onzeker door opmerking kennis over buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door boni, 3 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Heb niet alle reacties gelezen, maar ik ga er vanuit dat hetzelfde al is gezegd: Mensen zeggen maar wat. En elke buik is anders!

In het begin van mijn zwangerschap kreeg ik ook opmerkingen als "Wow, weet je zeker dat het er geen twee zijn?" en "Wat is je buik al groot! En dan moet je nog een hele tijd!"

Echt niet leuk om te horen, maar let it go. Volgende keer gewoon een opmerking maken dat je te veel hamburgers hebt gegeten of zo :p

Nu krijg ik overigens alleen maar complimenten over mijn buik, dat ie zo mooi naar voren groeit etc. Mensen zijn er soms niet helemaal bij, of zo.

Geniet van je zwangerschap en wees trots! :D

2. boni

boni Actief lid

23 feb 2015
    188
    0
    0
    werkt bij supermarkt
    zegiklieverniet
    Dank jullie Wel dames jullie zijn allemaal zo Lief!
    Zonet echo gehad baby doett super. Ik ben helemaal verliefd. Idd Mijn trots zit in Mijn buik. Ik voel me al veel zelfzekerder dan gisteren

3. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    ja idd.. bij mijn vorige zwangerschap kwam ik in een depressie terecht.. ik vind aankomen altijd al een dingetje, maar als er dan ook nog opmerkingen over gemaakt worden... ik kon het niet meer aan.

Nu ook hoor, ooow wist niet dat je zwanger was! ik dacht al, wat wordt je dik!

vreselijk zulke opmerkingen. Ik ben deze zwangerschap ook al 22 kilo aangekomen en dan zulke dingen. En als ik wat te klagen heb over dat ik het zat ben want ik heb hier en daar last van... dan krijg ik als reactie.. ach joh je weet waar je het voor doet.

Ja dat weet ik wel maar mag een zwangere niet klagen zo nu en dan?

Zo meteen even mijn hart gelucht haha...

maar bij velen om mij heen die zwanger zijn hebben of al een zichtbare buik, of helemaal nog geen buik. maar ik zou er nooit een opmerking over maken!

4. boni

boni Actief lid

23 feb 2015
    188
    0
    0
    werkt bij supermarkt
    zegiklieverniet
    Vreeselijk zon opmerking ydNEW "wat wordt je dik" nou zeg .
    Zeker als je al onzeker bent. Ik vraag altijd gewoon hoe de zwangere zich voelt. Ik maak geen uitspraak over buikie, zolang de baby het maar goed maakt. Ik zou niemand onzeker willen maken hoe dan ook

5. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Niets van aantrekken! Bij mij zeggen ze juist allemaal dat ik zo'n klein buikje heb voor dit termijn.. En dan krijg je alle verhalen van collega's dat zij al rond 18 weken zo'n buik hadden enzo. Dan denk ik, tja.. Iedereen is anders en mijn baby doet het prima! Bovendien heeft deze week iemand die ik niet ken met 25 weken eindelijk een x gevraagd of ik misschien zwanger ben, dus blijkbaar begint het nu toch langzamerhand wel duidelijk te worden. :D

6. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Meis nie te veel van aantrekken..
    Ik krijg ook opmerkingen..
    Heb er echt maling aan... va de week durfde ee 1 zo aan me buik te zitten. Dr kan ik echt nie tegen...

Ik krijg nu vooral de opmerking zoo na komertje o.dat de oudste 8 is en jongste 6..

Mensen hebben altijd wat te zeuren..
    Nu dat je buik te dik is of niet bol genoeg.
    Of je waggelt..
    Dalijk na de bevalling over je gwicht of dat je nog steeds buikje hebt. Pff altijd wat...
    Zo kreeg ik bij de jongste na de bevalling de opmerking muppie was 5 wkn oud.. of ik er nog 1 in me buik had😣

7. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    vreselijk Lindy! Ja het is wel makkelijk om te zeggen dat je er niets van aan moet trekken, maar als je al onzeker bent over je lijf is het moeilijk om je er idd niets van aan te trekken.

Ik ben tijdens deze zwangerschap al een paar keer in een zware dip terecht gekomen vanwege mijn lijf. Ook nu weer met dit mooie weer , probeer een jurk en ik voel me er niet happy in :( dus maar weer een joggingbroek en een wijd shirt...

Dat was ook de redenen dat ik het veel mensen niet verteld heb dat ik zwanger ben, oa op school van mijn dochter. Ze wisten het pas nadat mijn moeder mijn dochter een keer naar school bracht en meteen de hele school op de hoogte heeft gesteld van mijn zwangerschap.. vond ik niet zo leuk! maar goed, nog even en mensen kijken naar mijn kleine ipv naar mijn buik!

Deel Deze Pagina