Ik vroeg me af wanneer je je kindje voor het eerst voelde.. Ik voelde iets met de 14 weken net of er iets langs mijn buikwand schoof,, rond 15 weken links onder bijna in mijn lies een soort van vliegjes die voorbij vliegen zonder geluid hehehe ik weet niet hoe ik het anders moet noemen (licht gekriebel) en dat bleef tot middernacht. Soms druk in gesprek en dan voel ik een plopje voor onder mijn navel.. maar omdat ik het maar heel soms voel zo twee dagen niet en dan voel ik onverwachts weer iets , heb ik zoiets van is het de baby of spieren die trekken?.. verder lees ik ook veel dat mensen zeggen dat het op je darmen lijkt nou mijn darmen zijn de laatste tijd zeer actief vooral savond in bed, boven in mijn buik en soms aan de zijkant,, is het dan de baby of niet? nee tog? de baby zit tog pas rond de hoogte van mijn navel? al heb ik al een flinke buik,,, Ik ben nu 16 weken en 3 dagen zwanger.. Iemand ervaring hiermee? liefs mij
hey roosje ja je beeb zit nu zo`n 2-3 vingers onder je navel.. het voelt meer alsof er een luchtbelletje plopt in je buik haha ik begin dat nu pas te krijgen maar dat komt omdat mijn placenta aan de voorkant ligt... hahha vliegende vliegjes
Ik ben zwanger van de eerste en voelde voor het eerst iets op de dag dat ik precies 20 weken zwanger was. Dat was een soort "veeg" langs mijn buik aan de binnenkant. 's avonds waren het plopjes. Toen zo'n 5 of 6 dagen niks gevoeld en toen ineens weer plopjes. Sinds 21 ½ week voel ik elke dag de kleine bewegen. Dat varieert van kleine plopjes tot duidelijke schopjes. En ook nu begin ik zijn slaap en wakker zijn ritme te ontdekken. Met 19 weken zat de baarmoeder tot mijn navel, dus ik denk dat dat bij jou ook ongeveer zo is. Wat je bovenin je buik voelt, dat zullen wel je darmen zijn denk ik. Ik voel trouwens voornamelijk aan de zijkanten of onderin mijn buik de kleine bewegen. Maar dat komt ook omdat bij mij de placenta schuin naar voren aan de bovenkant zit.
mijn placenta ligt achter,, dat hebben ze met 14 weken gezegt, en toen lag mijn baarmoeder al ten hoogte van mijn navel.. dus die zal denk ik wel gegroeit zijn in 2 weken niet? ik d8 zoiets er net boven niet veel.. en dat schuiven dat voelde ik met 14 weken ik schrok ervan.. daarna niet meer gevoelt, en nu ja alleen wat je zegt af en toe een plopje en gekriebel meer neit.. en ja zoals je al zegt denk ook dat het mijn darmen zijn ze rammelen zoo hahaha neit normaal..
wel ? toen ik met 14 weken bij de gyn. was toen lag die al ten hoogte van mijn navel.. mij lijkt dat die wel groeit in 2 weken niet? ja niet veel natuurlijk maar iets.. haha ja vliegende vliegjes weet niet zij tegen mijn moeder het lijkt met een stel bijtjes alleen dan zoon gevoel geen gezoem hahahaha
Hier voelde ik voor het eerst een beweging rond de 13 weken en had daarbij een soort 'liftgevoel', alsof ik ging opstijgen, met 14 weken wist ik zeker dat het echt de beeb was. toen voelde ik hem duidelijk 'verschuiven' inderdaad. Nu inmiddels 17 weken zwanger en ik voel de beeb elke dag. Hij wordt enorm druk als ik even stilzit en begint dan te schoppen aan alle kanten, ik vind het voelen net als een beetje lucht in mijn darmen, wat je echt zo naar beneden voelt zakken zegmaar Die plopjes kan ik ook wel inkomen maar ik denk dat ik dat stadium inmiddels al gepasseerd ben want ik voel hem soms gewoon hard schoppen, mijn hand beweegt ook al mee. Het bewegen vond ik eerst ook voelen als gekriebel, alsof er honderd mieren over de binnenkant van je buik lopen haha. Maar ik voel het nog wel erg laag hoor, net boven mijn schaambot zegmaar en heel schaars een schopje net onder mijn navel maar dan moet ie maar net zo liggen denk ik. Ik denk wel dat het de beeb is die je voelt, vooral die plopjes dat zijn gewoon de schopjes.
heej luca thnxx voor de reactie,, ik weet het zelf af en toe niet hihi,, moet denk ik nog echt het verschil gaan merken. Hoop ook over een weekje ong. miss korter de beeb duidelijker te voelen.. voel nu alleen een soort van schuiven af en toe....
