Wie herkent dit. Mijn kleine man heeft nu al sinds een week of 8 af en aan koorts/verhoging. Dit varieerd van alleen 's-avonds 38.5 tot heel de dag 38.2/40. Dan is het een dag goed en dan gaan we weer. Hij is wel verkouden en heb een abbonement bij de dokter want met temp moet je toch uit kijken zeggen ze dan. Verder is ie vrolijk drinkt en eet goed maar het zit me toch niet lekker. Vandaag weer bij arts geweest krijg je weer het verhaal van ja het kan bij de verkoudheid horen. Dus ik zeg weer van dus dit mag nog weken zo duren. Nee u moet hem wel regelmatig laten beoordelen. Maar het kan geen kwaat. Heb nu wel een verwijzing naar de kinderarts daar kan ik morgen een afspraak maken. Maar vroeg me af of iemand dit herkent. Alvast bedankt, groetjes kim
Ik weet het niet zeker, maar soms heb ik het idee dat dit ook wel wat vaker bij mijn zoontje zo is. Elke keer als ik twijfel, temp ik. Dan is het vaak wel hoog/verhoogd. Ik gooi het nog op tandjes en weet ook niet zeker of dit elke dag zo is omdat ik hem niet elke dag temp. Goed dat je een verwijzing hebt. Hopelijk wordt je daar meer wijs uit en kunnen ze je helpen. Succes!
Tja..ook hier heeft de kleine meid af en aan soms vrij lange periodes achter elkaar verhoging/koorts..Maar hier lijken die lange periodes altijd wel een indicatie te zijn voor blaasontsteking..Koorts krijgt een kind niet zomaar..Het lijf gaat dan toch in de aanval tegen een infectie.. Trouwens, van tandjes krijgt een kind nooit koorts..De temperatuur wordt dan nooit hoger dan 37.8 (in het geval van tandjes..)..Dit is ons verteld op de SEH toen we daar met onze meid waren omdat ze 41.6 koorts had.. Wel héél fijn trouwens, dat je HA je zo serieus neemt, dat je een doorverwijzing krijgt naar de KA. Hopen dat je er daarna mee vooruit kunt.. Succes!
Mijn dochter heeft ook vaak verhoging (geen echte koorts) en was chronisch verkouden, altijd een groene snotneus. Wij zijn bij KNO arts geweest en inmiddels zijn de neusamandelen verwijderd. Nu geen problemen meer. Dus was bij ons toch de langdurige verkoudheid en ontstoken amandelen waardoor ze telkens verhoging had.
Mijn meisje heeft dat ook lange tijd gehad. Vooral vorige winter had ze het langdurig, hopelijk gaat deze winter beter... ze heeft sinds janauri buisjes en geholpen aan neusamandelen. Misschien toch ook eens laten nakijken de oortjes/naar KNO arts?
Ik herken het heel erg, zit in de zelfde situatie. Wij hebben het nu een aantal weken bij moeten houden met tempen.....iedere dag eindigt de dag met minimaal 38,1 en maximaal 38,4 en is ze drijfnat van het zweten, vooral haar haartjes en hoofdje. De huisarts staat voor een raadsel, want het ligt nu niet aan haar oren/keel/longen enz. We vermoeden nog steeds tandjes, maar ja daar duurt het ook wel weer lang voor zegt de ha. Iedereen heeft er ook een andere mening over. De een zegt kan niet door tandjes, onze ha zegt dat het wel kan...... nu ook een verwijzing naar de kinderarts. Stiekem hoop ik dat er nu snel een tandje komt en de verhoging zakt, zodat we weten dat dit het was. Haar mond doet namelijk ook echt zeer, veel bulten, niet aan mogen komen, slecht drinken en soms ook slecht eten, jengelig. Maar ja het blijft gissen. Succes!
madelief heeft jammer genoeg ook een abbo op de ha zij heeft ook weken ( ongeveer 2 mnd) verhoging / lichte koorts gehad, 37.7/38.3 ha kon er ook weinig mee zij heeft het gegooid op lange nasleep rs virus, moet er wel bij zeggen dat ze bijna altijd ziek(ig) is tis over gegaan... behalve al het ziek zijn, ze heeft in ieder geval geen weken achter elkaar verhoging/koorts meer
Allemaal heel erg bedankt voor het reageren. Heb 7 sept afspraak bij kinderarts. Een die ik al ken dus dat is wel fijn. Ik denk dat ik inderdaad maar een lijstje bij hou van temp. Tanden heeft ie in ieder geval wel gekregen afgelopen periode maar die zijn nu door dus dat zou het niet mogen zijn. Groetjes kim