Onzeker 13 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Afr2310, 9 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afr2310

Afr2310 Actief lid

8 feb 2020
    224
    222
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik ben op dit moment 13 weken en 3 dagen zwanger en merk dat ik me steeds onzekerder ga voelen.
    Mijn laatste echo, termijnecho, was met 10 weken en 4 dagen. Alles zag er toen goed uit! Ik heb 2 weken geleden laten prikken voor de nipt en vorige week gehoord dat er geen afwijkingen gevonden zijn. Nu heb ik pas volgende week weer een echo staan en ik vind het toch wel weer erg spannend.

Ik ben niet meer misselijk, s avonds vaak nog wel wat moe. Verder is mijn buik minder ‘dik’ lijkt wel en heb ik de laatste dagen wat last van een zeurend gevoel in mijn onderbuik. Ook las ik dat je nu je baarmoeder toch wel zou kunnen voelen maar als ik plat lig heb ik niet het idee dat ik ergens een rand voel.

waarschijnlijk maak ik mezelf gek, maar ik vind het toch allemaal wel weer erg spannend worden. Nog meer mensen die dit herkennen?

2. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ja, ik herken het van mijn vorige zwangerschap. Waarom plan je geen echo bij een pretecho bedrijf? Dat hielp mij toen voor de geruststelling. Ik ben nu weer pril zwanger en heb nu meer rust in mijn lichaam. Maar mocht ik weer onzeker worden dan ga ik gewoon weer een pretecho afspraak maken ergens, gewoon voor de geruststelling.

Klachten komen en gaan trouwens, dat is heel normaal.

3. Afr2310

Afr2310 Actief lid

8 feb 2020
    224
    222
    43
    Vrouw

Ja ik hoop het, het overviel me vandaag eens. Ik heb volgende week woensdag een echo bij de vk, vind het ook zo stom om nu te bellen en eerder een echo te vragen..

4. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Zijn ook de hormonen hoor die je angstig maken. Ik ben normaal de meest zekere persoon ever maar tijdens mijn zwangerschap veranderde ik in een super onzeker persoon. :roflmao:

5. linkiepinkie

linkiepinkie Niet meer actief

Dit klinkt heel herkenbaar hoor. Ik had precies hetzelfde. Mijn klachten namen bij 10 weken al helemaal af. Geen misselijkheid, geen gevoelige borsten meer etc. En dat van die buik!! Had ik precies hetzelfde. Eerst groeide hij maar ergens rond 13/14wk was hij veel platter. De oorzaak je baarmoeder schuift op. Die opgezette buik zijn je darmen. Niet je baarmoeder zelf. Die begin je ietsje later beter te zien. Zelfde reden dat smorgens je buik vaak weer plat is en savonds je maanden zwanger lijkt. De oorzaak dat zijn je darmen die uitzetten door al het eten gedurende de dag. Ik ben nu bijna 18 weken, en pas sinds 2 weken begint mijn buik echt te ‘staan’. Nu blijft hij dus. Probeer het los te laten en vertrouwen te hebben. Vooral de eerste 4 maanden Is dat het lastigste omdat je nog niks voelt. Zelf voel ik nu sinds 2 weken af en toe wat in mijn buik. En dan weer een aantal dagen niet. Maar langzaam ga je het dan vaker voelen en kun je daarop vertrouwen.

6. linkiepinkie

Oja ik voelde mn baarmoeder ook niet goed hoor. Ook dat heb ik pas sinds 3 weken ofzo. En heb regelmatig dat zeurende gevoel, lijkt beetje licht menstruatieachtig bij mij.

7. Afr2310

Afr2310 Actief lid

8 feb 2020
    224
    222
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Dat stelt wel gerust. Maar die zeurende buikpijn voelt een beetje als lichte menstruatiepijn, herken je dat toevallig ook?

8. Afr2310

Afr2310 Actief lid

8 feb 2020
    224
    222
    43
    Vrouw

Haha, ik was te snel. Dankjewel! Het klinkt echt vergelijkbaar! Proberen maar weer van het positieve uit te gaan

9. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.714
    7.194
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik rond de 12 weken huilend op de rand van het bad gezeten (dus toch iig wel hormonaal ;) ) omdat ik niet meer zo moe was en hoe moest ik nou nog voelen dat ik zwanger was :cry::cry::cry: Zoiets. Dus het is herkenbaar. En die onzekerheid zal vast nog wel even blijven, tot je je kleintje duidelijk gaat voelen. Alvast veel plezier volgende week met de echo!

spannendetijden en Afr2310 vinden dit leuk.
  10. Afr2310

Afr2310 Actief lid

8 feb 2020
    224
    222
    43
    Vrouw
    Ik hoop het zo! Het komt ook omdat de termijnecho al zo vroeg was, met 10+4. Ik had liever rond de 12 weken een echo gehad denk ik.

11. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.714
    7.194
    113
    Vrouw
    Ja, maar als je dan met 10+4 geen echo had, was je op dat moment wel onzeker. Het is bijna nooit goed ;) Voel je je misselijk en moe, wil je dat je je niet zo voelt omdat je niets anders kunt doen dan dat. Voel je je niet meer zo, voel je je onzeker.

12. Afr2310

Afr2310 Actief lid

8 feb 2020
    224
    222
    43
    Vrouw
    Haha ja dat is ook weer zo. De afgelopen drie weken gingen ook goed, vandaag slaat de onzekerheid ineens toe. Hopelijk is dat gauw minder!

13. Gl0ria

Gl0ria Niet meer actief

Ik kon bij mijn vorige zwangerschap thuis luisteren met de AngelSound vanaf 12/13 weken. Heeft mij toen enorm gerustgesteld.

Afr2310 vindt dit leuk.
  14. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    #14 Friezin87, 10 jun 2020
    Laatst bewerkt: 10 jun 2020
    Heel herkenbaar.. nu zo giga misselijk wou dat t stopte... maar wil er dan wel graag een dragelijke kwaal voor trug. Ik was voordat ik misselijk werd erg onzeker omdat ik nergens last van had

15. Ongeduldig90

Ongeduldig90 Bekend lid

25 okt 2019
    727
    752
    93
    Vrouw
    Je hebt het al gelezen, je bent zeker niet de enige! Hier nog 1 :) Ik ben nu 19 weken zwanger en nog steeds wel eens onzeker. Iedereen in mijn omgeving is zo'n beetje zwanger (25 weken, 21 weken en 19 weken) en zij voelen alledrie de baby al schoppen sinds een week of 16/17. En ik voel niks! Mijn placenta ligt voor, dus het is heel logisch dat het wat langer duurt, maar toch maakt het je onzeker. Ik heb daarom thuis een doppler zodat ik af en toe even naar zijn hartje kan luisteren, dat stelt echt enorm gerust! :)

Mijn buik begint overigens nu pas langzaam aan zichtbaar te worden, de eerste weken zag je niks, behalve als ik gegeten had! ;)

16. linkiepinkie

Heb ik ook hoor! Mijn placenta ligt ook voor. Ik heb nu pas (ruim 18 weken) dat als ik lig er een heuveltje op mijn buik zit. (Heb dan ook hele sterke buikenspieren ivm mijn werk haha). En ik voel dat schoppen nog steeds niet veel. Las dat een kindje nu maar iets van max 5u wakker is per dag. Wel voel ik af en toe een soort bal die drukt tegen mijn buikwand. Soms 1x per dag, soms 2x en soms dagen niet. Volgende week de 20weken echo! Dan ga ik het eindelijk weer zien.

Ongeduldig90 vindt dit leuk.
  17. Ongeduldig90

Ongeduldig90 Bekend lid

25 okt 2019
    727
    752
    93
    Vrouw
    Ja dat van die bal herken ik wel! Vooral als ik buk tijdens afdrogen `zit er iets in de weg' ;)

Veel plezier alvast met de 20 weken echo, hopelijk is alles ok :)

18. linkiepinkie

jaaa dat heb ik ook. Het gevoel alsof er iets van binnenuit duwt, waarschijnlijk zijn/ haar billen ;)

Ongeduldig90 vindt dit leuk.
  19. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Helaas uit ervaring kan ik je zeggen dat symptomen hebben/blijven hoeft niet te wijzen op miskraam/niet. Een keer had hartje gestopt met 14.7 en ik kwam achter bij pretecho van 16wk. Andere keer gestopt met 15.4 en ik kwam achter bij pretecho 15.4 wk. Beide keren niets van gemerkt ik voelde dikke buik en zwanger en moe etc.

hoevaak je ook echos gaat maken het is nooit genoeg. Ik heb nu om de twee weken echo maar vanaf volgende week ga ik het elke week maken. Ik heb al twee goede echos gehad en morgen termijn echo. Ik ben echt helemaal in stress afgelopen dagen ik draai verschillende scenarios elke keer.

wat je kan misschien helpen is dat echo met 10.4 is net zo als met 12wk. Met 10wk begint placenta werken en als je dan goed echo hebt kans dat het mis gaat met 10wk is net zo groot als met 12wk bijna nihil dus. Minst je hebt een of andere spellende factoren zoals bij mij dan heb je dus kans 50% de hele zwangerschap

succes!

Deel Deze Pagina