onze zoon heeft reflux: ervaringen met nutriton

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kemjansen, 10 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier ook reflux, en we hebben daar 2x een echo voor gehad, en die was goed.
    we moeten haar 2x daags omeprazol geven (zelfde als losec)
    wij hebben capsules die we openen en de bolletjes die geven we op een lepeltje. dit gaat heel goed.

ook hebben we wekenlang nutriton gegeven voor de borstvoeding, ongeveer 25 cc, en dat hebben we uiteindelijk met een spuitje gegeven. dit houd je naast je pink en dat zuigen ze dan zo op. zo kan je gewoon zelf blijven voeden.
    nu krijgt ze geen nutriton meer, maar ze heeft door de medicijnen ook geen pijnmeer van het spugen. maar we hebben heel wat afgetobt met haar. ze huilde zoveel en was zo ongelukkig.
    nu is het een heel vrolijk meisje, wat ook weer een redelijk slaapritme heeft gevonden

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    vervelend zeg, kan je niet nog een schepje extra geven?Sterkte ermee.

3. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Wij hebben ook een mannetje met reflux en hebben hiervoor Losec gekregen. Heeft dit dezelfde werking als Zantac? Wat ik wel belachelijk vind is dat we Losec in pilvorm hebben gekregen welke we eerst in water op moeten lossen en dit duurt onwijs lang en dan nog lost het niet helemaal op!

Nutriton gebruiken wij ook.

Hebben jullie ook de pilvorm en zoja hoe geven jullie die?

4. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hoi Karin,

Wat een onzin dat jou gezegd is dat de huisarts geen Zantac kan voorschrijven. Wij hebben geen kinderarts gezien en de huisarts heeft ons de Zantac gewoon voorgeschreven. Ik zou gewoon aan blijven dringen als ik jou was. En het anders via de huisartsenpost spelen. Ga je gewoon in het weekend of in een avond naar de huisartsenpost omdat je kindje zo'n last heeft. Grote kans dat die het je dan voorschrijven. Wij kregen ook ons eerste beetje Zantac bij de huisartsenpost omdat ze op een gegeven moment bloed ging spugen in een weekend. En de huisarts heeft het daarna overgenomen en onze dochter slikt het nog steeds 2 keer per dag. Bij ons was het echt HET middel, je merkte al na 2 dagen een enorm verschil. Na een week was ze helemaal rustig en ze sliep lekker door en had geen pijn meer. Ideaal. Want als ze echt reflux hebben doet het echt veel pijn en het is zo zielig als de arts daar dan niks aan wil doen. :evil: En als niks helpt, zou ik een second opinion vragen bij een andere kinderarts. Misschien dat die wel wat doet. Ik zou het gewoon proberen meid! Succes ermee!

Groetjes,

Shaula

5. batje

batje Actief lid

6 sep 2008
    113
    0
    16
    Losec doet hetzelfde als Zantac, nml het maagzuur verminderen, maar werkt wel anders. Bij sommige kindjes werkt het een veel beter dan het andere, maar Losec wordt wel als zwaarder gezien. Dat is helaas alleen in pilvorm.
    Zantac is trouwens enorm smerig spul, dus ik weet niet of ik dat zou verkiezen boven losec ;)

Onze huisarts kan ook gewoon Zantac en Losec voorschrijven, schandalig dat hij het niet eens wil proberen.. als het niet werkt ben je er ook zo weer vanaf!

6. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Schuimt de nutriton bij jullie ook zo als je heb door de voeding schud?

Ik heb volgende week een afspraak staan bij een andere kinderarts. Ik wil een second opinion. Naar mijn inziens heeft mijn zoon echt ergens pijn. Schreeuwt het uit, slaapt ontzettend slecht.
    Vrijdag ook naar de osteopaat voor de tweede keer.

7. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant

Hier ook een kereltje met een flinke reflux (syndroom van Sandifer), we hebben hier ook losec voor gekregen.Misschien een tip: Bij de apotheek een paar spuitjes halen, warm water erin en de 2 halve pilletjes erbij (als je de pilletjes doorknipt lossen ze makkelijker op). Ik trek er ook wat warme melk bij op en dan is het vrij makkelijk binnen te krijgen. Sinds vandaag weer de dosis opgehoogd naar 15mg en dat gaat ook goed naar binnen met zon spuitje. Misschien heb je er wat aan.

Ik gebruik zelf geen nutriton maar nutrilon AR dus ik weet niet hoe het daar mee zit.

Hier trouwens een buikslapertje door de reflux, kinderarts zei dat dit voor zon kleintje het prettigst is als hij/zij maagzuur heeft. We hebben het ongeveer 4 weken op zijn rug geprobeerd maar hij brulde moord en brand van de pijn, uit wanhoop op zijn buik gelegd op een aerosleep en dat hielp meteen. Hij huilt bijna niet meer en is meer tevreden :) Slapen gaat ook goed na een opname in het ziekenhuis, hier hebben ze zijn medicijnen goed afgestemd en we kregen een heel ander mannetje terug,wat voor ons geweldig was na 8 weken continu huilen.

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier schuimt het ook hoor, als de fles op is zit er altijd nog een laag schuim in.

Deel Deze Pagina