Onze zoon LUCAS is geboren!!!

Discussion in 'Geboren' started by mama40, Dec 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama40

mama40 Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,583
    5
    38
    Dinsdagmorgen vroeg is onze zoon LUCAS na een vrij snelle bevalling geboren met 35 weken zwangerschap.

Ondanks dat doet Lucas het goed, hij is vandaag geopereerd aan zijn maagje/12vingerige darm en ligt op de IC.

Officieel is het nog niet bevestigd (horen we vrijdag) maar Lucas heeft naar alle waarschijnlijkheid het Down Syndroom waar we al maanden op voorbereid waren.
    We hebben er eigenlijk helemaal geen moeite mee, zijn blij ons er toch op te hebben voorbereid.

Ik ben nog steeds euforisch en geweldig verliefd op ons mannetje....
    Hij is zo mooi en leuk.........

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Gefeliciteerd met jullie prachtige zoontje!! Gingen z'n operaties goed? Heftige start! Je klinkt verliefd, geniet lekker van je mooie kindje!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Gefeliciteerd met jullie zoon!
    Hopenlijk knapt hij snel op,sterkte!

4. Enjoy84

Enjoy84 Actief lid

May 8, 2009
    274
    0
    0
    Friesland
    Gefeliciteerd met de geboorte van Lucas. Hoop dat hij snel en goed mag herstellen van z'n operatie. Geniet lekker van jullie mannetje.

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

gefeliciteerd met jullie zoontje
    ik hoop dat de operatie goed is geslaagt zo dat jullie heerlijk kunnen genieten

6. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Gefeliciteerd met jullie mooie mannetje! Een heftige start voor de kleine man.
    Hopelijk gaat alles goed met hem en mag hij snel naar huis!

7. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie zoontje.
    Hoop dat hij snel opknapt en met jullie mee naar huis mag.

8. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Gefeliciteerd met de geboorte van Lucas!

Ik hoop dat alles goed gegaan is met de operatie.
    Heb je berichten gevolgt hier op het forum en wil nog even zeggen dat ik ontzettend veel bewondering voor je hebt en wat de uitslag ook moge zijn, ik weet zeker dat Lucas is een liefdevol nest is gekomen.

Liefs van een andere mama van ook 40 !

9. mama40

mama40 Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,583
    5
    38
    Dank jullie wel!!

De operatie is goed verlopen,Lucas heeft een goede nacht gehad.
    Vanmorgen zijn ze begonnen met het voorzichtig afbouwen van de morfine. Door de morfine ligt Lucas nog aan de beademing en nu kan er gekeken worden of hij zelf alweer gaat mee ademen.

Hij reageert op aanraken tijdens de verzorging en alle controles waren prima.

Het zou zo maar kunnen dat hij nog 4 weken in het ziekenhuis moet blijven.
    Morgen hebben we een gesprek en dan horen we meer, tevens de uitslagen van de bloedtest van Lucas.

Ik ga zo weer naar hem toe, wat een gevoel zeg.......wist na 16 jaar niet meer hoe geweldig dat gevoel was.....:)

10. nina3

nina3 Bekend lid

Aug 27, 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Hopelijk mag hij snel naar huis en kun je lekker gaan genieten.

11. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd met jullie zoon :)
    Wat fijn dat de operatie goed is gegaan.
    Hopelijk sterkt hij snel aan en mag hij mee naar huis.

12. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Gefeliciteerd meid!

Wat klink je verliefd zeg :D

13. mama40

mama40 Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,583
    5
    38
    Even een klein beetje tijd alleen dus ik dacht ik breng jullie op de hoogte hier:

Lucas heeft inderdaad het Syndroom van Down, niet genetisch bepaald dus heeft geen gevolgen zoals verhoogde kans op voor onze andere kids.
    Opluchting toen we het nieuws kregen, zolang in de spanning gezeten (vanaf week 13) van de zwangerschap maar het is goed zo.

