Zwangerschapsallergie

Discussion in 'Zwangerschap' started by Secretstar, Apr 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Secretstar

Secretstar Actief lid

Ik zit met een vervelend probleem!
    Het begon toen ik zestien weken zwanger was! Ik ontdekte drie roosachtige plekjes langs mijn borst, na een week tijd was dat aantal gestegen naar twintig!
    De plekjes zijn droog en jeuken dus ik dacht dat het ringworm was, naar de apotheek gegaan: nisoral gaan halen: tube opgesmeerd: niets de jeuk en de plekjes werden erger! Naar de huisarts gegaan, die heeft eens vluchtig gekeken en Nisoral shampoo voorgeschreven! Ondertussen zit ik met enorm veel plekjes die jeuken over bijna mn gehele lichaam, ook mijn bovenbenen beginnen nu! Ik begin te twijfelen of het wel ringworm is :rolleyes: Ik denk van niet en ook mijn mama zegt dat het dan met een zalf al veel vlugger had moeten genezen zijn! Plus de katten zijn onderzocht: gezond als een vis (ringworm is besmettelijk) en ook mn man heeft niets :(
    Nu las ik pas iets over zwangerschapsallergie: iemand ervaring? Waren dit ook plekjes die jeukten en droog aanvoelden!? Eerlijk gezegd word ik er moedeloos van en mijn volgende afspraak bij de gynaecoloog is pas op 22 april :(

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik heb bij me rechterborst een hele schralen plek zitten wat ook heel erg veel jeukt tot bloedens toe al open gekrapt.
    Ik heb dit ook gehad bij bij Daan en na me zwangerschap is het snel weg getrokken. ik gooide er sudo creme op dit hielp wel een heel eind kwam jeuk

3. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Hey ik lees dit en denk: dit heb ik ook, alleen dan op mijn voeten en benen... rode vlekken die enorm jeuken (wordt er gek van) en krap het dan weer open, en dan doet het zeer :( zal proberen er sudocreme er op te smeren, hopelijk helpt dat.
    Ik dacht zelf dat het aan de zon lag, want als ik buiten zit, dan wordt het erger omdat het dan warmer is...

4. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

Sep 12, 2005
    1,245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    hier ook een enorme rode vlek onder mijn linker borst en ook op mijn billen heb ik enkel vlekjes staan ik hoop ook echt dat het een allergie is althans volgens mijn moeder is het allergie op 29 april kan ik naar de gyn en zal eens horen wat zij zegt he afwachten dus

5. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

Sep 12, 2005
    1,245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
  6. Yule

Yule VIP lid

Dec 6, 2007
    8,059
    1
    36
    Vet houden helpt wel. Tip: Balneum bodylotion, is ook jeukstillend. Bij mij helpt het geweldig.

Anders even terug naar je huisarts hoor! Want als Nisoral niet helpt dan is het geen schimmel (ringworm).

7. lisettedijkstra

lisettedijkstra VIP lid

Feb 26, 2008
    6,927
    0
    36
    Female
    vlakbij groningen
    Ik heb rond die tijd ook veel last gehad van jeuk en dan echt over mijn hele lijf. Ben toch Baby body lotion gaan gebruiken en toen werd het minder. Schijnt trouwens wel veel vaker bij vrouwen voor te komen en kan gewoon zwangerschapsjeuk zijn.

groetjes lisette

8. Secretstar

Secretstar Actief lid

Er is naar de gynaecoloog gebeld en die heeft nu een lotion gezegd, mijn man gaat hem straks uithalen!
    Hij zei al wat ik vermoede dat moest het echt ringworm zijn het allang had moeten beteren (zeker na twee tubes van die Nisoral en de speciale shampoo)
    Hopelijk dat het nu met die speciale lotion wat mindert :(

Share This Page