Fiets voor peuter 12 of 16 inch?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luvv, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    #1 Luvv, 4 sep 2012
    Laatst bewerkt: 4 sep 2012
    We willen voor onze dochter een fiets voor haar verjaardag kopen. Driewieler is echt te klein aan t worden. We hebben een vrij grote dame. Ze is nu 2,5 jaar oud en ongeveer een meter lang. Binnenbeenlengte is ongeveer 40 cm. Nu twijfelen we tussen een 12 inch of 16 inch. Het is pas voor over een half jaar dus wat denken jullie? De tabellen op internet verschillen nogal maar volgens mij is ze nu t meest gebaat bij 12 inch. Ben alleen zo bang dat ze die met een half jaar ontgroeit is. Waar hebben jullie voor gekozen?

2. beccie

beccie Niet meer actief

mijn zoontje heeft op zijn 3e verjaardag een 12 inch fiets gekregen,
    zijn zadel staat nog op de onderste stand maar kan nog een stuk ophoog, en het stuur kan je ook verzetten.

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Waarom wil je hem nu al kopen voor over een half jaar? Ik zou gewoon wachten.. En tegen die tijd zou ik gaan passen met je dochter en dan een fiets kopen waar ze goed met beide voeten bij de grond kan..

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    14 inch bestaat ook toch?

5. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik koop m nu nog niet hoor maar was gewoon benieuwd.

6. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Mijn zoontje had met die leeftijd ook zeker al die lengte, maar heeft nu nogsteeds maat 104/110. Hij is 3 geworden in juni. Mijn ervaring is dat ze dus echt niet zo snel blijven groeien. Ik zou een 12 inch kopen, je wilt ook dat ze nog makkelijk met haar voetjes bij de grond kan toch?

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier een kleuter van 1m04 en we kunnen de sleutels niet vinden om het zadel hoger te zetten..

Ik zou denk ik als ik jou was eens je dochter laten proefzitten op een 14" en een 16"

Want zo hard groeien ze inderdaad niet meer.. Maar het is wel heel handig als ze goed met de voetjes bij de grond kan ivm straks leren fietsen zonder zijwieltjes.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik zou sowieso gaan passen met je dochter.
    En houd er rekening mee dat als ze straks leert fietsen zonder zijwieltjes, het heel handig is als ze met haar voeten nog bij de grond kan..
    (onze meid is ook ongeveer 1 meter en fiets nog op 12 inch, dat past voorlopig ook nog wel).

9. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Bedankt voor de reacties. Ik ga tegen die tijd idd maar passen en dan kunnen we zien. Of nu een 12 inch kopen en dan als ze goed zelf kan fietsen pas aan een 16 inch beginnen.

10. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ja maar ik wil die van lief! graag en die is er alleen in 12 en 16 inch

11. Fransa

Fransa Niet meer actief

Zoals al gezegd, er bestaan ook 14 inch fietsen. Voor onze zoon van bijna 1 meter hebben we een maand geleden een 14 inch fietsje gekocht. De meeste 12 inch fietsjes vond ik aan de kleine kant, 16 was te groot dus dit perfect.

12. Saskia78

Hm ik vind dat lief! Fietsje wel errrug duur
    En ze ook nog eens niet bijzonder bijzonder zegmaar :)
    Zou dan tegen die tijd toch wel kijken of 16" toevallig past... Dan kun je er even mee vooruit.
    Maarja.. Groot is het wel hoor.. Denk dat 14" een slimmere keuze is.

(vind de lief autoped wel heel gaaf trouwens)

13. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik vind t fietsje wel heel leuk. Mooi ook dat ie mat is en 140 valt wel mee toch? Ik denk dat we anders eerst een goedkope tweedehandse 12 inch kopen. Kan dan altijd evt voor haar 4e verjaardag naar een 16 inch kijken. We zien wel even.

14. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is net 3 en heeft een 16 inch gekregen, ze is nu 106 cm en fietst er prima op!

15. Saskia78

Nouja wij vonden 100€ ook al duur...
    Maar dat matte vind ik wel erg mooi ja.

En belangrijkste is natuurlijk niet of ik het mooi/duur vind maar wat jullie er van vinden :)

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben een klein meisje, 93 cm met haar verjaardag, en voor haar is de 12 inch nog aan de grote kant!!

17. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    ik zou een 12 inch kiezen. Qua lengte kon mijn dochter de 16 inch wel hebben maar ze kreeg simpelweg de grotere wielen nog niet rond getrapt terwijl ze op haar 12 inch als een trein gaat. En ook daar kan ze nog een tijd mee vooruit.
    14 Inch bestaat ook maar is moeilijker te krijgen. Wij hebben voor haar een Loekie fiets hebben we volgens mij rond de € 150 voor betaald.

18. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Hier dochter met 3e verjaardag 16 inch. Ze is 95 cm. Zelf mee gaan passen. Eerst kon ze er niks mee, niet op, niet af, niet fietsen. Hebben 10 min geoefend in de winkel zelf en binnen die tijd leerde ze opstappen, afstappen, remmen, sturen en fietsen. Ben blij met de keus, ze rijdt er echt super op. Kan alleen niet met voeten op de grond.

19. p1982

p1982 Niet meer actief

Dochter wordt volgende maand 3 jaar en fiets sinds vandaag op der 12 inch zadel wel wat verhoogd en ze is rond de 105 cm

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.815
    3.343
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het hangt van je kind af denk ik. Onze dochter was al 1.05 m toen we dus een 16 inch fietsje kochten. Ze fietste er met zijwieltjes prima op. Maar verder is ze heel voorzichtig. Wieltjes eraf was drama... echt niet dat ze wat deed.
    Bij oma fietste ze op een 12 inch fietsje. En in 1 middagje heeft ze het toen ze net 4 was, geleerd door met m'n broer te oefenen. Dus fietsje is mee hierheen gegaan en ze fietst hartstikke netjes. Maar op de 16 inch die wij hebben, kan ze nog niet met beiden voeten op de grond (ze is nu 1.10 m bijna) en ze durft het gewoon écht niet.

Dus tja.. ik zei eerst heel duidelijk :16 inch.. maar nu....

Deel Deze Pagina