Mijn oudste rolde al beide kanten om voordat ze 4 maanden was. De jongste rolt nu sinds 1 week van rug naar buik, en is bijna 6 maand. Komt vanzelf goed!
mijn dochter rolde met 9 maanden, begon te kruipen met 11 maanden, trok zich op tot staan met 12 maanden, met 13 maanden begon ze langs meubilair te lopen en dat doet ze nu, met 15.5 mnd nog steeds. Motorisch is ze niet één van de snelsten, maar qua praten 'lult' ze haar leeftijdgenootjes onder de tafel. Ruim 50 woorden, ook al combinaties (ze zag vandaag bijv. een zak kroepoek liggen, wees ernaar en zei: is mij!). Je kunt nu eenmaal niet met alles snel zijn.
Och meid, laat je niet gek maken. Elk kind doet het op zijn/haar eigen manier en op zijn/haar eigen tijd. Mijn oudste was overal vrij snel mee, de tweede iets minder en de derde nam overal lekker de tijd voor. Die kon toen ze een jaar was alleen nog maar blijven zitten en van buik naar rug rollen. Drie dagen later begon ze met tijgeren, toen kruipen en optekken tot staan en langs de tafel lopen. Ineens ging ze overal staan, ook midden in de ruimte. Maar losse stapjes zetten, ze probeerde het niet eens. De oversteek van tafel naar bank werd alleen gedaan als ze met beide kanten contact kon maken. 5 dec zette ze haar eerste serie losse stapjes en een dag later liep ze het hele huis door. Daar waar ik dacht dat het nog wel even zou duren, besloot ze zelf dat het ineens tijd was. Het komt echt. Op het CB zeiden ze met elf maanden ook dat ze met 14 maanden toch echt wel moest kruipen (van wie?). Uiteindelijk was ze helemaal nog niet zo laat, ze ging gewoon in 1 keer alles doen.