ja dilosch dit forum is zo goed met zoiets! Hier zitten een hoop ervaringsdeskundigen.... Maar echt aangeven de volgende keer hoor......
Dilosh, BV geef je bij voorkeur op verzoek. Als ik je verhaal zo lees doe je het perfect! Vraag maar aan de LK hier op het forum. Baby's kunnen geen klokkijken en door op de klok te voeden ontregel je je BV en help je het mogelijk om zeep. Deze dame moet echt weer terug naar de schoolbanken, ongelofelijk zeg! Kan daar gewoon boos om worden. Ik heb nooit bijgehouden hoe vaak ik op een dag voed. Als ik denk dat hij honger heeft geef ik hem borst. Nu met 8 maanden nog. Onze CB arts vind het mooi dat ik het zo doe. De natuur regelt zichzelf. Niet onzeker zijn, volgens mij doe je het prima
als hij niet te zwaar is en jij voelt je er goed bij en hij drinkt iedere keer goed, dan zou ik lekker zo doorgaan. lekker laten lullen dus op dat CB. denny kreeg met 5 maanden ook nog 7 voedingen per dag. niks mis mee hoor
Ben echt blij met jullie reacties hoor. En nee hij is niet te zwaar. Kunnen ze trouwens soms een periode hebben dat ze overdag wat minder drinken en dat 's nachts inhalen door zich weer iets vaker te melden? Want dat lijkt de laatste week zo te zijn. Ik stel me vragen in het vervolg mooi hier en laat me niet meer op de kast jagen door het cb. Hoewel er vast ook goede tussen zitten hoor. Maar toch..
Ja, dat kunnen ze! Hier met name rond 9 maanden maar kan natuurlijk eerder. Trok hier vanzelf weer bij. Probeer gewoon goed om jezelf te denken en niet teveel hooi op je vork te nemen, hou je het zelf beter vol.
Ik heb even me naam laten veranderen in een nickname hoor, hihi. Maar it's me, TS Maar dat is dus normaal? Duurde het bij jou lang of was het van korte duur?
Volgens mij begon ze na een maand of 2 weer langer te drinken overdag. Maar ze was natuurlijk al wat ouder en rond 9 maanden dronk ze hier maar 2 min. per dag ofzo. Overigens zijn de nachten hier wel lang pittig gebleven, tot een maand of 14. Daarna moest ik er vaak nog 1x uit, s avonds laat of s nachts en ze slaapt nu de helft van de week ongeveer door en de andere helft moet ik er 1x uit. Maar ze ligt nu dan even bij ons en leg haar na 5 min. weer terug en ze slaapt weer verder. Maar probeer maar gewoon van het positieve uit te gaan, je merkt wel hoe het bij jou loopt. Hoe drukker je erom maakt, des te vervelender het is.
Ja inderdaad daar heb je gelijk in. Ik vind het verder ook niet erg hoor. Je doet er weinig aan en die cb-adviezen van laatst ga ik sowieso niet opvolgen. Maar ik vroeg me meer af waar dit ineens vandaan komt. Of zal het misschien ook niet elke keer echte honger zijn? Meer mamahonger zoals ze dat wel eens noemen.
Rond die leeftijd zou ik toch in de eerste plaats aan honger denken. Reden maakt ook niet uit, als hij je borst nodig heeft, geeft hij dat wel aan. Hier gingen we denk ik van honger (rond 6 maanden, begon toen net met bijvoeding maar ze kreeg nog maar weinig binnen), over in verlatingangst, mamahonger, kiezen, dromen, etc.
Ja dan zal het inderdaad wel honger zijn he. Een vriendin van me zei dat het 's nachts weer wakker worden een teken is dat hij aan de bv alleen niet genoeg meer heeft (?) en ik hem in de avond het beste kan gaan bijvoeden met pap. Maar ik wil tot 6 maanden eigenlijk nog helemaal niet bijvoeden.
Nou dit klopt niet denk ik. Slaap en eetritmes wijzigen nu eenmaal gedurende de tijd. Kindjes die doorsliepen kunnen ineens weer vaker komen. Ik zou gewoon voeden als je kleintje erom vraagt, dan zit je altijd goed. Bijvoeden is nog niet nodig. Als voorbeeld, mijn zoon sliep ook niet door op pap. Het is vaak ook mama honger. De ene nacht komt hij hier ook vaker dan de andere.
Ja want voorheen sliep hij wel door en nu (even) niet. Ik zelf vind het niet zo'n punt. Als hij het nodig heeft prima. Zal vast wel weer veranderen, maar ik begon alweer een beetje aan de bv te twijfelen toen ze zei dat dat een teken is van dat hij toe is aan bijvoeding.. terwijl ik daar voor 6 maanden liever nog niet aan begin.
Je doet het hartstikke goed! Borstvoeding geef je op verzoek en niet op de klok of op schema! CB heeft de ballen verstand van borstvoeding, die denken alleen maar in flesvoedingsschema's
Ik word zo moe van die geitenwollensokken op het cb. Ik ben er bij ons tweede kind van toen 7 maanden mee gestopt om erheen te gaan. Ze weten het altijd beter en je doet het toch nooit goed. Gewoon lekker de borst geven wanneer je kleine dat wil. Zo doe ik het ook. Ik ga alleen voor de prikken naar de betweters.
Moet wel zeggen dat op mijn cb dit allemaal niet zo is! Ze vinden het altijd super dat ik 1 jaar bv heb gegeven bij beide meiden...bij de tweede wisten ze dat ik ervaring had en zeiden verder ook niks behalve dat ik het zelf het beste wist....dus niet ieder cb is zo!
Nee het zal vast niet bij elk cb zo gaan. Het ligt er misschien ook maar net aan wie je voor je hebt.