Eenmaal op mijn kamer flink gehuild en ik wilde naar huis toe.Mocht eigenlijk tot vandaag blijven maar ik had zo genoeg van al die regeltjes ed in het ziekenhuis en miste mijn man zo erg,
    Tas gepakt en vrijdagavond dus naar huis gegaan.
    Daar werd ik verscheurd van binnen omdat ons ventje nog wel in het ziekenhuis lag.
    Dikke tranen, lekker tegen elkaar aangezeten en de boel de boel gelaten.
    Wat is het fijn om zo'n man te hebben, hij is echt mijn beste vriend en we zijn hier zo samen in (misschien voor anderen heel gewoon maar dat heb ik nooit eerder gehad).

Lucas doet het naar omstandigheden heel erg goed. Hij is een verchterje hoor en we houden het erop dat hij daarin op zijn papa en mama lijkt!!
    Gisteren is hij van de beademing afgegaan en heeft s'avonds 3 ml (borst) voeding door zijj sonde gekregen.
    De maagretentie was niet meer dan daarvoor dus dat betekent dat de voeding langzaam doorloppt!!

Iedere dag gaan we naar hem toe en nemen hem op schoot of buidelen met hem.Hij had eerder zijn oogjes af en toe open maar gisteren was hij een poosje wakker en als hij dan naar je kijkt met die kraaltjes....zucht......
    Zijn zusje zat met tranen hihi.

Nu de beademingsslang weg is kun je wel aan hem zien dat hij Down heeft.
    Geeft allemaal niets meer, zoals hierboven staat zijn we compleet verliefd op ons ventje, zowiezo speciaal maar voor ons nog met een extra randje!!!

14. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Hallo mama40,

Wat fijn dat het allemaal goed gaat met Lucas en wat fijn dat jullie hier echt samen in staan, jij en je man.

Wat liefde betreft, daar zal het Lucas niet aan ontbreken.

Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe in de weken dat Lucas nog in het ziekenhuis moet blijven, lijkt me heel moeilijk inderdaad om je kleintje achter te moeten laten elke keer, en hoop dat hij snel mee naar huis mag.

15. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd!!
    Hopelijk mag hij snel mee naar huis!

16. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    Van harte gefeliciteerd met Lucas!!

Via via kwam ik bij dit topic.
    Jij hebt toch ook mee geschreven bij de club Downsyndroom?!
    Wat een verrassing dat hij er al is!
    En wat fijn dat het goed gaat en jullie het zo goed kunnen accepteren.

Julie is nu 10 weken en de eerste paar weken waren wel een achtbaan van emoties, maar nu gaat het met ons allemaal heel erg goed.
    Ze is niet anders dan hoe onze zoon was op die leeftijd.

Lekker genieten nu van jullie kleine man :)!!

17. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    Heb je trouwens enig idee hoe lang hij nog in het ziekenhuis moet blijven??

18. mama40

mama40 Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,583
    5
    38
    Hoi,ik heb daar idd geschreven.

Morgen een gesprek met de chirurg en kinderarts en ws mag hij morgen al naar huis!!
    Hij doet het super goed,boven verwachting, drinkt uit een flesje alsof hij nooit anders is gewend.
    Geen sonde,geen infuus meer, gewoon een zeer tevreden baby die lekker slaapt en geniet van het badderen.

Nog geen andere aandoeningen gevonden,gehoor helemaal prima, kan niet anders zeggen dan dat het ons 100% mee valt allemaal.
    En het ventje zelf is om op te eten, we zijn stapel dol op hem met z'n allen!!!

Fijn dat het met Julie ook zo goed gaat!

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Gefeliciteerd!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Je bent zo mooi anders dan ik
    natuurlijk niet meer of minder
    maar zo mooi anders
    ik zou je nooit anders dan anders willen
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

20. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    Wauw, misschien vandaag al naar huis toe? Wat goed!
    En zijn gehoor helemaal in orde!
    Fijn is dat hè, als je weer iets van het lijstje kunt afstrepen wat goed is?!
    Hier zijn alle onderzoeken tot nu toe gelukkig goed! Ze is heel tevreden en inderdaad ook om op te vreten :).
    Ze huilt bijna nooit en da's volgens mij een hele fijne bijkomstigheid van een kindje met Down :D!

Succes met het gesprek vandaag!

Share This Page