hallo, ik heb een zoontje van bijna 6 maanden +_(7,5 kilo) en nu wou ik overstappen naar molenaar 7 granenpap maar kan ik dit nu ipv nutrix gaan geven? en wat moet ik als bijvoeding geven? brood/fruit/groente zo doe ik het nu: 8uur-220 nutrix melk 11 uur fruit 12 uur 220 nutrix melk 15 uur groente of lange vinger 16 uur 220 nutrix melk 21 uur 220 nutrix melk de fruit en groente heeft hij niet zo graag dus vervallen vaak hoe kan ik dit alles nu het beste aanpakken?
Molenaar 7 granenpap is vanaf 7 maanden.. je kan denk ik beter bambix nemen als overgang.. En inderdaad, waarom alle flessen met nutrix? En als eerste bijvoeding zou ik beginnen met groente en daarna fruit en daarna pas brood. Kijk ook maar eens in de voedingsschema's die je op veel sites kan vinden.
hij krijgt nutrix met gewone melk omdat hij het niet goed deed op de voeding1 melk dit eet hij al vanaf zijn 3 maanden
Je bedoelt gewone dagmelk? Komt hij dan niet een hele hoop vitaminen en mineralen tekort? Ik ben gewoon nieuwsgierig hoor, ik wil je niet aanvallen.. Ik vraag me eigenlijk af hoe je tot dit besluit bent gekomen... Er is zoveel keuze in flesvoeding in deze tijd, er moet allicht iets tussen zitten wat wel goed valt. Dat de 1 voeding niet goed valt wil overigens nog niet zeggen dat de 2 voeding ook niet goed valt. Je zou het eens kunnen proberen. Want Nutrix voegt op zich niks toe qua vitaminen enz.
hey, nou ik had idd vanalles al geprobeerd en niks hielp heb toen met het cb over gehad omdat ik zelf ook niks binnen hield toen ik klein was. na dat ik op de kindermeel was gezet was dit over aangezien dat de oude kindermeel er niet meer is is dit nutrix geworden en ben daar dus naar overgestapt en ja ook bij hem waren ineens alle probleempjes weg en ivm de vitamine etc krijgt hij de groente enzo voor dat was voldoende vertelde ze me
Ik herinner dat je hier al eerder over geschreven hebt toch? Ik zou die 7 granenpap echt even laten staan tot 7 a 8 maanden en inderdaad Bambix als overgang nemen. Ik zou ook proberen dat niet in elke fles te doen. Vroeger hadden ze het niet voor niets over 'papkinderen', in elke fles pap is echt niet gezond! En ik zou toch ook eens kijken welke opvolgmelk je kindje drinken kan, want de tekorten vang je echt niet op met een beetje groente! Heeft het CB je al eens doorverwezen naar een dietiste? Want dat lijkt me de aangewezen persoon om te kijken hoe je kindje voldoende van alles binnenkrijgt.
Lijkt mij ook een goed plan om eens een dietiste te raadplegen, ik kan me bijna niet voorstellen dat een kindje vanaf 3 maand op advies van het cb dagmelk krijgt en zoveel pap (en toen ook al groenten) zonder extra begeleiding of medisch advies. Erg onverantwoordelijk.
hmm, nu weet ik het helemaal niet meer ik heb het echt overlegt met het cb en die vonden het goed is het zo slecht dan
Ga je nu niet schuldig voelen, meid... Je handelt naar beste eer en geweten en als je dan verkeerd advies krijgt, daar kun jij ook niks aan doen. Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan met je kindje en eens met hem/haar overleggen en een verwijzing vragen voor een dietiste. Dan kun je samen bekijken hoe je het beter kunt doen voor je kindje. Want hoe je het ook wend of keert, een vitaminen tekort vang je niet op met dat kleine beetje groente en fruit wat ze op deze leeftijd eten...
Precies, dat jij verkeerd advies krijgt is niet jouw schuld, nu je het wel weet, dat er iets niet klopt kan je aan de bel trekken! Succes.
hey meiden, heel erg bedankt voor jullie advies ik ga het gelijk voorleggen bij het cb als ik daar kom want vind wel dat ze me de juiste info moeten geven iedere moeder wil tenslotte het beste voor haar kind
Wanneer moet je weer naar het cb? En je hebt gelijk hoor dat je er iets van gaat zeggen. Ik kan me zo voorstellen dat zij ook niet alles weten, maar dan moeten ze wel verwijzen naar iemand die het wel weet. Succes in elk geval! En laat even weten hoe het gegaan is, ok?
Mammie.. helemaal niet erg dat jij uitgaat dat van het feit dat wat het cb zegt goed is. Logisch toch! Enne dirksmama, volgens mij heb ik het wel eens geschreven. Ik ben vanaf 6 weken op molenaars kindermeel gegaan met halfvolle melk en ik dacht ook dat mijn dochter er niet tegen kon, tegen blikvoeding. Het cb schreeuwde tegen mijn moeder moord en brand dat het niet mocht en niet kon en niet goed was. Nou ik ben niets tekort gekomen. En mammie dus blijkbaar ook niet.. Ik geloof niet dat je kind er nu zo veel op achteruit gaat hoor! Maar ik zou alleen even vragen of je nog vitamines moet bijgeven. Verder zou ik me er niet zo heel erg druk over maken hoor! Maar een beetje extra advies kan nooit kwaad natuurlijk!
Heel goed! Ben blij dat dat het enige is.. Toch een teken dat je het goed doet ondanks ons *gezeur*...