wat vinden jullie? vind je het leuk als er een bekende van je precies tegelijk zwanger is of niet? Dit vraag ik me dus af na een gesprek met een vriendin, die dus in dat schuitje zit. Zij vind het niet leuk, en ik snap haar ook wel een beetje. Ze gunde het diegene heel erg, en waarom ze het vervelend vond wist ze eigenlijk ook niet zo, ik zeg tegen haar; het bijzondere is er dan een beetje af, of niet? Nou, dat vond ze dus ook. Mensen die hetzelfde mee gemaakt hebben? en waarom vond jij het wel of niet leuk?
Ligt denk ik aan de situatie. Op dit moment zijn 2 dames in mijn omgeving die ongeveer tegelijk met mij uitgerekend zijn. Het gaat bij ons allemaal om ons tweede of derde kindje. Dat vind ik juist leuk. Ik kan me voorstellen dat als je allebei je eerste kindje verwacht, het niet meer zo speciaal voelt als wanneer je de enige bent in de omgeving.
Ik ben twee dagen later uitgerekend dan de vriendin van mijn mans beste vriend. Eerst moest ik even slikken omdat het wel bizar dicht bij elkaar ligt. Maar ik vind het nu onwijs leuk. Eigenlijk al de hele zwangerschap heb ik iemand om mee te kletsen die precies hetzelfde meemaakt. Het is ook super handig want je kan dingen vergelijken en klagen over dezelfde kwaaltjes enzo.
Kan me niet voorstellen dat je dat niet leuk vind. Was nu voor de 2e keer zwanger met mijn beste vriendin en de beste vriend van mijn man wordt ook weer vader en zijn vriendin is 1 dag na mij uitgerekend. Waarom zou dat niet leuk zijn? Kan het me gewoon niet indenken dat je daar teleurgesteld over bent. Het is toch niet ikke ikke ikke.
Tijdens mijn tweede en derde zwangerschap was ik tegelijk zwanger met een vriendin van mij haha. De eerste keer is dat niet goed gegaan voor het contact: 2 hormoonbommen, werkt niet altijd. Wij zaten veel te ergeren aan elkaar. En de tweede keer dat wij beide zwanger waren hebben wij enorm veel aan elkaar gehad! Maar ik snap zeker ook waarom het niet leuk kan zijn.
Ik ben/was tegelijk zwanger met iemand uit de familie. Ondertussen is ze bevallen. Ik vond het niet leuk, omdat als ik iets vertelde over de zwangerschap of baby er meteen vergeleken werd met haar. En dat zal dus ook wel na de zwangerschap zijn.. vind dat echt heel irritant. Vooral omdat het mijn eerste is en voor mij alles nieuw en speciaal is.
Ik was destijds tegelijk zwanger met een goede vriendin en we vonden het juist allebei enorm leuk. Nu zitten onze oudste kinderen allebei op dezelfde school en allebei in de brugklas. Super leuk juist.
Ik denk dat het er vooral aan ligt hoe je omgaat met die andere persoon. Wellicht kun je het beter hebben van de een dan de ander. Zelf was ik de eerste keer tegelijk zwanger met mijn schoonzusje en een goede vriendin (zij zelfs van een tweeling) en nu ben ik weer gelijk met mijn schoonzusje en krijgen we de tweede van hetzelfde geslacht! Even lastig met namen, maar hier is het, wie als eerste uitgerekend is heeft als eerste de naam
Juist wel leuk! Ervaringen delen, dikke buik foto's maken.. Ik vond het super! Ook nu weer tegelijk zwanger met een (andere) vriendin
Bij een tweede is het nog speciaal hoor.... En dat vergelijken dat doen mensen toch ook als het iemand van buiten familie was.. Mensen delen nou eenmaal graag ervaringen en dat is echt niet verkeerd bedoeld. En snap dat het soms iri is, daarom probeer ik me soms ook in te houden met mijn verhaal als een ander iets verteld
Het lijkt mij juist heel leuk, maar helaas zijn al mijn schoonzussen al wat ouder en komen er waarschijnlijk geen kindjes meer bij hun. Het lijkt mij leuk om een beetje op hetzelfde level te zitten tijdens een gesprek, als je begrijpt wat ik bedoel. Nu zit ik bijv. over de baby en uitzet te praten, terwijl zij het over het schoolkamp van hun kinderen hebben.
