Hoi, ik heb een aantal vragen over het geven van borstvoeding. Mijn zoontje is nu 7 weken, is ongeveer 62 cm en 5,5 kilo. Ik ben nogal onzeker over de hoeveelheid die hij binnen krijgt aan de borst. Als ik kolf, dan kolf ik ongeveer 150ml per keer. Is dit normaal/genoeg? Ik ben hier tien minuten mee bezig (dubbelzijdig). Ik kolf ongeveer 1 keer per dag, soms ter vervanging van een voeding (als ik weg moet) en soms extra voor voorraad. Als ik extra kolf, dan doe ik dat een uur na een voeding. Is dat goed? Als ik een flesje gekolfde melk geef, dan drinkt hij zonder probleem 150 ml op. Zou hij dit normaalgesproken dan ook uit de borst halen? Alvast bedankt!
Allereerst, je doet het helemaal goed, en 150cc naast je voedingen is een mooie opbrengst. Hoeveel je kind uit een borst haalt is irrelevant...het gaat er om dat hij genoeg uit een borst haalt. En of het genoeg is zie je aan zijn gedrag en aan zijn plasluiers. Op zich, als je gewoon geeft wat je kolft, is gewoon ok.
Je doet het goed! Je moet alleen niet kijken naar je kolfopbrengst want je kindje kan veel meer uit de borst halen dan een kolf! Als jij tevreden is na de voeding en als hij genoeg plasluiers heeft is het goed! En 150 cc kolfen maakt mij jaloers hoor haha deze hoeveelheid kolf ik niet hoor, mijn dochter met het zelfde gewicht en lengte ( is wel bijna 5 mnd) drinkt ook 150cc in de fles en ik moet hier 2x voor kolfen! Maar goed als hij na een fles 150 tevreden is dan is het goed! T wil ook niet zeggen dat hij uit je borst ook 150 haalt omdat sommige kindjes van een fles minder snel verzadigd raken omdat het sneller loopt en misschien haalt jij er wel meer uit als 150 wie weet, maar je doet het super zo lijkt me!