Ik zal niet de eerste mama zijn die erg onzeker is over voedingsschema van haar zoon. Krijgt mijn zoon teveel/te weinig? 7.00uur 180/6 fles 10.00 uur klein potje fruit 12.00 uur 180/6 fles 15.00 uur fruit met liga 17.30 uur klein potje groente + 90.3 fles of toetje 20.00uur pyamapapje onze zoon is 7 maanden. Wilt absoluut nog niets van boterhammen weten. Ook alles wat anders is dan alleen groente gaat er absoluut niet in.
Goedemiddag Kaatje, Goed dat je contact opneemt over het dagmenu van jouw zoontje. Ik kan me voorstellen dat je op sommige momenten wat onzeker kunt zijn, maar dat is helemaal niet nodig. Het dagmenu van jouw zoontje ziet er keurig uit. Complimenten daarvoor! Na 6 maanden mag je 200 gram fruit en 200 gram van de avondmaaltijd aanbieden. Ik begrijp dat je nu de 4+ potjes gebruikt, maar je mag gerust de 6+ potjes gaan gebruiken. Na de avondmaaltijd mag je gerust nog een toetje geven, maar een klein flesje is niet meer nodig. Op deze leeftijd heeft je zoontje nog maar 500-600ml aan flesvoeding nodig, wat je mooi kunt verdelen over de ochtend, middag en avond. Als je zoontje nog wat moeite heeft met de boterham kun je hem ook eens een broodkorstje geven. Deze kun je dopen in wat opvolgmelk, wat de structuur wat zachter maakt. Zo kan hij er lekker op sabbelen. Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia
Bedankt. Helaas willen de 6+ potjes er nog niet in. Probeer t wel. Maar dan ben ik wat gerust gesteld. Nu t slapen nog op de rit krijgen. Bedankt