goedenavond, Allereerst wil ik aangeven dat ik NIET zwanger ben. Stel iemand heeft twee sexuele partners. Ik noem ze even partner A en partner B. In november wordt je niet ongesteld, en ben je dus net zwanger (na laatste ongesteldheid, dus vier weken). Met partner A heb je al een jaar regelmatig seks, waarvan ook onveilig. Met partner B heb je voor het laatst begin september seks gehad, dit was eenmalig met condoom. Hierbij heb je tussendoor ook gewoon je ongesteldheid een keer gehad. Dan ben je toch zeker dat je zwanger bent van partner A? Wanneer wordt dan aangeraden om onveilige seks te hebben met je partner als je zeker wilt weten dat het van hem is? Dus wanneer na laatste keer met partner B? Waarschijnlijk is het een hele domme vraag... En toch heb ik graag dat iemand me uitlegt hoe dit precies zit zodat ik het snap. Ik ben trouwens nog erg jong, en niet van plan om "snel" zwanger te worden.
Ok ik ga even hypothetisch met je meedoen Partner A is voor 99% de vader omdat de hypothetische dame in kwestie onveilige seks met hem had. Partner B kan de vader niet zijn omdat ze a. een condoom heeft gebruikt (kleine kans op conceptie, maar niet onmogelijk) b, ze erna haar menstruatie heeft gehad. Natuurlijk zijn er vrouwen die ondanks menstruaties toch zwanger bleken, maar ook die kans is klein. Daarbij kun je met een echo redelijk goed bepalen wanneer de conceptie is geweest. Daaruit zou je op kunnen maken dat partner A de verwekker is geweest, tenzij de dame in kwestie met beide mannen het bed heeft gedeeld rond de tijd van conceptie en de menstruatie spotting was. Kortom, ik zou het niet nodeloos ingewikkeld maken en het bij partner A houden, tenzij partner A en B het beide prima vinden en voor het kind van een ander zouden willen zorgen
Als het met B begin september is gebeurt met condoom en deze is niet gescheurd, dan kan je met zekerheid zeggen dat de kleine van A is. Echter, is het condoom gescheurd, dan is het echt dagen tellen over van wie het is. Het kan namelijk ook een tussentijdse bloeding zijn geweest dan.
Hele kleine kans dat bedpartner B de vader is, maar het is niet onmogelijk. Je zou of eh, degene die zwanger is zou een echo kunnen laten maken en zo kun je bepalen hoe oud het vruchtje is, en dan kan je .. of eh, zij terugrekenen. Optie 2 is 9 maanden wachten en dan een DNA test laten doen.
Ik snap dat er mensen zijn die denken dat het over mij gaat, maar ik vroeg me gewoon af hoe dit nu precies zit. Als je op internet kijkt is het allemaal een paar dagen werk, waardoor het lastig te bepalen is dit met zekerheid te zeggen. Maar als het nu weken werk is, of misschien zelfs laat zeggen 2/3 maanden er tussen inclusief meerdere keren ongesteld. En daarna doe je een echo die zegt van je bent zes weken zwanger, waarvan de laatste keer dat het met partner B hebt geslapen drie maanden ofzo geleden is, dan zou dat toch niet mogelijk zijn?
Als je nu 6 weken in verwachting bent, en hebt 12 weken geleden (3 maanden) seks gehad met B dan kan het niet zijn kind zijn. Een bevruchting duurt geen 6 weken.
"Wanneer wordt dan aangeraden om onveilige seks te hebben met je partner als je zeker wilt weten dat het van hem is? " Die zin snap ik niet???
