....

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Linsie1980, Dec 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linsie1980

Dec 8, 2008
    75
    0
    0
    Hallo lieve verloskundigen,

Kan je na 6 weken van je laatste gemeenschap (was vruchtbaar periode) als je negatief hebt getest nog steeds vermoeden hebben van zwangerschap?
    Dus (als ik bereken dat ik zwanger zou zijn, dan ben ik 8 weken zwanger) gerekent vanaf mn laatste ONG. En de test is neg. na 8 weken, hoe zeker kan ik ervan zijn dat ik niet zwanger ben?
    Tot hoeveel weken kan de zwtest toch nog pos. testen?
    Is de zwtest eigenlijk wel 100% betrouwbaar, komt het dus voor dat de test bij vrouwen niet werken en alleen met een echo iets te zien kan zijn?

Alvast erg bedankt en fijne feestdagen!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Linsie,

de test had nu echt positief moeten zijn hoor eigenlijk al op je NOD en zeker in de week erna. Als ie dan niet positief is ben je niet zwanger helaas. Testen zijn heel erg betrouwbaar. Het komt wel vaker voor dta als je graag zwanger wilt wordne dat dan je cyclus veel langer duurt zonder dat je zwanger bent, vervelend maar niets aan te doen. Succes.

Mirjam

3. Linsie1980

Dec 8, 2008
    75
    0
    0
    Is het de bedoeling dat de test na paar dagen donkere lijn moet afgeven dan daarvoor (als de lijn heeeell erg licht was)?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi Linsie,

de test moet binnen de af te lezen tijd een duidelijke streep laten zien.

Mirjam

5. Linsie1980

Dec 8, 2008
    75
    0
    0
    ik bedoel met een nieuwe test :oops: Dus dat de nieuwe test na paar dagen een betere lijn moet laten zien? Want ik wist niet of ik nou wel een lijntje heb gezien of niet (Verbeelding wellicht)

(sorry sorry sorry) :oops:

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi Linsie,

met een nieuwe test moet je als je over tijd bent binnen de af te lezen tijd een duidelijke streep zien. als je een dag na je NOD een lichte streep hebt moet je een paar dagen later een donkerder streep zien ja.

Mirjam

Share This Page