Onze zoon is nu 4,5 maand maar heeft totaal geen ritme of structuur wb slapen. Ik geef borstvoeding op verzoek, ongeveer elke 3/4 uur drinkt hij. Eigenlijk zou ik wel wat meer structuur in zijn leven willen aanbrengen. Hoe kan ik daar mee beginnen? Of is hij nog te klein daarvoor? Hoelaat gaan jullie kindjes rond deze leeftijd slapen? Meneer slaapt in principe door maar zelf in slaap vallen lukt niet meer. Het liefst slaapt hij al drinkend in op ons bed, ik leg hem dan in z'n eigen bed als wij zelf gaan slapen. Hij kan gelukkig ook in slaap vallen met de speen, maar omdat hij hem steeds uitspuugde en dan gaat huilen moet ik die eigenlijk vast houden tot hij vast slaapt. (Kwartiertje ongeveer) Ook snachts moet ik er regelmatig een speen indoen, maar over een paar weken gaat hij naar z'n eigen kamer verhuizen dan doe ik dat liever ook niet meer. Tips om dit af te bouwen?
Hier ook nog steeds geen vaste structuur hoor! En zoon is bijna 7 maanden. Elke keer als we een ritme lijken te hebben, veranderd t weer.. Ik geloof dat hij rond die leeftijd 4 x sliep overdag (45 min tor 1,5 uur per slaapje) en om de 3-4 uur voeding op verzoek. We hebben nu qua eten wel een schema, maar dat gaat vaak in de war omdat meneer dan net ligt te slapen.. (slaapt nu 3x per dag een uur, och, vroege middag en late middag) en om 19.00 gaat hij naar bed en slaapt dan door tot 06.00/07.00 uur.. En ook hier 1 die nog niet zo in slaap valt.. ik loop 5-10 min met m op mn arm en dan slaapt hij, dan leg ik m weg.. K zou graag willen dat hij zo in slaap zou vallen bij t wegleggen, maar al zoveel geprobeerd, en alles geeft hysterie, dus dan naar zo.. hij slaapt dan wel de hele nacht door, dus ik vind t ook minder erg.. heeft hij kennelijk nog nodig.. Komt vanzelf wel goed denk ik..