extra vocht geven?

Discussie in 'Voeding' gestart door yaika, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 5 maanden en heeft sinds kort het volgende schema:

8.30 wakker + fles 6 schepjes
    10.30- 12.00 slapen
    12.00 fles 6 schepjes
    15.00 fruit hapje
    15.30- 17.00 slapen
    17.30 groente hapjes
    19.30 fles 7 schepjes en naar bed

Hij krijgt verse hapjes dus ik weet niet precies hoeveel hij eet, hij eet tot hij genoeg heeft maar dit minimaal de hoeveelheid van 1 potje per keer.

Nu vroeg ik me af omdat hij nogal harde ontlasting heeft, moet ik hem nog extra vocht (water ofzo) geven en wanneer dan? Of krijgt hij zo genoeg vocht binnen?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Krijgt hij maar drie flessen? Onze dochter zat rond die tijd nog op vier en meestal vijf flessen..

Ik zou wel extra vocht geven als hij harde ontlasting heeft en hij heeft er zelf ook last van..

3. adi

adi Niet meer actief

Ik zou hem sowieso meer melk geven! 3 flessen is echt heel weinig voor 5 maanden, hij leeft nu gewoon nog steeds op alleen melk. De bijvoeding is leuk voor erbij, maar een baby van 5 maanden heeft melk nodig, ong 150-180cc per kg gewicht, met een max van 1 liter.

Straks na 6 maanden afbouwen naar 600-800cc, en tot 1 jaar zeker nog ong 500cc.

4. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Hij krijgt in overleg met het cb nog maar drie flessen.
    Hij kwam in eerste instantie niet genoeg aan dus kreeg hij bijvoeding en vier flessen. Daarvan is hij inmiddels meer dan genoeg aangekomen en aangezien het totaal voor hem te veel werd (hij kreeg het gewoon niet meer op) kon ik 1 fles laten vallen. Vandaar.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Raar dat ieder cb daar anders mee omgaat... Hier ging rond die tihd de vijfde fles eraf en daar maakte ze al heibel om...

Deel Deze Pagina