Zoals de titel het zegt: moet je altijd een knaller hebben bij een ovulatietest? Heb al in een ander topic op ZP enkele reacties gehad dat er nog geen eisprong is geweest en dat ik aan het ontpillen ben. Maar lezen jullie eens de tweede bijlage aub? Bij punt A. Lichte testresultaten? Dat is de bijsluiter die bij mijn tests zat (sensitest gevoelig) Daar staat letterlijk dat sommige meiden minder LH aanmaken en dat de piek dan niet een knaller hoeft te zijn. De piek is dat niet zo donker en breed als de controlestreep. Wel is de lijn donkerder aan de linkerzijde van de testlijn, en dit is bij mij zo. Op de foto waarschijnlijk niet zo duidelijk. Ik denk namelijk echt dat ik maandag/dinsdag een eisprong heb gehad: -> donkerste test was zondag (cd 14) en dan weer lichter -> Sinds donderdag (cd11) waterachtig slijm en veel libido -> Sinds het weekend rekbaar doorzichtig slijm en nog meer libido -> Zondag (donkerste test) barstende hoofdpijn en misselijk gedurende enkele uren -> Maandag vanaf 10u steken linksonder en dit aanhoudend hele dag -> Dinsdag een uurtje of 2 steken rechts (hmm...) gepaard met lage rugpijn -> Nu vandaag (cd 17) trekkerig gevoel links en nog altijd doorzichtig slijm Over de middag nog eens testen (cd 17). Zijn er nog die geen superknaller hebben, maar gewoon een donkerdere piek en dan weer lichter? En waar er op dit moment toch echt een eisprong plaatsvindt? Ik hou natuurlijk in mijn achterhoofd dat mijn cyclus waarschijnlijk nog een beetje de draad kwijt is... Maar zou fijn zijn om enkele reacties te horen van lotgenoten Bedankt! Fee
Voor mij zou de test op dag 14 positief zijn. Ik denk dat je rond die dag je ei hebt gehad. Zelf zocht ik altijd naar knaller, maar kreeg ze nooit. Volgens mijn temperatuur kaart had ik toch een eisprong, dus dat klopte gewoon.
Ik denk dat je nog wat geduld moet hebben en dat je nog geen positieve test hebt gehad. Ook omdat je nog maar heel pril van de anticonceptie vanaf bent.
Nee hoor,er zit nog geen positie tussen helaas. Maar...als je test. Minimaal 3uur niet plassen en drinken + altijd zelfde tijdstip testen.
Dat hoeft niet bij die sensitest ovulatietestjes dacht ik Zeker bij de sensitive versie niet. Liever niet zelfs volgens de handleiding.
Ik wil niet je geen valse hoop geven, maar de sensitest gevoelig gaf bij mij niet het juiste beeld. Ik had 2 en 3 april via 123test (is een gewone - niet gevoelige test) een gelijke kleur, terwijl sensitest de dag daarvoor al bijna een gelijke streep aangaf. En toen ik positief teste met 123, "zei" sensitest niets meer (een zéér vaag tweede streepje). Mijn advies is om over te gaan op 123thuistesten. Hoelang ben je van je pil af? Volgens mij geldt het 2 à 3 uur van tevoren niet drinken én op hetzelfde tijdstip doen voor alle testen.
Ik gebruik ook de 123thuistesten en ben er tevreden over. Ik zie op bovenstaande testen ook geen positieve ovulatietest.
Ik ben altijd gewoon blijven drinken hoor en ik kreeg toch echt wel knaltesten! Ovulatietesten hebben geen geconcentreerde urine nodig. Op de bijsluiter staat zelfs heel duidelijk dat je ze beter niet met ochtendurine doet.
Daarmee bedoelen ze vermoedelijk met ochtend urine "de eerste plas van de dag" Ik deed het altijd om 12 uur (2e plas) en dat gaf mij de beste resultaten. Wellicht is de piek van Fee89 heel kort geweest?
Tussen 10 & 16u testen zou het beste zijn hè Ik gebruik ook Sensitest, zijn bij mij wel redelijk duidelijk (Vind ze véél beter dan die v/d Action bv) En van niks te drinken op voorhand, dat staat niet in de bijsluiter, maar ik probeer ook om 2u ervoor weinig te drinken
Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik laat dan binnen enkele dagen weten hoe mijn testjes nog verlopen zijn de rest van de week (meer of minder knal...) Vandaag wel al weer een klodder volledig doorzichtig en rekbaar slijm gehad. Dus het kan nog altijd alle kanten op. Eerst een dag of 4-5 waterachtige afscheiding en nu gaat het toch precies meer over in rekbaar slijm. Heb alleszins ML voldoende verleid de afgelopen tijd dus heb goede hoop hihi.
Dat dus. Doortesten is mijn advies. Je kunt wel denken dat je je eisprong hebt gehad, ik zie geen positieve ovutest sorry. En stel je nu voor dat je eisprong nog niet is geweest, dan zou dat toch balen zijn ? Gezien je testen zou ik er toch echt van uit gaan dat je eisprong nog moet komen.
Ik zou ook zeker nog even doortesten, zeker omdat je ook nog vruchtbaar slijm hebt. Ik heb ook wel eens donkere testen gehad, daarna lichter en toen opeens toch nog een knaller.. Als je nog even doortest, weet je het ook zeker of op cd 14 je ei was of toch nog niet. Ik heb altijd ovutesten van zwanger en kids gebruikt. Nooit problemen mee gehad, altijd super knallers
Je kunt ook gewoon een heel korte piek hebben. Rond de dagen dat je hem verwacht, kun je rond 10 uur testen en dan laat in de middag nog eens. Zo mis je hem misschien niet.
Ha Fee! Lastig die ovulatietests! Ik heb er geen verstand van maar vind het leerzaam om met je mee te lezen. Mocht het bij mij toch niet raak zijn deze ronde dan ga ik misschien ook wel een keer over op ovulatietesten. Succes!