Ik vroeg me af hoe snel jullie baby het eten goed oppakte, dan bedoel ik de fruit en groente hapjes. Wanneer zijn jullie gestart en hoe snel werden het meer dan een paar hapjes?
Eigenlijk vrij vlot. De oudste snapte pas na een maand dat ze haar mond moest opendoen, maar at intussen wel een flinke hoeveelheid. Wij zijn gestart met 5 maanden en na een maandje aten ze 1 stuks fruit per keer of 1 potje.
Wij zijn bij beide kinderen begonnen met 6 maanden met groente. Bij mijn zoontje ging het sneller goed dan bij mijn dochter. Bij haar lag lange tijd het meeste nog op haar slab ipv in haar mond . Inmiddels is mijn dochter 2,5 en mijn zoontje 1,5 en kan hij zo ongeveer nog netter eten dan mijn dochter. Mijn dochter is gewoon een kneier, precies haar vader .
Bij onze oudste was het vooral afhankelijk van wat ze at. Pap ging vrijwel meteen goed. Groente en fruit heeft echt wel een paar maanden geduurd. Om over brood maar niet te spreken. Met zes maanden begonnen. Bij onze jongste ging het vanaf de eerste hap goed. Groente, fruit, pap en brood. Alles wat je erin stopt wordt met smaak gegeten. In het begin hield ik het zelf maar bij een paar hapjes, maar al snel at ze zo 2 stuks fruit weg. Bij haar met vier maanden begonnen.
Mijn kereltje die luste eigelijk alles in het begin. Hij deed overal zijn mond voor open en stopte het er ook zelf in, maar nu begint hij langzamerhand iets meer voorkeur te krijgen. Hij haalt het nu zelf uit zijn mond als hij het niet lekker vind. Jammer vind ik dat. Gelukkig blijven er wel genoeg dingen over die hij wel lust...Ik vond het altijd wel makkelijk. Alles wat ik maakte werd met smaak gegeten. Heb hem overigens heel snel zelf laten eten. Vanaf 6 maanden. Met hulp natuurlijk
Hier met 5,5 maand begonnen. Wilde gaan Rapley-en, maar hij laat zich graag voeren. Met Rapley wordt er iemand anders gevoerd...de hond. Broodkorst vandaag voor het eerst gegeven en dat ging wel met smaak naar binnen. Voor de rest eet hij alles, maar ik prak het en pureer niet, dus hij moet flink kauwen. Daardoor gaat er wel minder naar binnen dan bij een gepureerd potje. Denk nu van alles zo'n hap of 10.
We zijn nu een week of 3/4 bezig en ik dacht dat hij het niet door zou krijgen mazr sinds eind deze week sabbelt hij het van het lepeltje af en vandaag deed hij zelfs regelmatig zn mond open
Wij zijn nu een kleine 2,5 week bezig en hij eet alleen wat ie lekker vind, dat is eigenlijk een banaantje en van de rest moet ie weinig hebben vooral de groentes niet. Vandaag heeft ie wel een paar hapjes brood gegeten, dat ging wel heel goed! Oja en een hapje van mijn toetje(magere vruchtenyoghurt) lust ie ook graag, maar daar krijgt ie echt niet meer dan 1 hapje van. Het zal vanzelf wel komen maar het valt me eerlijk gezegd wel wat tegen....
Met 4 mnd begonnen met groente en fruit. We hebben hier een dametjes dat alles lust! Met een maand of 14 eet ze ook stukken echt goed (geen angst meer dat ze zich verslikt). Beter eten/kauwen denk ik vanaf 7-8 mnd.
M: begonnen met ruim 6 maanden. Groenten direct goed, fruit matig. Nog steeds geen fruit- wel een groenteneter. Brood prima. Rapley. Wilde geen lepel. T: begonnen met 5,5 maand. Groenten aardig, fruit aardig, brood goed. Rapley matig, lepel ok. S: begonnen met 5,5 maand. Groenten bijna niet. Banaan ok, rest niet/nauwelijks. Brood goed. Stukken groenten en fruit gooit ie op de grond. Met lepel proeft ie soms wel. Nog steeds dus (nu 9m)