tweede kindje, hoe met kinderwagen enzo?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sandhya, 8 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen,

het onderwerp zegt het al, er is dus een tweede op komst (nog heel pril) alleen nu vraag ik mij af hoe we dat bijv moeten doen met de knderwagen, ik bedoel mn kleine is dan ongeveer 1 jaar en 8 maanden..en hoe vond jullie kindje dit?
    Humeel vind het absoluut niet erg als ik een ander kindje vast heb of hij alleen moet spelen, kan hij heel goed maar praktisch gezien speelt er zich heel wat af in mn hoofd..:$:(

2. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben ook zwanger van de tweede. Mijn meisje is een jaar en vijf maanden tegen de tijd dat de nieuwe baby er is. Ik ben van plan de Phil en Ted duo wagen te kopen. Zoveel keus is er op dat gebied ook niet. Verder ben ik ook heel benieuwd hoe het gaat worden.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier gaan we combineren tussen de draagdoek, de Kees duowagen en de gewone wandelwagen. Net hoe de oudste gemutst is en wat we gaan doen.
    Elmo

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij hebben de Mutsy verkocht en daar konden we de Kees duo wagen voor kopen. Merel was bijna 2 toen haar zusje werd geboren en kon goed lopen, maar ik ben blij dat we een duo wagen hebben voor de langere stukken.....

Merel vond het geweldig om een zusje te krijgen. Ze helpt overal in mee, is echt de trotse grote zus.

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Wij kunnen een duo wagen lenen, ik wil graag nog een draagdoek aanschaffen en de gewone kinderwagen gebruiken. Mijn zoontje kan al heel goed lopen, loopt nu ook vaak 'los' mee. Maar toch lijkt een duo wagen ideaal als je even wilt winkelen of dergelijke.

6. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    bij ons schelen de meiden 17 maanden. we hebben ook een duowagen, ideaal ding. Alleen onze jongste was een huilbaby dus daarna ook een draagdoek aangeschaft omdat ze een hele tijd niet in de kinderwagen wilde. Maar wanneer ze dit wel wilde vond ik de duowagen erg prettig. Mijn oudste is een echte trotse zus. Heeft wel een poosje moeten wennen dat wel maar gaat nu echt prima. ze helpt me ook heel graag met haar zusje.

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Bij ons zal het straks ongeveer evenveel schelen in leeftijd (Lena was ook bijna 11 maanden toen ik weer positief testte), hoe er door dochter gereageerd zal worden op d'r broertje weten we tussen nu en een maandje.

Heb er nog helemaal niet over nagedacht hoe we het straks gaan doen met de kinderwagen ;) 'Pietje' gaat in de kinderwagen en Lena in de buggy als m'n man erbij is denk ik. Maar misschien vindt Pietje de draagdoek wel leuk (in tegenstelling tot zijn zusje) en kan hij daar in en Lena in de kinderwagen.

We zien het allemaal wel eigenlijk. In de toekomst kijken kunnen we niet en uiteindelijk is altijd overal wel een mouw aan te passen dus het komt vast wel goed. Niet te veel over piekeren joh ;)

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik heb de kees duowagen en vind het echt ideaal. roos vind het erg leuk om naast haar zusje te zitten en ik kan overal heen waar ik heen wil (allen het kruidvat op maandag is bijna niet te doen)

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik heb ook een kees wagen hendrik ligt in een nesje achterin en jelle zit voorin! meestal gaan we (als het droog weer is) een heel blok om te lopen jelle zit eerst er in en later helpt hij mee duwen! jelle en hendrik verschillen 1 jaar en 9 maand

Jelle vind het super leuk dat hij een broertje heeft en help overal mee, verschonen badje flesje hij geeft dan dingen over of houd bv de fles vast! ik betrek jelle overal bij! en probeer wel steeds positieve aandacht te geven maar ja hij is nog geen twee en begint al aardig peuterpuberig te worden en moet vaak gecorriceerd worden dus soms vind ik het ook wel moeilijk. jaloezie is er nog niet hij reageert alleen soms op mij af

verder vind ik het super leuk dat onze twee kleintjes dichtbij elkaar zitten qua leeftijdsverschil

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Bij ons zit er iets minder dan 2 jaar tussen. Een week na de geboorte hebben we op MP een tweedehands duowagen gekocht en die wordt heel veel gebruikt. Had geen zin om een nieuwe te kopen voor die paar maanden.
    Verder gaat het wel goed hoor, al vond ze haar broertje de eerste weken wel wat saai. Ze zei vanalles tegen hem en hij deed niets 'doe je mond eens open, kom eens kijken etc. ;)). Nu begint ze hem wat leuker te vinden. Eigenlijk boeide het haar weinig dat ze er een broertje bij had.

11. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Wij hebben een mutsy wagen en via mp een duo zitje gekocht van mutsy ideaal!

12. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    de oudste was 18 maand toen de 2e geboren werd, wij hebben een duowagen gekocht. zonder dat ding zou ik nergens meer komen.

13. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    mijn meisjes schelen nog geen 13 maanden en ik had een duowagen gekocht, maar die gebruik ik bijna niet . ik heb altijd 1 kindje in de draagdoek en de ander in de wagen ;) ideaal!

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    onze kleinste is nu 2 maanden bijna de oudste 2 en een half en hebben nu de gewone wagen een buggy een draagdoek en de duo en we gebruiken eigenlijk alles.....
    hebben de dupo overigens heel goedkop 2e hands gekocht! ideaal kan het me niet voorstellen zonder

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Had toevallig vanavond iets makkelijks gezien op een site:

wie weet is dit wat voor jullie...geen idee of een kindje van nog geen 2 hier op zou kunne zitten eigenlijk...maar toch!

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
  17. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Bedankt voor alle reacties!

ik ben nu inderdaad aan het kijken voor een duo kinderwagen (achter elkaar) want ik wil wel alleen met de kids wegkunnen :)
    en de draagzak, daar was hmmel hier ook zoo gek op dus dat is helemaal ideaal als no. 2 dat ook is ;) no. 2 zit nu een boterham naar binnen te werken :p

Hebben jullie nog veel bijgekocht eigenlijk? want behale een kinderwagen en een ledikantje hoeven wij volgen smij echt niets te kopen

18. mona75

mona75 Actief lid

29 jun 2008
    179
    0
    0
    Onze kleine is bijna 8 maanden oud en hij krijgt er ook een broertje of zusje bij over 8 maanden als alles goed gaat. Wij zaten ook al te denken over de kinderwagen, duo wagen lijkt ideaal.... En inderdaad heb je volgens mij niet zo heel veel nodig want het kamertje is er al, Thomas is tegen die tijd bijna 1,5 jaar en kan dan toch in een 1pers kinderbed?? En als het een jongen word heb ik nog zoveel kleertjes van Thomas die hij nog nooit aan heeft gehad dus dat zou ook ideaal zijn haha.....

19. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik heb niet zo heel veel bijgekocht, hydrofiele luiers enzo had ik er meer dan genoeg. Voor de flessen alleen nieuwe spenen, maar het viel reuze mee. Suze (nr 2) kreeg de oude kamer van Roos en Roos heeft een nieuwe kamer gekregen met veel roze

Deel Deze Pagina