Hallo allemaal, Onze zoon van 7 maanden oud heeft eigenlijk al vanaf het begin goed doorgeslapen. Alleen is dat nu allemaal ineens anders geworden. De laatste dagen drinkt meneer niet meer dan 50ml maar het vast voedsel en fruit gaat wel goed. 7 uur savonds krijgt hij zijn laatste flesje en is meestal tegen het einde van zijn flesje al vertrokken en gaat dan naar bed. Rond 11 uur savonds word hij ineens wakker en dat gaat gepaard met huilen, troosten is bijna niet mogelijk en dit houd zo'n 2 uur aan. Hij is duidelijk moe maar zodra hij zijn hoofd neerlegt word hij alweer wakker. Uiteindelijk lukt het dan toch. Dit heeft hij nooit gehad en we zijn echt bekaf van de gebroken nachten. Is dit een fase/sprongetje? Wij voelen niks op het tandvlees wat betreft een tandje en heeft geen verhoging. Iemand een idee of tips???? Alvast bedankt!!
Vrij veel voorkomende medische oorzaken waar ik aan denk zijn spruw of oorontsteking. Mijn zoontje heeft met spruw geen zin meer om te drinken, laat snel los, drinken doet pijn. Zelf voel ik het ook aan mijn tepels (borstvoeding). Bij een oorontsteking doet drinken ook pijn, en het kan ook een reden zijn om slechter te slapen omdat het pijn doet. Vaak grijpen ze dan vaker naar de oortjes. Al kan het natuurlijk ook gewoon een fase zijn, even niet lekker in zijn vel, waar hij doorheen moet.
Heb vorige week ook een topic geopend, bij 'borstvoeding'. Dochter 7 maanden had overdag totaal geen interesse in borst of fles. Zij ging het s'nachts inhalen... Ik kan voorzichtig zeggen dat het een fase is. Sinds twee dagen is ze overdag weer flink aan het tanken. Slapen is nog steeds een rommeltje!
Dank je voor je reactie. Spruw heeft hij in het begin maar nu niet voorzover we zien. En oorontsteking is dat dan alleen snachts dat ze er last van hebben? Want verder hebben is het een vrolijk jongentje die geen tekenen van pijn geeft.
Merk wel dat hij snachts wel wilt drinken als we dan denken dat het misschien honger is. Daarna gaat het meestal goed maar soms blijft hij wakker en huilen. Zijn vorige fase was dat hij elke ochtend om 5u klaarwakker was... Maar dat was minder erg dan dit haha