onze zoon is vernoemd naar overleden opa! wie nog meer?

Discussion in 'Babynamen' started by marilouise, Feb 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Onze zoon is op 9 januari geboren en is vernoemd naar zijn overleden opa ( mijn vader )
    Hij heette marinus en wij hebben zitten husselen en vonden rinus leuk maar te ou bollig nu hebben we hem rins genoemd
    ( rins betekend zoet zuur )
    Zijn er meer mensen die een vernoeming op zo'n manier hebben gedaan en die er een niet veelgebruikte naam uit hebben gekregen

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Leuk gevonden! :)

Mocht ons kindje een jongetje worden dan willen we hem wel gaan vernoemen, maar eigenlijk is dat puur toeval. Wij zijn al een paar jaar helemaal weg van de naam Ties, en laat dat nou net de 2e naam zijn van de vader van mijn man! Dus dat wordt straks een grote verrassing denk ik, iedereen denkt dat wij niet gaan vernoemen! :D

3. Muis511

Muis511 Niet meer actief

Ik ben heel erg van vernoemen :D maar niet als de eerste naam. De eerste naam van onze zoon is zijn "eigen" naam en daarna is ie vernoemd naar papa en opa/overgrootvader en dan gewoon letterlijk, hoor :)

4. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    Ik vond al jaren de naam Emilián mooi, maar te lang als roepnaam. Dus werd het de 2e naam, en het toeval wil dat de opa van mijn vriend Emilio heette en mijn vader heet Jan. Aan elkaar geplakt: Emilián!

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier zal als we ooit een dochter krijgen, haar tweede naam Joanna worden. Mijn moeder heet voluit Johanna (roepnaam Joke) en mijn overleden schoonvader heette Joan. Samen dus Joanna :)

6. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

Jun 8, 2006
    676
    0
    0
    Ik vind het een hele mooie gedachte!
    Mijn zoontje is ook vernoemd naar mijn (nog levende) schoonvader. Wel als 2e en 3e naam, dus hij heeft een andere, zelfverzonnen roepnaam. De letters uit zijn roepnaam komen wel uit opa's namen.

Trouwens, bij kennissen is een poosje geleden een dochter geboren en zij is vernoemd naar 3 (!) overleden oma's en tantes. Dan wordt het wel een hele "zware" vernoeming in mijn ogen..

7. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Ons dochtertje is vernoemd naar haar overleden oma (mijn moeder).
    Ze heet Jenthe Adriana en mijn moeder Adrienne (Jenny).
    Was het een jongetje geweest dan was hij vernoemd naar mijn schoonvader omdat het dan de eerste kleinzoon zou zijn.

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Onze dochter Benthe is vernoemd naar haar overleden oma Wil. (moeder van manlief)
    Nu vonden we Wil wel erg oudbollig en stond ook niet bepaald leuk achter haar naam. Benthe wil.... ;), niet leuk dus.
    We hebben er toen Willemijn van gemaakt.

9. Joyce84

Joyce84 VIP lid

Nov 24, 2006
    5,350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heb mijn zoontje ook vernoemd naar mijn (overleden) vader, maar dan idd zijn 2e naam.

Mijn dochtertje is trouwens ook vernoemd naar mijn moeder en schoonmoeder (was makkelijk hebben alletwee dezelfde naam) maar dat is haar 3e naam geworden.

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

Zelf hadden wij eerst in gedachten om als 2e naam de kleine man rinus te gaan noemen maar we kwamen niet uit de 1e naam mijn man wilde zo ameikaans mogelijk en ik nederlands en er was geen enkele naam waar we samen uitkwamen maar toen bleek dat onze zoon bij de 20 weken echo een meisje was en was het opgelost we zouden wat gaan husselen met letters en toch een vernoeming krijgen, maar bij 33 weken had ze een piemel gekregen en ik had een boekje zitten lezen en daarin stond een kindje die rins heette dus waren we er gelijk uit beiden vonden het een leuke naam en een echte vernoeming maar toch niet hetzelfde
    en het gebaar naar mijn vader toe hij zou wat trots geweest zijn maar helaas heeft hij het niet meer mee mogen maken, maar onze man heeft een engeltje bij zich!!!

11. Cookie

Cookie Bekend lid

Jun 25, 2007
    705
    0
    0
    Mijn jongste zoon heeft dezelfde naam als mijn vader: Ben!

12. Donna 24

Donna 24 Actief lid

Dec 1, 2009
    154
    0
    0
    wij vernoemen, als we een jongen krijgen, de vader van mijn man die is overleden. Hij heette Cornelis. Maar dit vonden we een ouderwetse naam. Een verre kennis heeft een zoontje die heet Cornel. Dit vonden we wel een mooie vernoeming.
    Eigenlijk hebben we dat met alle vernoemingen gedaan.....

Bij een meisje Christianne (oma Christine)
    Willemijn (oma Wil, eigenlijk Wilhelmina)
    Bij een jongen dus Cornel (opa Cornelis)
    Janniek, Jannick (Opa Jan)

13. Kezzie

Kezzie Lid

Sep 8, 2007
    31
    0
    0
    Onze dochter is vernoemd naar mijn overleden opa: Catrinus, wij hebben er Catharina van gemaakt, voluit heet ze S.a.m Catharina.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als ons meisje toch een jongetje blijkt te zijn :) wordt zijn tweede naam de naam van mijn (vorig jaar) overleden vader: Ruud. Maar nu het een meisje is gaan we haar vernoemen naar de oma van mijn man (die overigens nog leeft maar veel voor hem heeft betekent): Serife. Ook als tweede naam

Share This Page