ik gebruik avent flessen, en ik vind dat die spenen na een tijdje gebruiken zo gaan stinken. ik maak ze elke dag met een sopje schoon, en 1 keer in de week steriliseer ik ze, maar ze blijven stinken. zo lang zijn ze nog niet gebruikt. iemand een tip?
Ik heb daar geen last van. Ik doe ze elke dag in een pan met warm water, even laten koken en dan op het eind een drupje azijn erbij. En klaar, geen stand en geen kalkaanslag.
Misschien de manier hoe je ze na het wassen opbergt. Wij draaien de dop altijd om in de fles zodat de fles niet afgesloten is en bijv. in de koelkast bewaren? nu is het wel zo dat als de lucht er eenmaal inzit het niet zo makkelijk er weer uit te krijgen is dus misschien een keer allemaal vervangen?? Groetjes Lysanne
Spoel je eerst met koud en daarna met heet water? Maak je ook de binnenkant van de speen helemaal schoon met afwasmiddel? Als je uitkookt, voeg je dat azijn toe tegen de kalk? Laat je de spenen na wassen en steriliseren eerst goed drogen voor je ze opbergt? Bewaar je gesteriliseerde spenen in een afgesloten doosje in de koelkast?
Eerst goed laten drogen denk ik. Rubber e.d. gaat altijd echt heel erg stinken als het nat blijft of nat is opgeborgen!
Ik doe ze altijd zo in de afwasmachine, en daarna laten drogen op een rekje (ook avent). En hier geen last van stinkende spenen.
ik spoel ze na elke voeding eerst af met koud en dan met heet water, en dan steriliseer ik ze ook nog, en ik heb 2 flessen en gebruik ze om en om, ze staan hier in de koelkast gewoon met de speen en de dop erop.