Ik voel nu zo'n 2 weekjes de baby bewegen, het voelt hetzelfde als wanneer vissen in een zak met water bewegen vind ik. Nu is het in elk geval nog erg leuk!
ik voelde ook vrij vroeg rond de 15 weken al wat dingen, plopjes, vlinders.. die anders waren dan mijn altijd al rommelige darmen.. met 17 weken echt de baby voelen schuiven. en daarna voelde ik de kleine best vaak. Nu op het einde ( 38 wk 4dgn) voel ik de kleine nog wel veel , maar anders.. nu is het meer het duwen van een handje, voetje, kontje en voorheen voelde je het hele kindje bewegen zeg maar.
ja zoals jij het zegt visje in een zakje dat voel ik ook alleen 2 x in de week misss niet meer.. gister toevallig nog 2 x.. is wel grappig ja
Ik was ook vroeg.. zo'n 16 weken dat ik het duidelijk begon te voelen. Nu voel ik het duidelijk en kan ik er bijna niet omheen. Maar in het begin dacht ik: dat verbeeld ik me! Maar het zijn inderdaad 'ploppende' belletjes en dat af en toe en vooral als ik zelf rustig lig of zit. Geniet er maar lekker van!
ben nu 19 weken zwanger, en voel haar pas sins een paar dagen echt een super gevoel. het lijke net water golven veel liefs, Rami
Mijn zoontje voelde ik met 18 weken en had de placenta aan de voorkant. Maar goed, hij was een behoorlijke! druktemaker Ik ben erg benieuwd wanneer ik dit kindje ga voelen.. ik hoop snel want het is zooo bijzonder!
Rond 13 wk voelde ik het voor het eerst, toen ik net wakker werd. Ik voelde een soort trilling, net alsof er een bijtje zoemde. Ik had er geen controle over en het waren niet mijn darmen vanaf 15/16 wk voelde ik hem al veel meer 'schuiven' en rond 18wk werden het meer trapjes. En ik had nog wel een voorliggende placenta!
Ik voelde op een zaterdag avond (20 weken zwanger) toen ik mijn bed in stapte vanuit het niets ineens een soort gerommel, had dat gerommel daarvoor ook nooit gevoelt, maar dacht dat het mijn darmen waren, toen ik me een beetje draaide kwam er ineens een echte bult op, leek op een kontje of een elleboog! En ik dacht amehoelaa darmen!!!! Ik helemaal blij vriend wakker gemaakt want die lag te slapen haha! Vanaf dat moment begon ik hem steeds vaker te voelen! En vind het tot de dag van vandaag zo speciaal, ik wil het voor geen goud meer missen! Die band wat je dan crieert is zo mooi!
Ik voel sinds week 14 of 15 inderdaad gekriebel en plopjes. Nu ligt de baby regelmatig tegen mijn buikwand, zodat ik zelfs van buitenaf kan voelen waar de baby zich bevindt! Dat had ik bij nr 1 pas met een week of 25 dacht ik. Deze is trouwens een stuk rustiger dan de vorige, die 'schopte' echt vaak, deze eigenlijk niet.
bedankt voor de reactie Ikk denk dat het ook wel te maken kan hebben et dat ik wat steviger ben.. niet? hij moet ook tegen een laag vet aan trappen hihi maja ik w8 (on)geduldig af
Ik voelde haar al voor 16 weken met de nadruk op voelen. Als ze heel druk rondzweefde in de vruchtzak merkte ik dat gewoon, voelde als zwemmende visjes in een zak met teweinig water.. haha.. Vanaf 16 weken werden het echt trapjes en duwtjes en vanaf week 20 ware kung foo...