Kan je het voorkomen dat je zwanger bent te gelijk met iemand die je kent (dichtbij of iets verder weg)? Ik denk het niet. Ik zou er daarom niet zo'n heel punt van maken zolang de zwangerschappen goed gaan, zijn wel ergere dingen op de wereld toch? Ik was vorig jaar zwanger samen met een boel vrouwen dichtbij en verder weg en toen mijn dochtertje overleed tijdens de bevalling was het vervolgens wel heel pijnlijk om de rest door te zien zwangeren en te zien bevallen van hun gezonde kindjes. Ja dat je dan moeite hebt met mede zwangeren, daar kan je dan niet omheen.. Nu ben ik opnieuw zwanger, zijn er weer zo een stuk of tien ook om me heen zwanger en is het leuk en moeilijk te gelijk. Want wat als er een herhaling volgt en ik weer met lege armen over blijf en weer moet toe kijken hoe zij allemaal wel hun plaatje compleet krijgen? Het blijft lastig, maar zolang het goed gaat probeer ik me zo min mogelijk druk te maken..
Ik snap het wel hoor. Het is een hele speciale tijd waarbij je als zwangere af en toe in het middelpunt staat. Al die positieve aandacht is bijzonder. Als je dan vergeleken wordt met een ander is dat niet zo fijn. Ik was tegelijk zwanger met een familielid die echt een perfecte zwangerschap had en nauwelijks aankwam. Ik bleef tot week 26 spugen en voelde me een dweil! En als ik dan aan moest horen: 'Nou, zij doet alles zelf. Staat nog op een ladder. Heeft zojuist hun hele huis getegeld enz', dan werd ik daar echt nog ongelukkiger van. Het contact met dat familielid zelf was wel heel leuk. Hele lieve en fijne meid. In dat opzicht vond ik het juist erg leuk om tegelijk zwanger te zijn. En zelfs nu vragen we elkaar nog weleens om raad. Dus handig kan het ook zijn!
Ik hoop juist dat er wat meer zwangeren bijkomen! Alleen is ook maar zo alleen Aandacht krijg je toch wel als zwangere
Er is om me heen een heuse babyboom aan de gang. Soms heb ik ook zoiets van "nu mag het wel stoppen" haha. Maar ja zwanger zijn is natuurlijk geen alleenrecht, en dat neemt niet weg dat het voor ons wel speciaal blijft
Inconsequent het super om met mijn vriendinnetje. Ze liep 8wkn voor op mij en dit was haar tweede zwangerschap en mijn eerste. Ik vond het super leuk buikfotos uit te wisselen en gewoon samen zwangeren. Geen moment vond ik het vervelend.
Ik was bij mij eerste gelijk zwanger met mijn schoonzus (haar 2de kindje). Samen zwanger zijn was nog wel leuk maar nu vind ik het minder. Neef en nicht schelen 5 weken. Mijn schoonzus en schoonmoeder zitten ze continu te vergelijken. Ik word er soms gek van. Eerst was het over het tijgeren, kruipen, zitten,, lopen, toen wat ze wel en niet at, daarna hoeveel tanden ze wel niet heeft en nu over hoeveel woorden ze wel niet kan zeggen. Ik denk en zeg vaak zat: ieder kind is uniek en laat ze allebei lekker hun eigen gang gaan.
Ik vindt het niet vervelend, er zijn in mijn omgeving 5 zwangeren en met 4 heb ik heel veel contact. Voordeel bij ons is dat de datum niet heel dicht bij elkaar liggen.