Ik ook niet echt maar zou zeggen, wanneer je volwassen genoeg bent om voor een kind te kunnen zorgen incl een gezonde realtie en dus wijs genoeg om niet met jan en alleman het bed te delen.
ik heb een vriendin van mijn nichtjes achternichtje haar moeder..... hihihihi Klinkt als, ik wil zwanger worden van hem (B), hoe doe ik dit. Nou ja goed, nu maar 8 maanden hopen dat het dan van B is en dat A niet tegen B zal verklappen dat de vriendin van mijn nichtjes achternichtje haar moeder ook met A is geweest. Gtst zaken
Ze heeft er zelfs een account voor geopend . En als deze vraag wel betrekking heeft op het persoonlijke leven van TS, dan is de enige manier om een echt antwoord te krijgen na meerdere bedpartners een vaderschapstest.
TS geeft aan dat ze nog best jong is, ik vind het wel goed dat ze deze vragen stelt en zich openstelt voor hulp als ze iets niet snapt. Ik denk dat de persoon in kwestie niet zwanger kan zijn van man b.
Misschien helpt het volgende verhaaltje je: Bij een regelmatige cyclus van ongeveer 28 dagen heb je doorgaans rond dag 14 de eisprong. Bij sommige vrouwen is dit al op dag 10 van de cyclus, dus laten we daar voor de zekerheid van uitgaan. In het uiterste geval kan zaad 7 dagen overleven in de baarmoeder, ook dit is het uiterste van het uiterste. Dan zou je dus vanaf dag 3 van je cyclus geen onveilige sex meer moeten hebben met een man waar je niet zwanger van wilt raken. Het veiligste zit je natuurlijk als je ver na je eisprong sex hebt met de man waar je niet zwanger van wilt raken. Laten we zeggen de week voor je je menstruatie verwacht. Maar ook daar zit weer een kanttekening aan, sommige vrouwen hebben een extreem korte lutuale fase (de fase tussen eisprong en menstruatie). Die hebben bijvoorbeeld van die 28daagse cyclus pas op dag 20 een eisprong. Kortom: als je zwanger wilt worden, zorg dan dat je helemaal geen sex hebt met de man waarvan je niet zwanger wilt worden. En als je niet zwanger wilt worden zorg dan dat je condooms gebruikt en liefst ook nog bijvoorbeeld de pil
Ik ben 15 jaar, niet zwanger en nooit geweest. De laatste tijd ben ik geïnteresseerd in onder andere seks, zwangerschap en alles daarom heen. Ik heb veel op internet gelezen over vrijen, soa's en dat soort dingen. Dit was iets wat ik gewoon niet zo goed begreep. Tegenwoordig hebben volgens mij mensen meerdere seksuele partners gehad dus wanneer weet je nu dat iemand de vader is. Ik begrijp dus hier dat sperma niet langer dat zeven dagen in je lichaam overleeft, en dat een bevruchting niet weken kan duren. Als iemand nu in een relatie zit, en zei hebben seks. En daarna komt iemand in een andere relatie, laat zeggen weken op maanden daarna en zei hebben ook weer seks. Ik heb gewoon nooit zeker geweten hoe dit precies zat. Thuis wordt er niet over dit soort dingen gesproken, dus vandaar mijn vraag hier om het beter te begrijpen. Voorbeeld: vorige week heb ik ergens een vraag gesteld over een soa, hierbij heb ik ook gezegd "stel dat", daar bedoel ik toch niet gelijk mee dat ik dat ben. Mensen hebben wel een goed voorbeeld nodig om mijn vraag te begrijpen . Als afronding nog even: je hebt in januari seks met iemand, je wordt gewoon maanden ongesteld, niet zwanger. Dan heb je laat zeggen 4 maanden later seks met iemand en je bent zwanger. Dan zou dat dus van die persoon moeten zijn omdat sperma niet langer dan zeven dagen overleeft? Dankjulliewel allemaal voor de reacties. Ik begin het een beetje te begrijpen.
Inderdaad als jij 4 maanden geleden met A seks hebt gehad en nu met B en je bent zwanger, dan is het zeker weten van B. Gewoon je vragen stellen hoor. Daar is dit forum voor
Ik dacht WoW dit wordt een smeuïg verhaal (sorry echt een soap fan haha) maar goed. Hypothetisch gezien is partner a de vader. Of zou er nog een c in het verhaal zijn 😂😇