Baarmoeder ligt hoog en is lang en smal

Discussion in 'Zwangerschap' started by debbie1983, Apr 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debbie1983

debbie1983 Actief lid

Apr 21, 2006
    294
    0
    0
    hallo dames

iemand hier bekend mee of die het ook heeft gehad ?

zoals de titel al zegt ligt mijn baarmoeder hoog en is lang en smal.. is dit normaal ? of zou dit iets kunnen betekenen ?

ben inmiddels 22w en 2d zwanger

grtn en alvast bedankt voor jullie antwoorden

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, ik neem aan dat het geen kwaad kan.

Je vk heeft dit w.s. geconstateerd en het je verteld, of niet?
    Als er iets mee zou zijn...hadden ze dat wel gezegd toch?

3. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Toen ik van Lynn zwanger was, lag mijn baarmoeder ook al heel hoog. Ze hebben voor de zekerheid een glucose dagcurve afgenomen om te bekijken of ik geen zwangerschapssuiker had.

Nu schijnt mijn baarmoeder weer hoog te liggen. Blijkbaar gewoon de vorm van mijn baarmoeder.

4. Lara80

Lara80 Actief lid

Sep 20, 2007
    114
    1
    0
    Utrecht
    Ja, dat heb ik ook. Kan geen kwaad en heeft verder geen gevolgen - ik heb het nagevraagd. Het is alleen zo dat als de verloskundige gaat opmeten, dat je termijn dan ook hoger gaat uitkomen omdat je baarmoeder natuurlijk al veel hoger ligt dan gemiddeld. En dan denken ze vaak aan zwangerschapssuiker of een niet goede termijnecho of een kindje dat veel groter is. Maar ik heb daarvoor twee extra echo's gehad en er is niets aan de hand, behalve dus dat mijn baarmoeder hoog en smal is. En beeb ligt ook helemaal uitgerekt daardoor :D Iedereen is weer anders, ook baarmoeders blijkbaar, en dat is alleen vervelend omdat ze bij metingen van gemiddeldes uitgaan.

Share This Page