Onzeker door Blue band reclame deel 2

Discussie in 'Voeding' gestart door Miekjepiekje, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even geleden heb ik hier een topic geplaatst over al mijn onzekerheden over het eet en drinken van mijn meisje.
    Nu heb ik inmiddels contact gehad met het CB omdat ik echt ten einde raad was en in overleg geef ik nu drie flessen in plaats van vier flessen. Ze krijgt nu ook een boterham en yoghurt. Ik hoop dat jullie even mee willen kijken, want ze krijgt nog steeds erg weinig denk ik.

Mijn schema is nu ongeveer (tijden wisselen per dag, want die bepaalt zij):

7.30 boterham met daarna een fles waarvan ze gemiddeld 100 cc drinkt
    10.30 fruit (1 stuk) + thee (1 of 2 slokken;))
    12.00 Fles 200/6
    16.00 broodkorst + thee (1 of 2 slokken)
    17.00 groente + yoghurt
    19.00 Fles 200/6 met rijstebloem

Op zich krijgt ze wel minimaal 500 cc opvolgmelk, maar het is wel echt minimaal. Het punt is, als ik om 16.00 uur een fles geef drinkt ze daar amper van en eet ze dus geen groente. Maar misschien kan ik hier een klein flesje geven? Na de groente wil ze geen fles, wel yoghurt. Hoezo kieskeurig? :D Als ik 's ochtends een volle fles geef, dan eet ze geen fruit.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom niet accepteren dat er kleine en grote eters zijn? Je kindje kan het heel goed zelf bepalen. Jij bepaalt WAT er gegeten wordt en zij bepaalt hoeveel.. ja, nu al.. je kunt het er tenslotte niet in duwen. Zolang ze van alles wat eet en niet raar reageert en ongeveer 500 ml opvolgmelk binnen krijgt.. prima.

Ik heb ook kleine eters en dat zijn inmiddels een erg lange peuter en grote kleuter geworden! :p

Voor 6 maanden eet je kindje trouwens meer dan genoeg!
    Mijn dochter at op die leeftijd 3 happen groenten en kreeg met moeite 700 ml opvolmelk weg :)

Nog één ding waarom eet je al om 17:00? Dat is toch wel erg vroeg? Waarom niet om 18:00? Dan zit er ook wat meer tijd tussen en dit is in Nederland toch een heel geaccepteerde tijd. :D Als je de rijstebloem weglaat 's avonds heb je een goeie kans dat ze 's ochtends beter gaat ontbijten

3. adi

adi Niet meer actief

Eens met cygnet, en probeer aub niet onzeker te worden van allerlei schema's van commerciele bedrijven. Dat lijkt me toch geen juiste basis om je te vertellen wat en hoeveel jouw kind zou moeten eten.

met 6mnd dronken ze hier 4-5 flessen en aten een paar likjes fruit en een paar happen groente. Melk is voir haar nog steeds de basis en tot zeker 9mnd gaat deze voor de bijvoeding.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ons meisje dronk met 6 maanden 5 flessen en likte net aan 3 soorten groenten zeg maar. De schema's uit de boekjes hebben wij maar heel kort gehaald; ze is even een grote eter geweest qua avondeten maar net zo snel was dat weer voorbij.

Zolang jin gevarieerede en gezonde voeding aanbied, ontbijt lunch avondeten, melkflesjes fruit en een tussendoortje, dan kan zij aangeven waar ze behoefte aan heeft.

5. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik snap je flesverhoudingen niet zo.
    Waarom niet 180/6 of 210/7? Dan is haar voeding toch geconcentreerder?
    En wil ze in de middag ipv een broodkorst niet nog een stukje fruit?

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik zou haar in de ochtend een broodje geven, als je 15 min of 30 min later fles geeft drinkt ze t dan iets beter denk je? Dan kan je der 120 cc aanbieden.. Geen idee of t werkt hoor!

7.30 brood met tussenpauze erna 120 cc melk
    10.30 fruit
    12.00 fles 180 cc
    15/16u soepstengel met thee of water
    18.00 avond eten
    19.30u 180 cc fles zonder rijstebloem... Zoals voorgangers : wie weet eet ze dan volgende ochtend beter brood

Dit is ff meedenken met je, op leeftijd van je dochtertje vind ik de melk t belangrijkste tot 9mnd en tot die tijd neem genoegen met alles wat ze neemt en wees aub niet onzeker ! Als ze der melk maar drinkt en tussendoor blijf de rest aanbieden en wil ze niet dwing t niet ... Komt echt allemaal vanzelf op een dag ;)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze groeit goed en ze eet lekker! Wat is nou het probleem?

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zou je niet te druk maken. Hier is t al een week geen/amper BIJvoeding.
    Brood heeft ze al sinds vorige week vrijdag niet gehad. Fruit 3x geloof ik sinds vrijdag warme hap wel bijna elke dag. Toetje ook niet elke dag. Ik forceer niks zolang ze haar flesjes leeg drinkt ben ik blij. Ze blijft nu de hele avond/deel nacht waardoor haar standaard schema overhoop ligt.
    Juist zou ik in de ochtend pap aanbieden ipv brood. Dan is dat al een zorg minder lijkt me.

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Mijn dochter is 6 maanden, en drinkt 5x180cc en heeft vorige week voor het eerst bijvoeding gehad. Eerst een peer 4x en nu 4x banaan. Kleine hapjes en er gaat nog niet veel in. Dus wat jou kindje eet met 7 mnd vindt ik al aardig wat. Mijn 2 oudste aten dat nog niet met 7 mnd hoor, die worden nu in Januari 2, en zitten in mt 86/92, en zijn groot genoeg. Je kan het niet dwingen hoor, en ik zal zorgen dat het geen strijd wordt.. Heb je namelijk niks aan. Goed groeien, betekend genoeg eten/drinken, lekker je kindje zelf laten bepalen. De richtlijnen zijn ook maar gewoon een gemiddelde he.

Deel Deze Pagina