Onzeker als baby huilt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 14 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Nog even een dingetje....

Ze ligt nu wakker rond te kijken in haar bedje, vind ik ook zo zielig....

Moet ik haar dan laten liggen tot ze in slaap valt of oppakken en mee naar onderen nemen?

Nu begint ze weer.....3 kikjes en weer stil.....

Als ik ga kijken of ze een schone pamper nodig heeft begint ze heel zeker met huilen.....

2. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Volgens mij mag een kindje van bijna twee weken echt wel 7 voedingen hebben. Ik geef geen kv maar mathijs heeft wel tot een week of zeven op 8 voedingen gezeten. Ook 's nachts kwam hij netjes elke drie uur. Je schrijft dat je kindje eigenlijk van 12 tot 8 zou moeten slapen, maar dat is veel te lang voor een kindje dat zo jong is.
    Verder geeft het niks als ze wakker in bed rond ligt te kijken. Als jij haar in bed legt als ze moe is valt ze vanzelf na een tijdje wel in slaap. Het is juist goed als ze leert zelf in slaap te vallen ipv dat je haar slapen weglegt. Zeker als ze niet heel lang hard ligt te brullen. Af en toe even protesteren is helemaal niet erg hoor. Als ik naar Mathijs kijk dan is er meestal niet veel aan de hand als hij stilvalt tussen het huilen door. Pas als hij door blijft huilen is er meestal wat. Lekker even laten gaan, tenzij ze zich natuurlijk overstuur gaat huilen.
    Hoop dat je er wat mee kan. Na een tijdje ga je vanzelf huiltjes herkennen en voel je wel aan wat het beste is. Komt echt vanzelf!

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

7 flesjes mag wel hoor.
    Als ze niet huilt en gewoon in bedje ligt rond te kijken kun je haar gewoon laten liggen. Baby's vinden het heerlijk om op hun kamertje stilletjes rond te kijken.
    Maar volg vooral je eigen gevoel meid. Als je haar lekker bij je wil pakken vooral doen en niks aantrekken van wat anderen zeggen.

4. ik72

ik72 Lid

26 aug 2007
    24
    0
    0
    Ik vind 6 voedingen nog erg weinig voor als ze nog maar 2 weken is hoor. Gewoon voeden op verzoek. Het is tenslotte geen machine. Als ze wakker wordt en ze zoekt zou ik haar gewoon wat geven. En als ze slaapt lekker laten slapen, niet wakker maken voor een flesje. Dus slapen, eten, knuffelen/spelen en weer naar bed als ze moe is. Dan bepaalt ze zelf de voedingstijden en komt het ook allemaal wel goed.

En wat die visite betreft: ik zou zelf nooit zo'n lange dag weggaan als ze zo klein is en zeker niet door iedereen vast laten houden. Dan hebben ze gewoon pech! Jij en je baby zijn het belangrijkste en je bent er niet om de visite te pleasen.

Succes

5. Niet meer actief

Hoi,

het gaat nu al beter.

We geven nu 6 voedingen en dat is meestal als ze wakker wordt.
    Ze drinkt dan rond de 120 cc. Ze wordt vanzelf wakker, meestal voeden we haar om 8 uur 's morgens. En 's morgens slaapt ze meestal lekker en zit er 4 uur tussen de voedingen en 's middags zit er 3 uur tussen, dan meldt ze zich ook eerder. En 's avonds krijgt ze om half 11 of 11 uur (soms 12 uur) de laatste fles. En de ene keer meldt ze zich om 4 uur voor de fles en de andere keer om 6 uur pas. Dan geven we haar gewoon drinken.

Nu hebben we haar om 13.00 uur de fles gegeven en heeft ze nog niet geslapen. Net begon ze eventjes te huilen, toen ben ik een stukje gaan wandelen met haar en dan valt ze in slaap en nu ligt ze met het speentje bij papa. En dadelijk geven we haar het flesje. Hopelijk gaat ze dan wel lekker slapen, tot een uur of half 8.

6. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier ook zoveelmogelijk rust en regelmaat. Ondanks dat Isa vrij goed tegen andere omgevingen kan en ook geod ergens anders kans lapen. Ik vidnt het gewoon belangrijk voor haar. Dus hier ook meestal maar 1 x per dag weg (meteen na de voeding) en zodra ze gaat gapen/wrijven etc naar bed. In het begin was dit meteen na de voeding (ze viel aan de borst al in slaap :) ) nu is ze meestal zo'n 1,5 uur wakker en slaapt dan weer zo'n 2 / 2.5 uur.
    Zeker als je kindje wat huilerig is niet het hele bezoek rond laten gaan en opt ijd rustig in bed leggen als ze moe is ook als er bezoek is (das dan jammer). Ik heb haar ooknooit uit bed gehaald voor bezoek ( en nog niet) ze komt er pas uit als ze zelf wakker is. Ik liet het bezoek dan gewoon even zachtjes bij haar bedje kijken maar haalde haar er dus echt niet uit.
    Verder gewoon heel veel knuffelen en troosten als ze huilen (draagzak werkte bij mij ook perfect!) en het wordt vanzelf minder.
    Tegen krampjes had ik cinababy, werkte erg goed voor mijn dochtertje.

En als ze wakker in haar bedje ligt rond te kijken, gewoon laten liggen, vaak vallen ze dan zelf weer in slaap. Ik maak haar ook nooit wakker om de luier te controleren. Gewoon standaard na de voeding verschonen en tussendoor alleen als ze bijv huilt en ik merkte dat ze een poepbroek had.

vand e hoeveelheid voeding kan ikje geen adves geven. Ik geef nl BV en in het begin was dat echt op verzoek en was het soms 6 x soms wel 8/10 keer, maar 6 x voeden is op die leeftijd volgens mij echt nog het minimum.

Succes ermee en neit vergeten het wordt steeds makkelijker ;)

7. Niet meer actief

Gelukkig wordt het makkelijker.

Onze dochter valt ook meteen na het drinken in slaap. Als wij alleen thuis zijn, blijft ze nog een paar minuutjes in onze armen liggen en dan gaat ze meteen naar bed. Ik vind het wel moeilijk als er bezoek is om haar dan meteen naar bed te brengen.

Meestal leggen we haar dan in de wandelwagen in de kamer, dan is er ze toch bij. Maar dat moeten we maar even kijken hoe het gaat.

Ik heb soms het idee dat ze 's nachts en 's morgens te lang slaapt en dat ze dan rond 4 uur en later geen slaap meer heeft. Ze slaapt 's nachts soms al 6 of 7 uur. (dat is super fijn voor ons, maar soms denk ik echt dat het te lang is) en na de 1 en 2e fles 's morgens slaapt ze ook meestal lang. We maken haar dan niet wakker. Wel als het langer dan 4 uur duurt, omdat ze wel om de 4 uur voeding moet hebben.

Maar ik vind het soms wel moeilijk, ik wil me ook niet te strikt aan allerlei schema's houden.

Ben denk ik wel blij als ze wat ouder is.
    Op zich mogen wij nog helemaal niet klagen hoor. Onze dochter is errug makkelijk (tot nu toe). Ze huilt alleen als ze honger heeft. Het is echt een schatje.

Deel Deze Pagina