Dames! Vandaag ben ik volgens mij 8 weken 5 dagen. Afgelopen woensdag intake gehad bij de VK en zij heeft een oud echo apparaat die alleen uitwendig kan (is meer van de fun, zei ze ook). Daar geprobeerd, maar helaas niks te zien... VK zei dat darmen er helemaal voor lagen. Zelfs mijn blaas kon ze moeilijk zien. Nu heb ik bij 6 weken en 5 dagen ook een echo gehad, uitwendig niks te zien, inwendig wel. Mooi boontje met hartactie, volledig op schema. Nu ben ik natuurlijk hartstikke zenuwachtig... Ik hoop zo dat er vandaag wel iets te zien is! Iemand ervaring met moeilijke uitwendige echo's?
Mijn eerste echo was met 6+6. Dat was een inwendige, omdat de arts zei dat uitwendig met dt termijn lastig was. Het was vaak nog te klein. Ik zag ook niet meer dan een boontje toen Het schijnt ook moeilijk te zijn bij de wat vollere dames, omdat er dan toch een laagje vet voor zit. Daarom doen ze soms ook nog in een verdere zwangerschap inwendig heb ik gehoord. Of in jouw geval, dat er vanalles voorzit qua darmen enz. Maak je geen zorgen, je bent nog pril zwanger en sommige VK's doen nog niet eens aan hartjes luisteren. Dit omdat je ze met jouw termijn niet altijd hoort en dan schieten de mama's helemaal in de stress. De VK van mij wilde pas na de 12 weken naar het hartje luisteren. Het komt vast goed Heel veel succes en heel veel plezier straks!
Ik ben inderdaad een beetje voller . Het is allemaal even afwachten en heel spannend! Nog een paar uurtjes wachten!
Mijn termijnecho was inwendig met 10+2, ben ook wat flinker. Niet erg, kreeg 5 mooie foto's mee, das was bij uitwendig niet zo mooi geweest.
Ha dames, Zo de echo zit er op! Eerst het leuke nieuws: alles was goed! Boontje lag op schema en hartje klopte. Iets minder leuk: heb helemaal geen fijn gevoel overgehouden aan de echo. Het ging allemaal heel gehaast, voor we het goed en wel gezien hadden, was het al voorbij. Ze zei nog: hier het hartje. Heb het wel 1 keer zien kloppen... Zo anders dan mijn eerste echo en ik weet nu al dat ik nooit meer naar deze locatie ga (meerdere locaties voor de echo dus...). Ga het ook aangeven bij de VK als ik haar spreek. Sta nu eigenlijk op het punt om een pretecho te laten doen maandag. Om er even van te kunnen genieten. Man vind het een beetje onzin... Dus nu twijfel ik! Nog 1 vraagje: hoe groot hoort het te zijn bij 8 weken en 5 dagen?
Meis, als jij een pretecho wilt laten doen, en je kunt de centjes missen moet je het gewoon doen Zie mijn banner, ik heb 3 echo's gehad in het zh, en twee "pretecho's" Ik ben nu eindelijk gerustgesteld, en kan nu heerlijk genieten Doen wat je gevoel je ingeeft meis!
Met 8+1 hadden wij de eerste echo. Uitwendig was er helemaal niks te zien, zelfs geen vruchtzakje. Inwendig vervolgens een mooi boontje met kloppend hartje! Ons kleintje was toen 1.74 cm
Als je het hartje hebt gezien is dat toch herl belangrijk nu.ik zal zelf met 8 weken geen Pretecho laten maken vind ik zonde valt bijna niets te zien.maar als dat jou rust gaat geven moet je het doen.