Ik heb al 4 maanden mijn ei gevonden met een ovulatietest (clearblue digital, die met die smiley) en temperaturen. Als ik 's ochtends een positieve ovulatietest had, ging mijn temperatuur meteen de volgende dag omhoog. Als ik 's avonds positief testte steeg mijn temp niet de eerstvolgende ochtend, maar die daarna. Deze maand hebben we voor het eerst ook 'geklust' (in ons geval is dat inseminatie). Op de 15e dag had ik 's avonds een positieve ovulatietest, en we hebben meteen geinsemineerd. Ik verwachtte een temperatuurstijging op dag 17, en toen mijn temperatuur op dag 18 nog steeds niet omhoog was hebben we die avond (gisteravond) nog een keer geinsemineerd. Voor de zekerheid ben ik blijven testen, en ik had zojuist, op dag 19, weer een smiley. Als mijn temp morgenochtend stijgt zitten we wel goed toch, qua timing? Als mijn temp morgen nog laag is, moeten we dan nog een keer? Want het is pas de eerste ronde en ik wil de donor niet nu al gek maken Kan het überhaupt dat je twee x een positieve test hebt met zo veel dagen verschil (en tussendoor negatief)? Ik test niet met ochtendurine en let er goed op dat ik niet te veel drink en meestal red ik het om 4 uur van tevoren niet te plassen, dus de testen zouden betrouwbaar moeten zijn, toch? Heb ik dan nu 2x een ei gehad of was de eerste keer vals alarm?
Als een eitje probeerd te springen zal de test posi worden. Alleen is dit geen garantie dst hij ook echt springt. Vaak wacht de daadwerkelijke sprong en word de test weer nega en stijgt de temp dus ook niet. Vervolgens gaat het eitje het opnieuw proberen en krijg je weer een posi test. Ik denk.ook dat dit bij jou gebeurd is. Daarom is tempen ook de meest betrouwbare manier om je eisprong te bevestigen.
Ik blijf het raar vinden. Gisterochtend had ik een negatieve ovutest, 's middags een positieve en 4 uur later weer een negatieve. En mijn temperatuur is nu, op dag 20, nog steeds laag. We gaan er toch maar weer voor vanavond. Maar ik begrijp er niets van, zo laat heb ik nog nooit een eisprong gehad en dat betekent dus ook dat mijn cyclus nu langer is dan ooit. Zou dat nou allemaal door de spanning komen? De eerste keer was ik erg relaxed, maar nu begin ik me wel een beetje druk te maken omdat mijn temperatuur maar niet omhoog wil. Loslaten, ik weet het, maar hoe?