hoi, even een vraagje, ik heb hele smalle bekken en nou vraag ik me af of dat extra zwaar is tijdens de bevalling omdat mijn kindje een erg groot hoofdje heeft. ik zie daarom ook erg op tegen de bevalling. groetjes inne
Goedenavond, Als je een smal bekken hebt aan de buitenkant, betekent niet automatisch dat je bekkeningang en uitgang ook vernauwd zijn. Belangrijk is te kijken of het hoofdje indaalt richting het einde van de zwangerschap. Gebeurt dat niet, dan kan dat een aanwijzing zijn dat het kindje te groot is voor jouw bekken. In principe ga je proberen vaginaal te bevallen en als er echt sprake is van een smal bekken, merken we dat snel genoeg tijdens de bevalling. Maar nogmaals er zijn vrouwen die zonder enige moeite een 8 ponder baren en andere vrouwen hebben veel moeite met een 6 ponder. Dus de buitenkant van het bekken zegt niets van hoe het binnen eruit ziet! Succes en ik wens je een goede bevalling toe. Groetjes Monique
heey, ik ben gisterennacht plots bevallen van een meisje (wiesje) ik denk niet dat ik er moeite mee had want na dat mn vliezen gebroken waren was het een half uur en toen had ik al 10 cm ontsluiting (23.15) en daarna lang moeten persen (tot 2.09) dus dat kan er mee te maken hebben want ik had daar beel moeite mee
Gefeliciteerd met je dochter! Leuke naam. Gelukkig is alles goed gegaan, ondanks dat je zo lang hebt moeten persen. Veel geluk toegewenst samen met Wiesje! Groetjes Monique
dankje wel, nog even iets ik ben ingescheurd en heb daar veel last van ik heb allerlei tips gekregen van mijn kraamverzorgster maar die dingen helpen niet (o.a coolpack). heeft u enige idee?? x groetjes inne
Heb je al paracetamol geprobeerd? Dat wil nog wel eens werken, maar dan wel 2 te gelijk nemen. Als het erg blauw en gezwollen is, helpt arnica goed. Dit zorgt dat de zwelling minder wordt en waardoor de pijnklachten vaak afnemen. Succes! Groetjes Monique
hi monique, ik gebruik zelfs ibru maar ook dat helpt hooguit 10%, ik heb vannacht niet geslapen en begin het zat te worden, ik huil veel terwijl ik dat voor mijn zwangerschap en bevalling niet deed iig veel minder, het is veel buikpijn (denk naweeen) en branderend gevoel bij mn vagina (klinkt raar!?), ik weet niet meer wat ik er tegen moet doen, veel mensen zeggen kruik op je buik of douchen en dat helpt ook niet, ik weet het niet meer en ik heb zoveel pijn dat ik zelfs vanmorgen om 7u de hele kamer heb uitgeprobeert om op te liggen of te zitten maar ook daar vond ik geen plekje, nu ik dit schrijf voel ik me echt een aansteller want ik huil nog steeds, ik wil dat het over gaat maar ik schaam me ervoor dat ik huil enzo. please weet u iets? x innelinde (das mijn hele naam)
Goedenavond, ik zie je berichtje nu pas. Ik hoop dat er inmiddels al een verloskundige naar gekeken heeft. Naweeën na een bevalling mag en pijn aan de hechtingen ook, maar bij jou is de pijn zo extreem, dat het er gekeken moet worden waar die pijn door veroorzaakt wordt. Ik hoop dat dit inmiddels gebeurd is! Succes! Groetjes Monique
hii monique, ja mijn kraamverzorgster vond het niet normaal dus heeft me nagekeken maar vond niks, uiteindelijk om 15.00 naar het ziekenhuis nu een ruggenprik voor de pijn voor vannacht. morgen echo van mn buik voor onderzoek dan weten ze hopelijk meer! x innelinde
Hallo Innelinde, ik ben blij te horen dat je in het ziekenhuis bent en hopelijk heb je nu beter geslapen. Ik ben benieuwd wat uit de onderzoeken komt. Succes! Groetjes Monique
hii monique, uit het onderzoek is gebleken dat er een stuk placeta is blijven zitren zonder dat ze het wisten, ik word tussen 14.05 en 4.15 geopereerd met een ruggenprik, daarna mag ik zp snel mogelijk weer naar huis en hoop ik eondelijk te kunnen genieten van wiesje. x innelinde
Goedemorgen Innelinde, fijn dat je laat weten wat de oorzaak van de pijn was en hopelijk ben je daar nu van af! Geniet lekker van je kraamtijd en veel geluk toegewenst met jullie dochter! Groetjes Monique