cyclus na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ukkepuk79, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepuk79

Ukkepuk79 Lid

1 aug 2009
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Begin augustus heb ik helaas een miskraam gehad. (echo bij 9 wkn, geen kloppend hartje en vruchtje had grootte van 6 wkn)
    Ik ben het vruchtje 2 dagen na de echo spontaan verloren en heb nadien 13 dagen gevloeid.
    9 dagen was ik 'vloeivrij', de 10e dag kreeg ik al mijn eerste menstruatie. Ik was opgelucht dat het zo snel en vanzelf weer op gang was gekomen.
    16 dagen na de 1e dag van m'n menstruatie heb kreeg ik wat bruin verlies. Dit duurt inmiddels al 3 dagen.
    M.i. kan dit nog geen beginnende volgende menstruatie zijn toch?? Is dit een bloeding behorende bij de eisprong?
    Ik word toch wel wat onzeker, want ik hoop erg dat ik mijn regelmatige cyclus van voor de miskraam weer terugkrijg.
    Alvast bedankt voor het antwoorden van mijn vraag.
    Groetjes Karin

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Karin,

het klinkt inderdaad naar een ovulatiebloeding. Is niet erg en warschijnlijk ga je dan 14 dagen erna weer ongesteld worden als je niet zwanger bent. Je eerste menses na een miskraam is trouwens meestal wat heviger, dat je er niet van schrikt straks.

Groetjes Brigitte

3. Ukkepuk79

Ukkepuk79 Lid

1 aug 2009
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.
    Ik vraag me nu alleen nog wel af of het ook een innestelingsbloeding kan zijn?!?!
    Ben bang dat ik niets anders kan dan maar gewoon afwachten of ik over ongeveer 2 wkn wel/niet ongesteld zal worden.........toch?

4. Ukkepuk79

Ukkepuk79 Lid

1 aug 2009
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe lang duurt zo'n ovulatiebloeding normaal gesproken? Bij mij duurt t nu al zo'n 5 dagen...
    Pfff...wordt hier onzeker van...

5. Ukkepuk79

Ukkepuk79 Lid

1 aug 2009
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uiteindelijk vandaag toch echt ongesteld geworden...
    Zou betekenen dat ik een cyclus van 16 dagen gehad heb. Kan de ovulatie gelijktijdig met de menstruatie plaatsvinden???

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Karin,

een menstruatie kan niet samenvallen met een ovulatie. Ik dnek dat je cyclus nog even goed op gang moet komen na de miskraam. Soms zie je dat je lichaam weer even zichzelf moet worden. Ik zou er maar vanuit gaan dat je nu inderdaad echt ongesteld bent geworden en voor de volgende cyclus een vruchtbare periode moet berekenen vanaf de dag dat je bloed verloor (wat we eerst als ovu-bloeiding zagen). Erg rommelig, ben ik met je eens, maar je kunt niet meer doen dan afwachten en wat vaker gemeenschap hebben omdat we nu niet precies weten wanneer je ovulatie zal zijn.

Groetjes Brigitte

7. Ukkepuk79

Ukkepuk79 Lid

1 aug 2009
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik snap er nu echt niets meer van!
    Na 5 dagen bruine afscheiding te hebben gehad, heb ik nu al voor de 6e dag helderrood bloedverlies.
    Wel een érg lange menstruatie lijkt me...
    Wat zou dit kunnen zijn?
    En dit zou ook echt nav mijn miskraam kunnen zijn?
    Wordt zo langzamerhand gek van het maandverband!

8. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je je zorgen maakt over de hoeveelheid bloedverlies zou je even contact op moeten nemen met je huisarts.

Mirjam

Deel Deze Pagina