsdeskundigen' vind die ook tegen dit probleem aan zijn gelopen en waarbij het uiteindelijk ook wel goed is gekomen en die me wat tips kunnen geven.

Ik probeer zo goed mogelijk hetzelfde ritueel aan te houden, hij slaapt in een puckababy (ook overdag probeer ik dat dus) en inbakeren hebben we een periode geprobeerd maar daar reageerde hij niet goed op. Werd heel boos en vocht er echt tegen. Ik hoop dat ik mijn verhaal zo compleet mogelijk heb gemaakt!

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Hier sliep mijn zoon ongeveer de eerste vier maanden beneden in de kinderwagenbak overdag. Je zou ook de box kunnen proberen, al vind ik dat zelf meer een speelplek ipv een slaapplek.

Op een gegeven moment komt er meer ritme in het wakker zijn en slapen (bij ons was dat dus rond de 4 maanden) en dan kan je hem op een gegeven moment prima boven in zijn bedje gaan leggen maar voor nu zou ik hem lekker beneden bij je houden.

Sterkte met je postnatale depressie, ik heb er ervaring mee en het is een hel!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heb je enig idee waarom hij overdag zo weinig slaapt? Ik zou daar eerst proberen achter te komen. Valt hij wel in slaap en schrikt hij daarna wakker? Of krijg je hem uberhaupt niet in slaap? Heeft hij last van voeding die omhoog komt?

4. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Heel herkenbaar!
    Mijn dochter sliep de eerste 4 maanden overdag altijd in de box of kinderwagenbak. Totdat ze eigenlijk zelf aangaf dat ze in bedje wilde slapen en sindsdien slaapt ze heel veel, ik denk de schade inhalen ;)

Klinkt mischien een beetje cru, maar liever slapen in de box dan krijsend in bed en je zit jezelf op te vreten!

5. Mamma2012

Mamma2012 Actief lid

13 nov 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben van mening dat je baby's aan kunt leren waar te slapen. Ritme en structuur bieden.

Onze dochter wilde ook absoluut niet in haar bedje slapen in de middag. Ik wilde haar graag van 12 tot 3 ongeveer in bed (middagdutje). En het was alleen maar huilen. En natuurlijk heb ik haar, na 10 minuten, uit bed gehaald en beneden gelegd. Ze sliep gelukkig wel beneden. Ik zou iedere dag het gewoon 5 minuten proberen. Dan maar even huilen en dan haal je hem erna er weer uit. Nu slaapt ze standaard van 12 tot 3. Geen gehuil meer, ze accepteert het en weet wat haar te wachten staat. Ze is nu 9 weken.

Probeer plek te vinden waar hij wel wil slapen. Bijvoorbeeld inderdaad in de kinderwagenbak. Ga een stukje met hem wandelen en vaak vallen baby's dan in slaap en laat hem dan gewoon liggen in de bak. Het bedje komt vanzelf wel. Hij wil waarschijnlijk nog graag bij je in de buurt zijn. Op eigen kamer is ook zo alleen. Maar ik zou het zeker iedere dag gewoon even 5-10 minuten proberen.

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier heeft hij in het begin veel in de box geslapen ( wel lag hier een boxmatras onder het boxkleed) en ook in een wipstoeltje heeft hij wel eens geslapen.

Een draagzak doet ook nog wel eens wonderen.

7. jojo1986

jojo1986 Lid

22 feb 2012
    51
    0
    0
    Groningen
    Ik kan mezelf ook erg goed vinden in rime en regelmaat, maar waar mijn doorzettingsvermogen op dit moment is?? Als het na 1 keer proberen niet lukt is het bij mij meteen paniek... En bovendien slaapt hij overdag helemaal niet dus om daar ook ritme in aan te brengen vind ik heel lastig. Hoe vind ik dat ritme van wakker, spelen, eten, slapen?? Want dat slapen ontbreekt in het rijtje :(
    Ik zit op het moment ook gewoon niet lekker in m'n vel en dan ook jog dat gehuil, wordt me allemaal wat te veel....

8. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Mijn zoontje is 8wkn en slaapt ook niet in zijn bedje. Ik probeer het iedere ochtend wel even en soms lukt het dan ook. De rest van de dag slaapt hij in de wagen beneden. Hij moet dan wel eerst bij mij in slaap vallen daarna leg ik hem weg. Heb ook niet het geduld om de hele dag maar bezig te zijn hem in bed te krijgen, dan raken we allebei geirriteerd en mijn kleine dreumes meisje al helemaal ;). Uit de etvaring met mijn dochter weet ik dat het goed komt. Zelfs zij (en zij was een stuk moeilijker) sliep met 3/4 mnd 3x per dag op bed (wel maar 3 kwartier maar toch) Tja en het cb heeft makkelijk praten! Hier vertelde ze mij bij mijn dochter op de huilpoli dat een baby de hele dag op bed behoort te liggen....euhmmm ja hoe dan?? Geef het nog wat tijd en veel wandelen deed ik in die tijd met mijn dochter. Sliep ze ook nietaltijd maar was iig stil! Sterkte!

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Volg je gevoel! Hier ook vaak in de box geslapen en in de wandelwagen omdat ik ook wel eens de deur uit wilde. Na een tijdje wel voor gekozen om in bed te slapen, maar dan nog gebeurde het vaak dat ze in de box in slaap viel, lekker laten liggen.
    En laat het cb maar kletsen, volg je eigen gevoel gewoon.
    Als jij een naar gevoel hebt bij die slaapkamer overdag, draag je dat ook over, dat zal ook niet helpen.

Dat overdag slapen, is hier heel wisselend. Probeer mee te gaan met je kind, zolang er 's nachts en 's avonds goed geslapen wordt zal ie niet heel veel missen. En het kan ook zomaar weer anders zijn.

10. jojo1986

jojo1986 Lid

22 feb 2012
    51
    0
    0
    Groningen
    Ik had het idee dat hij ook erge honger had telkens maar mocht niet over op forte van het cb. Uiteindelijk zelf de beslissing genomen om toch te doen en nu gaat slapen al iets beter, zelfs op z'n bedje!

Nu heb ik nog een ander vraagje. Hij krijgt nog 5 voedingen per dag. ,s avond om 8 uur de laatste en daarna maken we hem wakker om 2-3 uur en dan weer om 8 uur. Is dit een goed ritme ivm afbouwen tzt of hoef je je daar nu nog niet druk om te maken? Of beter om 12 uur wakker maken en proberen tot 8 uur de volgende morgen? We maken hem ook wakker 's nachts is dat een goed idee of zelf wakker laten worden?

Heb op cb deze vraag ook gesteld en krijg niet echt een antwoord, moeten we zelf maar even bekijken. Maar dat vind ik dus lastig!

Deel Deze Pagina