Hoe ziet jullie ritme er uit bij kindje van 4,5 wkn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wizard, 6 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Ik ben benieuwd hoe jullie ritme eruit ziet bij een kindje van een maand oud. Geven jullie borstvoeding op verzoek of hebben jullie al een vast ritme, hoe lang laten jullie de kleine 'op', laten jullie de kleine in de box alleen spelen of hou je de kleine als hij/zij op is bij je, leggen jullie de kleine na iedere voeding weer op bed? Graag jullie reacties!

Liefs Eva

2. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Wij hebben nog geen echt ritme, al begint er langzaam wel iets aan te komen. Bob huilt nog erg veel en slaapt nog steeds erg weinig.

In het begin voedde ik op verzoek, maar dat liep uit de hand en werd teveel. Toen ben ik gegaan naar om de 4 uur. Dat heeft hij nu zelf wat aangepast en nu is het om de 3,5 uur. 's Nachts en in de vroege ochtend zit er wel eens een uurtje langer tussen, maar wacht ik tot hij komt. Overdag maak ik hem wakker na 4 uur.

Maar verder is het afwachten. Soms heeft hij zijn wakkere uren, cq. huilbuien overdag, soms 's nachts. Soms ben ik er 2 uur mee bezig, soms een uurtje of 7-8.

Als hij zo'n bui heeft is hij hele gespannen en wil hij continue overstrekken. Dan hou ik hem bij me en probeer hem zoveel mogenlijk in de foetus houding te manouvreren (ik ga straks op advies huisarts maar ff een draagzak en/of hangmatje kopen), en pas als hij wat ontspant leg ik hem op zijn bed.

Is hij wel ontspannen en is het overdag dan laat ik hem even op zijn speelkleed (box is nog niet klaar) of in zijn wipstoeltje en leg hem als hij moe begint te worden in zijn bedje. 's Nachts leg ik hem dan wel meteen na het boertje doen in zijn bedje.

Maar ritme voor mezelf... en tijd voor de dingen die ook nog moeten.. dat zit er hier nog niet echt in... (zucht).

3. sim

sim Niet meer actief

och, hier ook niet echt hoor, ik ben allang blij dat elijah sinds een weekje een beetje dag/nacht verschil kent. als ik m nu voed om 23.00u komt hij bij de volgende pas rond 6.00uur. ik doe m nu liever savonds in bad zodat ik rond half 7 beneden zit en m lekker in zijn pyamaatje kan voeden, dan doezelt ie weg en leg ik m in de kinderwagenbak (daar slaapt hij overdag in) dan slaapt ie door tot rond 23.00u. na die voeding weet ie nu wel dat ie daarna niet meer kan 'spelen' en valt weer in slaap..

ik ben dik tevreden zo. overdag leg ik m pas in zijn bedje zodra hij de eerste tekenen van vermoeidheid vertoont, sinds ik het op deze manier doe heb ik een heel tevreden kindje.

maar dingen voor mezelf doen kom ik nog niet aan toe. (huishouden ligt er ook altijd wel en heb nog een dochter van 9 die ook de nodige verhalen aan me kwijt moet ;) )

4. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Daan is nog wel geen 4,5 weken, maar hier ziet het ritme er als volgt uit:

Direct na het ontwaken krijgt hij één borst, dan verschoon ik zijn luier, daarna de andere borst als 'toetje'. Overdag leg ik hem hierna eventje in de box (dat houdt hij nu nog maar 5 à 10 minuten vol) of speel of knuffel even met hem, en bij de eerste signalen dat hij moe is leg ik hem weer in zijn bedje. Vaak dreint hij dan nog een paar minuten en gaat daarna lekker slapen. 's Nachts leg ik hem direct na de tweede borst weer in zijn bedje. Dit ritme werkt goed, Daan is een lief en tevreden ventje.

Er komt nu iets meer rust en ruimte in het voedingsschema, dus ik doe na de ochtendvoeding meestal wat dingen voor mezelf (douchen, internetten, krantje lezen, nog wat rusten, etc.), na de tweede voeding ga ik er als het kan even op uit met Daan in de kinderwagen en na de late middagvoeding doe ik wat in huis. Na de vroege avondvoeding hebben mijn man en ik even tijd voor onszelf (drankje nemen, de dag doorpraten, ...), krijgen we soms kraamvisite of kijken we tv.

Dit is wel een fijn ritme voor de resterende verlofweken. Eens kijken hoe alles weer uitpakt als ik weer moet gaan werken.

Groetjes, Wendy

5. christina

christina Niet meer actief

Madame krijgt een klein beetje ritme. Qua voeding gaat het goed, ze krijgt de 1 ste fles om 07.00-08.00u, dan om de 3 a 4 uur. Overdag slaapt ze of in haar bedje of in de wandelwagen. Alleen 's avonds wil ze niet slapen, ze gilt dan het hele huis bij elkaar en als een van ons haar oppakt is ze stil. Het liefste ligt ze dan bij je en dan dicht tegen je aan. Hopelijk duurt dit niet te lang... Heeft iemand nog tips tegen het huiluurtje? Tegen 22.00-23.00u krijgt ze haar laatste fles en dan is het nog even huilen en dan slaapt madame tot 06.30-08.00u, das toch wel heerlijk.

6. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee slaapt nog steeds niet 's avonds en heeft zo ook nog nooit gedaan bijna. Ze ligt dan beneden in de kinderwagen of in de hangmat in de box. Zal vanzelf wel komen...

7. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Wow, das zeker heerlijk.
    Ons meisje krijgt om de 3 uur. laatste flessen: 22.00 - 02.00
    eerste weer om 07.00. hopelijk krijgt ze snel een nieuw ritme.
    Eerst moet ze wat zwaarder worden zodat zemisschien naar minder flessen mag.

8. jukkie

jukkie Lid

17 jul 2006
    21
    0
    0
    Wat heerlijk. Mijn ukkie slaapt overdag amper af en toe een uurtje en huilt veel. laatste voeding om 23 uur en dan om 3 uur en 7 uur weer. Gelukkig is ze snachts een rustige slaper, anders is het niet vol te houden. Ik kom tot weinig. Gelukkig doet mijn man de avondvoedingen.
    Iemand hints om haar overdag wat rustiger te krijgen (extra eten, artsbezoeken en rust en regelmaat al geprobeert).

Deel Deze Pagina